فناوری نویناخبارخبر مهمفناوری

سرقت های میلیاردی به روش اسکیمر

هنوز هم بسیاری از شهروندان به راحتی قربانی سرقت از حساب بانکی به روش اسکیمر شده و میلیارد‌ها تومان پول خود را بر اثر یک بی دقتی از دست می‌دهند.

پایگاه خبری تحلیلی شجرنیوز: روزی نیست که چند نفری به پلیس فتا مراجعه نکرده و از سرقت به روش اسکیمر از حسابشان شکایت نکنند، موضوعی که به‌راحتی فقط با یک حرکت کوچک وارد کردن رمز هنگام خرید از دستگاه‌های پوز توسط خود فرد قابل پیشگیری است و سارقان هیچ‌وقت به اهداف شوم خود نمی‌رسند.

در ادامه به مهم‌ترین پرونده‌های تشکیل‌شده به خاطره کلاه‌برداری به روش اسکیمر در ماه‌های اخیر می‌پردازیم.

گل‌های میلیاردی در بهشت‌ زهرا

از دو ماه قبل چند نفر از شهروندان تهرانی با مراجعه به پلیس فتا مدعی شدند بدون این‌که روحشان خبر داشته باشد از حسابشان پول برداشت‌ و با آن سکه و طلا خریداری شده‌ است.

با افزایش تعداد شاکیان مأموران پلیس فتا متوجه شدند که فردی در پوشش اسکیمر بار دیگر در حال کلاه‌برداری است. ماموران در بررسی خرید‌های افرادی که طعمه کلاه‌برداری اسکیمر شده بودند، متوجه شدند همه آن‌ها از یک دست‌فروش در بهشت‌ زهرا گل خریدند.

بررسی‌های بیشتر پلیس نشان داد همه این  شهروندان قربانی کلاه‌برداری اسکیمر در بهشت‌ زهرا شدند. بعد از بررسی‌های تخصصی و تحقیقات سرانجام ردپای مرد کلاهبردار در بهشت‌زهرا کشف و از سوی مأموران دستگیر شد.

مرد جوان با اعتراف به کلاه‌برداری از ۳۰ شهروند به ارزش یک میلیارد تومان گفت: در پوشش گل‌ فروش سیار در بهشت‌ زهرا و اطراف آن مستقر می‌شدم و روز‌های پنجشنبه و جمعه که فروش گل بالا بود با استفاده از دستگاه اسکیمر که در پوز بانکی قرار داده بودم، اطلاعات کارت مشتریان را کپی کرده و بعد در فرصت مناسب با ساخت کارت جعلی حسابشان را خالی می‌کردم. برای این‌که ردی از خودم باقی نگذارم بیشتر از طریق خرید دلار، طلا و جواهر، پول‌ها را خرج می‌کردم.

با این اعترافات او برای تحقیقات بیشتر و رمزگشایی از سایر جرایمش بازداشت و در اختیار مأموران پلیس فتا قرار گرفت.

کلاهبرداری به روش اسکیمر

خرید موز کیلویی ۱۴ میلیون

خرداد ماه سال گذشته بود که فردی به پلیس فتای شهرستان فردیس مراجعه کرد و از سرقت ۱۴ میلیون تومان پول از حسابش خبر داد و در شکایتش به مأموران گفت: در خانه نشسته بودم که پیامک ۱۴ میلیون برداشت از حسابم آمد. شوکه شده بودم نمی‌دانستم چکار کنم به‌همین خاطر صبح امروز به پلیس آمدم تا راز این سرقت مشخص شود.

کارآگاهان در تحقیقات از شاکی و بررسی حساب متوجه شدند او از یک وانت میوه‌فروش دوره‌گرد در فردیس میوه خریده است به‌همین دلیل احتمال دادند او گرفتار کلاه‌برداری اسکیمر شده باشد.

با شناسایی هویت متهم او تحت تعقیب قرار گرفت و مخفیگاهش در شهریار شناسایی شد. با دستگیری او مرد جوان اعتراف کرد همراه سه نفر دیگر از دوستانش در پوشش میوه‌فروش دوره‌گرد در شهریار و فردیس به روش اسکیمر اطلاعات شهروندان را کپی کرده و از حسابشان برداشت می‌کنند.

با دستگیری همدستان این متهم آن‌ها به ۱۴ کلاه‌برداری به روش اسکیمر به ارزش ۵۰۰ میلیون تومان اعتراف کردند.

روزنامه فروش کلاهبردار

به گزارش جامعه ۲۴، در پرونده‌ای دیگر این‌بار چند نفر از شهروندان تهرانی آذر ماه سال گذشته به پلیس فتا مراجعه و از برداشت غیر مجاز از حسابشان شکایت کردند. یکی از شاکیان با اشاره به این‌که ۴۰ میلیون تومان از حسابش برداشت‌ شده است، گفت: من همیشه از مراکزی خرید می‌کنم که صاحب آن‌ها را می‌شناسم و چند سالی است مشتری‌شان هستم و تنها جایی‌که در این روز‌ها به آن‌جا رفتم دکه روزنامه‌فروشی بود.

با به دست آمدن این سرنخ تحقیقات مأموران در این رابطه ادامه یافت و با بررسی بقیه مال‌باختگان مشخص شد آن‌ها نیز از دکه روزنامه‌فروشی روزنامه یا اقلامی را خریده‌اند. با بدست آمدن این اطلاعات مرد دکه‌دار از سوی پلیس دستگیر شد و به خالی کردن حساب ۱۹ شهروند به روش اسکیمر اعتراف کرد و گفت: در پوشش دکه مطبوعات هرگاه مشتریان به سراغم می‌آمدند، اطلاعات بانکی آن‌ها را ذخیره می‌کردم و از حساب آن‌هایی که پول زیادی داشتند برداشت می‌کردم. من از ۱۹ نفر ۷۰۰ میلیون تومان پول برداشتم و با آن خودرو و مقداری لوازم خانه خریدم.

با این اعترافات مرد دکه‌دار به اتهام اسکیمر و کلاه‌برداری دستگیر و راهی زندان شد.

کلاهبرداری اسکیمری

پیک موتوری ۲ میلیارد تومان سرقت کرد

بهمن‌ ماه سال گذشته بود که این‌بار در مناطق شمالی تهران تعدادی از شهروندان به پلیس فتا از خالی شدن حساب بانکی شان شکایت کردند. آن‌ها مدعی شدند فردی بدون اطلاع آن‌ها و درحالی‌که کارت بانکی در اختیار خود فرد بوده از حسابشان مبالغ زیادی را برداشت کرده‌ است.

این‌بار هم پلیس فتا تحقیقاتش را روی روش اسکیمر متمرکز کرد و متوجه شد همه آن‌ها در چند دوره و قبل‌ از خالی شدن حسابشان اقلامی را از یک پیک موتوری تحویل گرفته و هزینه آن را با کارت‌خوان پرداخت کرده‌اند.

با بدست آمدن این سرنخ تحقیقات برای دستگیری پیک موتوری آغاز شد و او در مخفیگاهش در شمال تهران درحالی‌که چند دستگاه اسکیمر در خانه‌اش وجود داشت دستگیر شد.

در ادامه متهم با اعتراف به این‌که در پوشش پیک موتوری و تحویل کالا اطلاعات کارت بانکی تعدادی از شهروندان را کپی کرده و بعد هم در فرصت مناسب حسابشان را با خرید طلا، شمش و دلار خالی کرده، مدعی شد از این راه دو میلیارد تومان به جیب زده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا

مسدود کننده تبلیغات خاموش کنید

برای استفاده راحت و روان تر از سایت و نمایش صحیح صفحات لطفا مسدود کننده تبلیغات سایت رو غیر فعال کنید.