اخبار شهرستان پیشوااخبارخبر مهمدر استان

ساختمان ۲ واحد صنفی قدیمی در بازار سنتی پیشوا فرو ریخت

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری پیشوا گفت: بر اثر فروریختن سقف ۲ واحد صنفی ( مغازه) قدیمی در بازار سنتی پیشوا، یک نفر مصدوم و به بیمارستان منتقل شد.

به گزارش شجرنیوز از پیشوا، مجید اصغری رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری پیشوا اظهار داشت: عوامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری پیش از ظهر امروز با اطلاع از فروریختن سقف ۲ مغازه قدیمی در بازار سنتی پیشوا، سریعا به محل اعزام شده و نسبت به ایمن سازی منطقه اقدام کردند.

وی خاطرنشان کرد: در بررسی این حادثه مشخص شد که ۲ مغازه قدیمی که قدمت آن‌ها حداقل به ۷۰ سال پیش باز می‌گردد، به دلیل فرسودگی تیرهای چوبی فرو ریخته و بر اثر آن یک نفر مصدوم شده بود که سریعا توسط عوامل آتش‌نشانی از محل حادثه خارج و با تحویل به اورژانس، به بیمارستان منتقل شد.

این مسئول افزود: با هماهنگی مدیریت بحران شهرداری و تلاش عوامل سازمان آتش‌نشانی و دستگاه‌های خدمات رسان و به منظور حفظ ایمنی منطقه، انشعابات گاز، برق و آب قطع و اقدامات اولیه جهت بی خطر سازی و رفع موانع در محل حادثه توسط عوامل آتش نشانی صورت گرفت.

اصغری اضافه کرد: در حال حاضر ادوات و تجهیزات آوار برداری از جمله لودر، کامیون و خودروهای آتش‌نشانی در محل حادثه حاضر بوده و نسبت به آوار برداری از محل اقدام می‌کنند.

وی گفت: با بررسی‌های صورت گرفته، فعالیت واحدهای صنفی مجاور محل حادثه ایمن هستند و فعالیت در آن بلامانع است.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری پیشوا افزود: بازار سنتی پیشوا، بافتی قدیمی داشته و اکثر مغازه‌های آن فرسوده است که به منظور پیشگیری از حوادث احتمالی، اخطاریه‌های لازم به صاحبان این واحدهای فرسوده ارائه شده است.

به گزارش شجرنیوز، با شهادت حضرت جعفربن‌ موسی‌ الکاظم (ع) فرزند بلافصل امام هفتم شیعیان در پیشوا، مردم حول حرم مطهر این امامزاده جلیل‌القدر گرد هم آمده و شهر پیشوا را شکل دادند. همزمان با شکل گیری و توسعه پیشوا و حضور گروه های مختلف مردمی در این منطقه، بازار نیز به عنوان یکی از اساسی ترین نیازهای زندگی های اجتماعی در این منطقه شکل گرفت تا آن که در زمان صفویه، بازار قدیمی پیشوا که امروز نیز از رونق خاصی برخوردار است شکل گرفت.

با آن که بازار قدیمی پیشوا در زمان صفویه بنا نهاده شد ولی قسمتی از این بازار بعدها توسط شیخ محمود ورامینی در زمان محمدعلی شاه قاجار، بازسازی که ابتدای این بازار در میدان اصلی شهر و انتهای آن به صحن مطهر امامزاده جعفر(ع) ختم می‌شود .

با ما در شبكه هاي اجتماعي همراه باشيد: اينستاگرام شجرنيوز ، تلگرام شجرنيوز

منبع: ایرنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا

مسدود کننده تبلیغات خاموش کنید

برای استفاده راحت و روان تر از سایت و نمایش صحیح صفحات لطفا مسدود کننده تبلیغات سایت رو غیر فعال کنید.