اخبار شهرستان شمیراناتاخبارخبر مهمدر استان

رأی جالب یک قاضی برای عاملان ضرب‌وجرح محیط‌بانان در پارک ملی لار

شمیرانات- یک قاضی دادگاه کیفری دو شهرستان لواسان برای عاملان ضرب‌وجرح محیط‌بانان در پارک ملی لار رأی جالبی صادر کرد.

به گزارش شجرنیوز از شمیرانات، چندی قبل وقوع درگیری 3 مرد جوان با محیط‌بانان منطقه حفاظت‌شده پارک لار به مرکز فوریت‌های پلیسی 110 گزارش داده شد که با اعلام این خبر مأموران پلیس  راهی محل حادثه شدند و تحقیقات ابتدایی را آغاز کردند.

تحقیقات اولیه تیم پلیسی حکایت از آن داشت 3 مرد جوان قصد داشتند در این منطقه حفاظت‌شده برای ساخت‌وساز مصالح وارد کنند که با هشدار محیط‌بانان مواجه و سپس با آنها درگیر شده در جریان این نزاع محیط‌بانان را هدف ضرب‌وجرح قرار دادند.

بدین ترتیب 3 مرد جوان با دستور مقام قضایی بازداشت و به دادسرای لواسانات تحت‌الحفظ اعزام شدند؛ متهمان در جریان تحقیقات ابتدایی به جرم خود اعتراف کردند.

پس از پایان تحقیقات مقدماتی، قرار جلب و کیفرخواست متهمان به‌اتهام ضرب‌وجرح محیط‌بانان و تخریب درب پاسگاه محیط زیست در منطقه حفاظت‌شده پارک لار، از سوی دادسرای لواسانات صادر شد و متهمان پای میز محاکمه در شعبه 102 دادگاه کیفری دو شهرستان لواسان به‌ریاست قاضی میثم حسین‌پور، ایستادند.

در ابتدای جلسه رسیدگی، متهمان در جایگاه حاضر و اتهام ضرب‌وجرح محیط‌بانان و تخریب درب پاسگاه محیط زیست در منطقه حفاظت‌شده پارک لار به آنها تفهیم شد؛ متهمان در روند رسیدگی جلسه دادگاه به جرم خود اعتراف و پس از اظهار پشیمانی از قاضی طلب عفو و بخشش کردند‌.

به گزارش شجرنیوز، سیر مراحل قانونی پرونده ادامه داشت تا اینکه رأی پرونده مذکور توسط قاضی میثم حسین‌پور صادر شد؛ متهمان با توجه به نداشتن سابقه کیفری و ابراز ندامت به‌جای حبس با حکم مجازات جایگزین حبس دادگاه، محکوم به بازسازی پاسگاه محیط‌بانان، تهیه 8 دست لباس و 8 دوربین دید در شب برای مأموران محیط زیست و ساخت مستند هشت‌دقیقه‌ای راجع به چالش‌ها و مناطق بکر پارک ملی لار شدند.

با ما در شبكه هاي اجتماعي همراه باشيد: اينستاگرام شجرنيوز ، تلگرام شجرنيوز

منبع: تسنیم

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا

مسدود کننده تبلیغات خاموش کنید

برای استفاده راحت و روان تر از سایت و نمایش صحیح صفحات لطفا مسدود کننده تبلیغات سایت رو غیر فعال کنید.