اخبار شهرستان شهریاراخبارخبر مهمدر استان

صدور حکم ۵۱ سال حبس برای ۶ پلیس‌ ساختمانی شهرداری شهریار به اتهام ارتشا

دادستان شهریار گفت: حکم محکومیت به ۵۱ سال حبس، ضبط اموال، جزای نقدی، انفصال از مشاغل دولتی برای ۶ نفر از پلیس‌های ساختمانی شهرداری شهرستان شهریار به اتهام ارتشا، صادر شد.

صدور حکم ۵۱ سال حبس برای ۶ پلیس‌ ساختمانی شهرداری شهریار به اتهام ارتشا

به گزارش شجرنیوز حمید عسکری پور روز شنبه بیان کرد: پس از صدور حکم محکومیت شهردار شهریار و سایر متهمان مرتبط با پرونده شهرداری شهریار، هفته گذشته نیز برای شش نفر از کارمندان شهرداری شهریار که به عنوان مسئولان پلیس ساختمانی فعالیت می‌کردند، پس از تعقیب متهمان، انجام تحقیقات مقدماتی، قرار جلب به دادرسی و کیفرخواست متهمان صادر شد.

وی افزود: دادگاه کیفری برای متهمان، ۵۱ سال حبس، ضبط اموال، پرداخت جزای نقدی معادل وجوه ارتشا، انفصال از مشاغل دولتی محکوم کرد.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شهریار تاکید کرد: حکم صادره مطابق قوانین قابل تجدید نظر خواهی در محاکم صالحه است.

در دوره پنجم شوراهای اسلامی شهرها، شورای شهر باغستان شهرستان شهریار به علت مشارکت اعضای شورای شهر و شهردار با متخلفات حوزه ساخت و ساز غیر مجاز منحل شد، اگرچه این مساله فقط منحصر به این بخش از این شهرستان نبود.

امیرعباس شفیع زاده فرماندار شهرستان شهریار معتقد است که وضعیت خاص این شهرستان، جاذبه ای را ایجاد کرده و این جذابیت بدون شک مورد هدف سوداگران خواهد بود.

وی اظهار داشت:  اینجا یک محدوده تفرجگاهی است و در سال های  گذشته هم در حوزه های ساخت و ساز مورد آسیب جدی بوده است و در مقابل تخریب باغ ها و زمین های کشاورزی و تغییر کاربری، تلاش هایی برای رفع تصرف انجام شده اما باید ارتقا پیدا کند.

اما جریان ساخت و سازهای غیر مجاز و گسترده در شهرستان شهریار، بحث جدیدی نیست که منحصر به طرح آن از سوی فرماندار باشد، تعدد بالای این نوع تخلفات آنچنان قابل توجه بود که از مهر سال ۹۹ حمید عسگری پور دادستان این شهرستان به طور مستقیم به مساله مقابله با ساخت و ساز غیر مجاز ورود پیدا و در جمع مردم این شهرستان اعلام موضع کرد.

ورود دادستان شهریار به جریان ساخت و ساز منحصر به همان دوران نبود و تاکنون این مساله با مشارکت سازمان جهاد کشاورزی، فرمانداری و دادستان به طور جدی ادامه داشت و دارد.

حمید عسگری پور دادستان شهرستان در این زمینه اعلام کرد: یکی از وظایف دادستانی مبارزه با فساد به صورت قاطع، دقیق و بدون تبعیض است و هیچ خط قرمزی در این موضوع وجود ندارد و طی بررسی‌های ما فسادی ریشه دار در برخی ادارات و شهرداری‌های شهرستان شهریار نمایان شد که در برخی موارد به عنوان حق شناخته شده بود.

اشاره عسگری پور به ماجرای مشارکت مدیران شهری شهرهای شهرستان شهریار با متخلفات در حوزه ساخت و ساز غیر مجاز بود، مساله ای که حتی در خصوص شورای شهر باغستان منجر به انحلال آن شد.

شهرستان شهریار از شهرستان‌های استان تهران است که مرکز آن، شهر شهریار می‌باشد. این شهرستان با جمعیتی بالغ بر ۷۴۴٬۲۱۰ نفر دوازدهمین شهرستان پرجمعیت ایران محسوب می‌شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا

مسدود کننده تبلیغات خاموش کنید

برای استفاده راحت و روان تر از سایت و نمایش صحیح صفحات لطفا مسدود کننده تبلیغات سایت رو غیر فعال کنید.