حوادثاخبارجامعه

سیل و آبگرفتگی در ۵ استان/ امدادرسانی به ۱۵۶ نفر

قائم مقام سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از امدادرسانی به ۱۵۶ نفر در جریان وقوع سیل و آبگرفتگی در پنج استان کشور خبر داد.

سیل و آبگرفتگی در ۵ استان/ امدادرسانی به ۱۵۶ نفر

به گزارش شجرنیوز، حسین عرفانی با اشاره به آماده‌باش جمعیت هلال احمر برای مقابله با سیل و آبگرفتگی در پنج استان کشور اظهارکرد:‌ با توجه به پیش‌بینی سازمان هواشناسی مبنی بر بارش شدید باران و احتمال آبگرفتگی و جاری شدن سیلاب در استان‌های ایلام، اصفهان، خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد و لرستان سازمان امدادونجات جمعیت هلال احمر نیز امدادگران را در این استان‌ها به حالت آماده باش درآورد.

وی با بیان اینکه طی ٤٨ ساعت گذشته ١٣منطقه شامل پنج شهر، شش روستا و دو منطقه عشایرنشین در هشت شهرستان از این پنج استان با پیامدهای ناشی از سیل و آبگرفتگی مواجه شد، گفت:‌در همین راستا نیز امدادگران در این مناطق به ۱۵۶ نفر امدادرسانی کرده و ۱۵ نفر را اسکان اضطراری دادند.

قائم مقام سازمان امدادو  نجات جمعیت هلال احمر با بیان ایبنکه ۶۸ امدادگر در ۲۰ تیم عملیاتی در جریان این ماموریت‌ها مشارکت داشتند، افزود:‌ ۱۵ نفر نیز به مناطق امن منتقل شده و از ۱۱ واحد مسکونی نیز عملیات تخلیه آب انجام شده است.

انجام ۳۲۲ ماموریت امدادونجات در کشور

عرفانی همچنین گزارشی از ماموریت‌های سازمان امدادونجات طی سه روز پایانی هفته گذشته در کشور را تشریح کرد و گفت:‌ در ۷۲ ساعت گذشته مجموعا ۳۲۲ ماموریت از سوی امدادگران سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر انجام شده که در جریان آن به ۴۹۲ نفر امدادرسانی شده است.

قائم مقام سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر ادامه داد:‌ همچنین ۲۴۴ نفر نیز نجات یافته و از ۱۴۸ تن نیز به مراکز درمانی منتقل شدند. ۱۴۸ نفر نیز خدمات درمان را به شکل سرپایی دریافت کردند.

وی با اشاره به انجام عملیات رهاسازی در حوادث ترافیکی نیز گفت:‌ در این مدت ۵۰ مورد عملیات رهاسازی از سوی امدادگران سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر انجام شده که در جریان آن ۴۸ مصدوم حوادث ترافیکی نجات داده شدند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا

مسدود کننده تبلیغات خاموش کنید

برای استفاده راحت و روان تر از سایت و نمایش صحیح صفحات لطفا مسدود کننده تبلیغات سایت رو غیر فعال کنید.