اخبار شهرستان ملارداخبارخبر مهمدر استان

سرپرست بخشداری ملارد: کاهش کمبودها و مشکلات روستاهای شهرستان ملارد در سایه تلاش مضاعف مسئولین

محمدرضا یزدان یار سرپرست بخشداری ملارد نشستی خبری با جمعی از اصحاب رسانه در بخشداری ملارد برگزار کرد.

سرپرست بخشداری ملارد: کاهش کمبودها و مشکلات روستاهای شهرستان ملارد در سایه تلاش مضاعف مسئولین

به گزارش شجرنیوز، در این نشست خبری یزدان یار با اشاره به جایگاه مهم رسانه ها اذعان داشت: افکار عمومی، می تواند در راستای اقتدار و اعتلای یک کشور قرار گیرد و آن کشور را به  قله های  رفیع موفقیت و رشد و تعالی برساند و هم عکس این قضیه صادق است و به نوعی  منجر به چالش و التهاب در بخش های مختلف حاکمیت در جامعه شوند.

وی  افزود: عمدتا سه مولفه باعث ایجاد التهاب در جامعه می شود که اولین و مهمترین آن رسانه ها، سپس شایعات و بعد اظهارنظر مدیران یا حاکمان می باشد. مهمترین عامل تاثیرگذار بر افکار عمومی، اصحاب رسانه ها می باشند که با تولید و محتوای خبر، بازخورد افکار عمومی را در قالب انتشار اخبار، پیامک ها و نظرسنجی ها و در نهایت با تحلیل اخبار مردم جامعه را آگاه نمایند ؛ بنابراین اعتقاد قلبی مجموعه ما بر این است تا ارتباط و همکاری با رسانه ها بطور کامل و شفاف برقرار گردد.

سرپرست بخشداری ملارد در ادامه  اظهار داشت: از سال ۹۵ که سوابق و مکاتبات مربوطه در خصوص تفاهم بخشدار وقت با شهرداری ملارد برای انتقال اختیارات حوزه حریم به شهرداری، حدودا هفت سال از آن زمان می گذرد. شهرداران وقت با توجه به فعالیت هایی که در حوزه حریم انجام می دهند تکالیف قانونی دارند درآمدهایی حاصل  در حوزه هایی که بخشداری مشخص کرده  هزینه شوند زیرا در سنوات پیش هم همین رویه قابل اجرا بوده اما به صورت متمرکز، مقطعی و نقطه ای هزینه شده است .

یزدان یار تصریح کرد: به یاری خداوند امسال نیز با رویکرد و نگاه ویژه مدیریت شهری ملارد (شورای اسلامی و شهرداری ملارد) علیرغم وجود مشکلات اعتباراتی در بحث ارزش افزوده ، تخصیص اعتبارات بسیار مناسبی بالغ بر ۱۵ میلیارد تومان پیش بینی و محقق شده  که البته به اضافه ضریب ۲۵ درصد آن می توان اظهار کرد حدودا ۱۸ الی ۲۰ میلیارد تومان قابل افزایش خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: حال اگر این اعتبار را  بنا بر روال گذشته در یک حوزه سرمایه گذاری و اقدام به تعریف پروژه خاصی کنیم عملا این اقدام صورت نخواهد  پذیرفت  ، به این دلیل که با مشکلاتی از جمله افزایش قیمت ها مواجه  و مهمتر اینکه روحیه عدالت محوری با هدف بهره مندی متناسب همگان از خدمات که هم نگاه دولت و هم تاکید فرماندار شهرستان مهندس کریمی است ، عملی نخواهد شد.

در همین راستا بود که سفرهای روستایی فرماندار شکل گرفت و در روستاهای بخش مرکزی در سه نوبت و در روستاهای بخش صفادشت هم نیز در سه نوبت دیدار و ملاقات با اهالی و با ارائه نقطه نظرات مربوطه، مبنای تعریف پروژه ها در بخشداری حاصل شده است.

سرپرست بخشداری ملارد ادامه داد و گفت: عمده درخواست هایی که از جانب مردم مطرح شده در زمینه های حوزه زیرساخت ،آسفالت معابر، تامین آب شرب و آب کشاورزی، ایجاد اماکن ورزشی در مقیاس کوچک، روشنایی معابر به دلیل مسائل امنیتی و نظر کارشناسان نیروی انتظامی میباشد چراکه بخشی از سرقت ها به علت کاهش روشنایی معابراست . لذا در تمامی روستاها که اعتبارات حوزه حریم تخصیص یافته و در مرحله عملیاتی و اجرایی قرار گرفته اند که در برخی روستاها مانند قشلاق مطلقا عملیاتی و در بعضی  مناطق نیز به ترتیب درصد در حال اجرا می باشند.

پروژه های صورت گرفته در  روستاهای ملارد

یزدان یار با اشاره اجمالی به برخی پروژه های صورت گرفته در این روستاها یادآور شد: از جمله اقدامات انجام شده می توان به آسفالت سه خیابان در قشلاق که این اقدام با اولویت و به صورت هوشمندانه با در نظر گرفتن موضوع مخاطره در مباحث خدماتی- رفاهی- بهداشتی و ورزشی که در این خیابان ها مطرح بود انجام شد. همچنین این اقدام کاهش بخش عمده ای از بار ترافیکی در محورهای مواصلاتی روستاهای اطراف را در بر داشته است.

وی اضافه کرد: صرف نظر از این اعتباراتی که  در حوزه پروژه های حریم داشتیم روستاها و دهیاران را موظف کردیم تا برای روستاهایشان پروژه تعریف نمایند. پیرو این مهم در روستای قشلاق ۲/۵ میلیارد پروژه تعریف شده که در زمینه های آسفالت و آب شرب هستند  تا در بازه زمانی قبل از هفته دولت بتوانند برای مردم فهیم این روستا اجرایی کنند. همچنین طی همین بازدیدها از روستاها، اهالی به بازگویی مشکلات و کیفیت آب شرب پرداختند  که با بررسی های صورت گرفته و تاکید فرماندار انشعاب و لوله گذاری معابر انجام پذیرفت.

یزدان یار در ادامه سخانا خود عنوان کرد : با مشورت و تصمیم مجموعه فرمانداری بر این شد تا در کنار محدوده ای که موسوم به چاله قشلاق است ۶/۱ دهم هکتار زمین به علاوه این منطقه به بافت اضافه و در آن سرانه های مختلف تعریف شوند ، که مهمترین آن سرانه های فرهنگی است که اگر مورد عنایت واقع نگردد منجر به آسیب های اجتماعی در بلند مدت خواهد شد.

سرپرست بخشداری ملارد تصریح کرد: یکی از مشکلات جدی که با آن مواجه هستیم، بحث مهاجرت معکوس از شهرهای بزرگ به شهرستان های اقماری که طی سالهای اخیر افزایش چشمگیری یافته و جمعیتی بالغ بر دو الی سه برابری را ایجاد نموده که به لحاظ فرهنگی و تخصیص اعتبارات متناسب با بارگذاری این تعداد جمعیت نیست بنابراین با این تعریف بازگشت به روستا دیگر مفهومی ندارد و مصادیق خود را از دست داده است لذا در تلاشیم تا با برنامه ریزی طرح های خوبی را برای برخی از این روستاها داشته باشیم تا از مشکلات  بکاهیم.

وی اضافه کرد: شرکت قارچ ملارد که یک برند جهانی است دارای مشکلاتی از جمله بوی نامطبوع از فراورده های این قارچ وکمپوست است، در جلسات متعدد با مدیران این شرکت مقرر شد در دو بازه کوتاه مدت و بلند مدت مشکل آن حل شود. ضمن این که بخشی از این مشکل مربوط به شیرابه های موجود در کف شرکت میباشد و این شیرابه ها برای افزایش تولید نیاز است و مورد بعدی کمپوستی که در فضای باز قرار دارد هر دو معضل بوی نامطبوع حاصل می کند. فلذا مقرر شد  تا اردیبهشت ماه سال آتی با استفاده از تکنیک ها و روش های موجود بوی نامطبوع را به حداقل ممکن برسانند.

یزدان یار اظهار کرد: همچنین در حوزه صنایع و ارتباط با آن، با مشارکت مجموعه ی شرکت قارچ ملارد قرار بر این شد تا فرا رسیدن هفته دولت برای جوانان و اهالی روستاهای صالح آباد و حصارشالپوش دو زمین فوتبال چمن مصنوعی احداث گردد. علاوه بر این، در یک بازه زمانی بلندمدت نسبت به جابجایی تیرهای چراغ برق از محدوده ی روستای صالح آباد تا حصارشالپوش که مخاطره آمیز می باشد به همت این شرکت انجام شود. ضمن اینکه با توجه به وضعیت اقتصادی کشور بسیاری از دستگاه های ما اعتبارات این چنینی ندارند و ما ناچار به استفاده از این بخش هستیم.

یزدان یار با اشاره به اقدامات عمرانی حریم روستاها ادامه داد: برای بسیاری دیگر از پروژه های عمرانی مانند جابجایی تیرهای برق ، تعریض معبر، احداث پل در برخی روستاها از اعتبارات استانی استفاده شده  و پروژه های دیگری نظیر لکه گیری آسفالت، تعویض شبکه آب شرب ، کاهش افت فشار آب، روشنایی تمامی مسیرهای روستاهای موجود مدنظر اهالی  بوده که بزودی در راستای حل مشکلات روستایی اتفاق خواهد افتاد.

وی گفت: با توجه به بارش کم نزولات جوی با تدابیر اندیشه شده در تلاشیم  سال جاری  آب تصفیه خانه را وارد مدار کنیم تا کشاورزان روستاهای پایین دست از آن استفاده کنند. همچنین با پیگیری های مجدانه استاندار  و فرماندار چند مرحله کانال FC4 و FC5 را که حقآبه ی شهرستان  از سد امیرکبیر استان البرز است را وارد چرخه مصرف کنیم.

محمدرضا یزدان یار در ادامه از کاهش بار ترافیکی در منطقه ییلاقی روستای خوشنام خبرداد و گفت: روستای خوشنام از مناطق زیبا و ییلاقی شهرستان ملارد است که از اقصی نقاط استان تهران و بعضا کشور مورد استقبال واقع شده و از تفرجگاههای آن استفاده می کنند و یا اغلب مسیر عبوری استانهای دیگر به بخش صفادشت می باشد که با تردد در این مسیر ترافیک ایجاد می شود.لذا با همکاری شورا و شهرداری ملارد، میدان سالار تا سه راه فرخ آباد که عمده ترافیک آنجا می باشد در طرح تعریض و آسفالت قرار گرفته که انشاالله در هفته دولت مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

سرپرست بخشداری ملارد در بخش دیگری از سخنان خود درخصوص ساخت و ساز غیرمجاز مطرح کرد: مساحت حریمی که در روستاهای بخش مرکزی می باشد حدودا ۴ هزار و ۹ هکتار است که زیرنظر مجموعه نظارتی شهرداری قرار دارد دو لکه محدوده که در روستای بیدگنه که در ملارد ویلای جنوبی تحت نظارت پلیس ساختمانی بخشداری است که الباقی را شهرداری نظارت خواهد کرد. از این مساحت نامبرده در دو سال گذشته قریب به ۴۰ هکتار آن دستخوش تغییرکاربری و ساخت و ساز غیرمجاز واقع شده است.

رتبه نخست ساخت و ساز غیرمجاز متعلق به روستای قشلاق با ۱۲/۲ هکتار ، رتبه دوم روستای ویلادشت با ۵/۶ هکتار، رتبه سوم روستای خوشنام با ۴/۹ هکتار و پایین ترین روستایی که در آن کمتر ساخت و ساز غیرمجاز اتفاق افتاده روستای صالح آباد با ۱/۵ سطح اشغال طی دو سال اخیر حادث شده است.

وی در خاتمه خاطرنشان کرد: دولت به تنهایی توان حل همه مشکلات شهرستانی را ندارد، بنابراین در تلاشیم تا با استفاده از ظرفیت های همدلی و مشارکت پذیری مردم و خیرین مشکلات موجود را به حداقل ممکن نزدیک کنیم.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا

مسدود کننده تبلیغات خاموش کنید

برای استفاده راحت و روان تر از سایت و نمایش صحیح صفحات لطفا مسدود کننده تبلیغات سایت رو غیر فعال کنید.