اخبار شهرستان قرچکاخبارخبر مهمدر استان

شب‌کاری برای پیشرفت حفاری تونل مترو اسلامشهر کلید خورد

اسلامشهر- چندی پیش بود که شهردار اسلامشهر از ۲ شیفته شدن حفاری تونل مکانیزه مترو اسلامشهر از نیمه اردیبهشت امسال به ایرنا خبر داد و حالا هم خبر می رسد که این امر محقق شده‌است.

به گزارش شجرنیوز از اسلامشهر، متروی اسلامشهر به طول ۱۵.۵ کیلومتر در امتداد خط سه متروی تهران به صورت یکپارچه در حال اجرا است و به گفته حسین حبیبی فرماندار اسلامشهر، با احداث متروی این شهر طبق برآوردی که صورت گرفته روزانه بیش از ۱۱۰ هزار نفر از مردم این شهرستان، بهارستان و رباط کریم از این خط استفاده خواهند کرد و باید احداث مترو اسلامشهر را طرح متروی جنوب غرب استان تهران بنامیم.

آیت الله رئیسی طی سفر سوم آذر ۱۴۰۱ خود به اسلامشهر و در بازدید از مترو این شهر دستورات لازم را برای تسریع در ساخت این ایستگاه صادر کرد و بعد از آن سفر، حسین حبیبی فرماندار اسلامشهر به ایرنا گفت که از محل اعتبارات سفر رئیس جمهور به شهرستان های استان تهران یکهزار و ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار به طرح های مهم و زیر ساختی شهرستان اختصاص یافته که ۲۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل طرح اتصال متروی اسلامشهر به تهران است.

پس از این سفر، مسئولان و نماینده شهرستان در مجلس پیگیر مصوبات بودند تا اینکه بخشی از اعتبارات مصوب شده مخصوص به اتصال متروی تهران به اسلامشهر پرداخت شد و بعد از آن بود که محسن حمیدی شهردار اسلامشهر با اشاره به برکات سفر رئیس جمهور به این شهر و بازدید آیت االله دکتر سید ابراهیم رئیسی از روند تکمیل مترو خبر داد که ۵۰ میلیارد تومان پس از سفر رئیس جمهور به حساب این شهرداری واریز شده است.

۲۰ دی ۱۰۴۱ شهرداری اسلامشهر تایید کرد که دولت ۵۰ میلیارد تومان برای تسریع در ساخت مترو واریز کرده است

 

شب‌کاری برای پیشرفت حفاری تونل مترو اسلامشهر کلید خورد

حفاری تونل مترو شبانه روزی شد

اسلامشهری ها مشتاق هستند تا هرچه زودتر مترو به ایستگاه میدان نماز برسد و این قضیه زمانی جالب تر می شود که برای تحقق این مهم، کمتر از ۲ کیلومتر باقی است و گفته می شود تا آخر تابستان حفاری تونل تمام شود.

در تازه تررین تحول نیز اعلام شد که از ابتدای امسال و با مساعدت مسئولان امر، تولید سگمنت علاوه بر تولید روزانه در کارخانه های سگمنت سازی جهت پروژه متروی اسلامشهر در شیفت شب هم آغاز شد.

بنابر اعلام شهرداری، در جهت تسریع در اجرای پروژه متروی اسلامشهر و با مساعدت های صورت گرفته، از ۱۱ اردیبهشت شیفت شب حفاری تونل مکانیزه مترو اسلامشهر با تعداد بالغ بر ۳۰ نفر شروع به فعالیت کرده است.

همچنین انتظار می‌رود با حفاری مکانیزه روزانه ۱۰ متر و شبانه ۵ متر و با افزایش سرعت حفاری و سگمنت گذاری با توجه به دو شیفته شدن اجرای پروژه، تونل مکانیزه زودتر از موعد پیش بینی شده در برنامه به میدان نماز برسد.

البته شهردار اسلامشهر در این زمینه یادآوری می کند که قیمت همه مواد اولیه و تجهیزات چند برابر شده اما با این وجود ۲۷۰ متر حفاری در ماه انجام می دهیم.

او این را هم گفت که ما از برنامه زمان بندی مشخص شده برای بهره برداری از مترو اسلامشهر جلوتر هستیم و ۱۳ هزار متر فضا نیز در ایستگاه میدان نماز ایجاد کردیم.

این مسئول شهری با تشکر از اعضای شورای اسلامی اسلامشهر خاطرنشان می کند: بودجه امسال و سال گذشته دقیقا در آنجایی که نیاز بود، هزینه شد.

حمیدی ادامه می دهد: پیش بینی می کنیم تا در کمتر از ۲۰۰ روز آینده این فاز از پروژه تکمیل شود و بهره برداری نهایی مستلزم یک سری اقدامات تکمیلی دیگر است اما با ۲ شیفته شدن قطعا ۶ ماه به زمان بهره برداری نزدیک تر می شویم.

به گفته شهردار اسلامشهر، مترو این شهر در امتداد خط ۳ متروی تهران کشیده شده است و به صورت یکپارچه بعد از بهره برداری به مردم اسلامشهر و جنوب غرب تهران خدمت رسانی خواهد کرد؛ این پروژه از دی ماه ۹۸ شروع شده است و پس از بیش از ۳ سال طبق زمان بندی در فاز اول به طول ۱۰ و نیم کیلومتر به بهره برداری می رسد.

شب‌کاری برای پیشرفت حفاری تونل مترو اسلامشهر کلید خورد

او اضافه می کند که یک بخش دیگر از مترو قطعه ۲۲۰ متری است که در روزهای پایانی سال ۱۴۰۱ قراردادش امضا شد و پیمانکار در حال کار است و از سوی دیگر ساخت ایستگاه میدان نماز هم پیشرفت خوبی داشته و از نادر پروژه هایی است که با توجه تامین مالی پروژه از زمان بندی جلوتر است.

حمیدی همچنین در مورد تاثیر ایجاد اسلامشهر در کاهش ترافیک و تردد جاده ای، معتقد است: روزانه بیش از ۲۰۰ هزار تردد از محور آیت الله سعیدی به سمت تهران داریم و در برخی روزها بیش از ۳۰۰ هزار تردد توسط دوربین های ما ثبت شده است.

با ما در شبكه هاي اجتماعي همراه باشيد: اينستاگرام شجرنيوز ، تلگرام شجرنيوز

منبع: ایرنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا

مسدود کننده تبلیغات خاموش کنید

برای استفاده راحت و روان تر از سایت و نمایش صحیح صفحات لطفا مسدود کننده تبلیغات سایت رو غیر فعال کنید.