اخبار شهرستان بهارستاناخبارخبر مهمدر استان

رئیس شورای اسلامی نسیم‌شهر: برخی از مهندسان نظام مهندسی در نسیم شهر امضافروشی می کنند

رئیس شورای اسلامی نسیم‌شهر گفت: طبق اعلام سازندگان متأسفانه امضافروشی و صوری کاری در بین برخی از اعضای سازمان‌های نظام مهندسی نسیم شهر وجود دارد.

به گزارش شجرنیوز از بهارستان، علی محمودزاده رئیس شورای اسلامی نسیم‌شهر ظهر شنبه در جمع خبرنگاران با اعلام اینکه متأسفانه یکی از تهدیدهای جدی در بخش ساختمان سازی نسیم شهر، ضعف عملکرد مهندسان در بخش نظارت است، افزود: طبق اعلام کارشناسان عمر مفید ساختمان باید به ۱۰۰ سال برسد، اما به‌خاطر ضعف نظارتی، عمر برخی از ساختمان‌های نسیم شهر به ۳۰ سال هم نمی‌رسد.

وی با بیان اینکه طبق اعلام سازندگان متأسفانه امضافروشی و صوری کاری در بین اعضای سازمان‌های نظام مهندسی به امری بدیهی تبدیل شده است، افزود: وقتی که یک مهندس زیر پروژه‌ای را امضا می‌کند، در آینده باید کل مسئولیت نظارت این پروژه را به صورت کامل بر عهده بگیرد، بنابراین امضا فروشی در این بین معنا ندارد.

رئیس شورای اسلامی نسیم‌شهر همچنین از تعرفه بالای این سازمان انتقاد کرد و افزود: با وجود اینکه تعرفه سازمان نظام مهندسی نسیم‌شهر با تهران برابری می‌کند، اما باز هم شاهد نظارت ضعیف و در بسیاری موارد صوری از سوی این نهاد هستیم و حتی در خیلی از موارد کار نظارت بر ریزدانه‌ها را قبول نمی‌کنند.

وی به مکاتبات شورا و شهرداری با سازمان نظام مهندسی اشاره و خاطرنشان کرد: با این وجود بازهم تغییر محسوسی در عملکرد نظام مهندسی مشاهده نمی‌شود و از آنجایی که اکثراً مهندسین ناظر ساکن شهر تهران هستند چندان دلسوزی برای مردم نسیم‌شهر ندارند و همچنان کوتاهی خود را بر گردن سازنده‌ها می‌اندازند.

محمودزاده به دیگر چالش‌های نظام مهندسی اشاره کرد و ادامه داد: مدت زمان قانونی صدور پروانه دو هفته از سوی شهرداری اعلام شده در حالی که نظام مهندسی در مدت زمان یک ماه هم نمی‌تواند پاسخگوی مراجعین خود باشد و این امر موجب سرگردانی مراجعین و در نتیجه انصراف از در خواست پروانه ساختمانی و در افزایش تمایل به ساخت و سازهای غیر مجاز می‌شود.

وی ادامه داد: از آنجایی که نظارت مهندسین ناظر فعلی قوی نیست و ظاهراً قصد اصلاح شدن هم ندارند به‌نظر می‌رسد باید از سوی مسئولان شهرستانی ترتیبی اتخاذ شود تا به جای استفاده از مهندسین پروازی از ظرفیت متخصصین نسیم‌شهری استفاده شود.

با ما در شبكه هاي اجتماعي همراه باشيد: اينستاگرام شجرنيوز ، تلگرام شجرنيوز

منبع: مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا

مسدود کننده تبلیغات خاموش کنید

برای استفاده راحت و روان تر از سایت و نمایش صحیح صفحات لطفا مسدود کننده تبلیغات سایت رو غیر فعال کنید.