اخباراخبار شهرستان قدسدر استان

ساخت‌ و ساز غیرمجاز افسارگسیخته در شهرقدس متوقف شود

کم‌توجهی به نظارت و بازرسی ساخت‌ و سازها موجب افزایش ساخت‌ و سازهای غیرمجاز در شهرقدس موجب تضعیف حقوق شهروندان و برهم زدن نظم و سیمای شهری شده است.

به گزارش شجرنیوز، پدیده ساخت‌ و ساز غیرمجاز یکی از معضلاتی است که نه‌تنها در سال‌های اخیر بلکه در روزهای اخیر نیز در شهرقدس افزایش‌ یافته و این مسئله موجب گلایه بسیاری از شهروندان و مختل شدن زندگی شهری شده است.

نظارت نامناسب و کم‌توجهی به کنترل و بازرسی‌ها در امر ساخت‌ و ساز موجب شده که برخی از سازندگان ساختمان قوانین را رعایت نکرده و با ورود به حریم معابر موجب تضعیف حقوق شهروندان، برهم زدن نظم و خط آسمان و نازیبا شدن سیمای شهری شوند.

تشکیل کمیته رسیدگی به ساخت‌وساز غیرمجاز در شهرقدس

سعید شهلی شهردار شهرقدس در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به بافت متراکم شهر نمی‌توان اجازه داد ساخت‌ و ساز افسارگسیخته در شهر اتفاق افتد و به همین منظور کمیته مبارزه با ساخت‌ و ساز غیرمجاز با نظارت فرمانداری و نماینده دادستان و حضور دستگاه‌های نظارتی شکل‌گرفته است.

وی با اشاره به اینکه این کمیته برای نخستین بار در شهرقدس تشکیل‌ شده افزود: در روزهای اخیر برخورد جدی با ساخت‌ و سازهای غیرمجاز صورت گرفت و چندین مورد قلع‌ و قمع شد و این طرح ادامه خواهد داشت و از مردم درخواست می‌شود نسبت به دریافت مجوز قانونی اقدام کنند.

شهردار شهرقدس با اشاره به آمار بافت فرسوده ادامه داد: حدود 15 درصد از مساحت بافت فرسوده شهری با جمعیتی حدود 50 درصد از جمعیت شهر که در این مناطق زندگی می‌کنند نشان از تراکم بالای جمعیتی در بافت‌های فرسوده دارد و رسیدگی به این امر نیازمند بلوک‌بندی جدید همراه با تأمین سرانه‌ها و تأمین مسکن ارزان قیمت است.
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا

مسدود کننده تبلیغات خاموش کنید

برای استفاده راحت و روان تر از سایت و نمایش صحیح صفحات لطفا مسدود کننده تبلیغات سایت رو غیر فعال کنید.