اخبار استان هااخبار

زلزله ۵/۴ ریشتری خوی را لرزاند/ تعداد مصدومان به ۵۰۰ نفر را رد کرد

زلزله‌ای به قدرت ۵/۴ ریشتر شهرستان خوی در شمال استان آذربایجان غربی را لرزاند.

زلزله ۵/۴ ریشتری خوی را لرزاند/ تعداد مصدومان به ۵۰۰ نفر را رد کرد

به گزارش شجرنیوز، بر اساس اعلام مرکز لرزه نگاری موسسه ژئو فیزیک دانشگاه تهران، صبح امروز زلزله ای به قدرت ۵/۴ ریشتر ساعت ۳ و ۵۱ دقیقه و ۲۸ ثانیه در عمق ۱۰ کیلومتری منطقه ایواوغلی شهرستان  خوی روی داد.

به گفته سخنگوی اورژانس کشور ۲ شهرستان خوی و سلماس بیشترین آسیب را در زمین لرزه امروز دیده اند.

مشکلی در زیرساخت‌های خدماتی مناطق زلزله زده خوی وجود ندارد/ ارتباطات پایدار است

مدیران عامل شرکت‌های آب و فاضلاب، توزیع نیروی برق و گاز استان آذربایجان غربی از نبود مشکل در زیرساخت‌های خدماتی زیر مجموعه آنها در مناطق زلزله زده خوی خبر دادند.

او  گفت: در حال حاضر در همه روستاها و شهرهای شهرستان خوی و برخی شهرهای اطراف، آب شرب پایدار برقرار است تنها در یک یا ۲ روستا، نشت انشعاب برخی مشترکان را داشتیم که اکیپ‌ها به محل اعزام شده و در حال رفع مشکل هستند.

وی اضافه کرد: در این زمین لرزه به تاسیسات آب شهرستان خوی هیچی آسیبی وارد نشده است و در تاسیسات گاز شهرستان خوی هیچ مشکلی وجود ندارد.

علیرضا شیخی ادامه داد: در برخی منازل، بر اثر سقوط دیوار، لوله‌های داخلی گاز دچار مشکل و موجب قطع گاز شده که به محض رفع آنها، گاز این مشترکان وصل خواهد شد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی هم گفت: در حال حاضر، شبکه برق به طور کامل در شهرستان خوی برقرار بوده و مشکل قطع برق نداریم.

طاهر کیامهر اضافه کرد: ۱۵ اکیپ امدادی در شهرستان خوی مستقر بوده و مشکلات احتمالی را به سرعت رصد و رفع کرده‌اند.

ارتباطات در مناطق زلزله زده آذربایجان غربی پایدار است

قاسم جلیلی نژاد مدیر کل ارتباطات استان آذربایجان غربی هم در خصوص وضعیت ارتباطی در این منطقه گفت: به رغم وقوع زلزله در استان ارتباطات همچنان در این مناطق برقرار است و هیچ گونه گزارشی از قطع ارتباط در اپراتورهای ارتباطی گزارش نشده است.

تعداد مصدومان زلزله خوی به ۵۲۸ نفر رسید

مدیر بحران شهرستان خوی گفت: تعداد مصدومان زمین لرزه بامداد امروز خوی به ۵۲۸ نفر رسید.

سالم خویی با بیان اینکه در حال حاضر تعداد مصدومان زمین لرزه خوی به ۵۲۸ نفر رسیده است، افزود: همچنان آمار مصدومان این زمین لرزه که حین ترک منزل به دلیل ترس از زمین لرزه مصدوم شده اند در حال افزایش است.

وی با بیان اینکه تاکنون آمار خسارات مالی وارده این زمین لرزه ۲۰۰ واحد مسکونی بین ۱۰ تا ۵۰ درصد برآورد شده است، افزود: به دلیل حضور تیم های ارزیاب مدیریت بحران استان احتمال افزایش آمار خسارات مالی نیز وجود دارد.

خوی خاطرنشان کرد: تاکنون مورد حادی که نیاز به اعزام مصدوم به مراکز درمانی ارومیه باشد، گزارش نشده ولی این آمادگی بطور کامل ایجاد شده است.

مدیر بحران شهرستان خوی با بیان اینکه هم اکنون آرامش در شهر خوی برقرار است و مردم به خانه هایشان بازگشته اند، عنوان کرد: بیشتر مصدومان دچار شکستگی دست، پا، سر و مجروحیت شده بودند در بیمارستان خوی تحت مداوا قرار دارند.

نیروهای امدادی در حال امداد رسانی به زلزله زدگان

نیروهای امدادی در میان زلزله زدگان

نیروهای امدادی در میان زلزله زدگان

نیروهای امدادی در میان زلزله زدگان

مقدمات اسکان اضطراری فراهم است

ذبیح الله کاظمی فرماندار خوی با اشاره به اینکه مقدمات اسکان اضطراری برای موقع ضروری فراهم شده است، گفت: همه ادارات شهرستان در حالت آماده باش کامل هستند و در صورت بروز حوادث احتمالی، اقدامات لازم انجام خواهد شد.

کاظمی افزود: از دیگر شهرستان‌های آذربایجان غربی از جمله چایپاره، چالدران، سلماس و ماکو نیز تیم‌های ارزیاب حضور یافته‌اند تا برای بررسی وضعیت شهرستان کمک کار ما باشند.

وی اضافه کرد: آمار تخریب منازل مسکونی در سطح شهرستان با توجه به ارزیابی‌های صورت گرفته در حال تغییر است و میزان تخریب از ۱۰ تا ۶۰ درصد نیز داشته‌ایم.

مصدومان زمین لرزه خوی

۵۰۰ واحد مسکونی خسارت دید

معتمدیان استاندار آذربایجان غربی گفت:در همان لحظات اولیه زلزله امروز در خوی ستاد مقابله با بحران برنامه‌های خود را در منطقه زلزله زده شروع کرد. ۱۲ روستا در این زلزله به شدت درگیر شدند.

او افزود: مشکلی در خصوص قطعی آب و برق در مناطق زلزله زده نداریم.

به گفته استاندار آذربایجان غربی  به بیش از ۵۰۰ واحد مسکونی خسارت وارد شده و ۵۰ واحد کاملا تخریب شده است.

معتمدیان تصریح کرد: تاکنون ۵۲۸ مورد مراجعه به بیمارستان داشتیم که ۱۳۵ مورد بستری و بقیه به صورت سرپایی مداوا و ترخیص شده‌اند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا

مسدود کننده تبلیغات خاموش کنید

برای استفاده راحت و روان تر از سایت و نمایش صحیح صفحات لطفا مسدود کننده تبلیغات سایت رو غیر فعال کنید.