اخبار شهرستان بهارستاناخبارخبر مهمدر استان

عقب‌ماندگی شهرستان بهارستان در فضاهای آموزشی و مدرسه

مدیرکل آموزش‌وپرورش شهرستان‌های استان تهران با اشاره به عقب‌ماندگی بهارستان از نظر فضاهای آموزشی و مدرسه گفت: از ظرفیت‌های ملی خیرین مدرسه‌ساز در ساخت اماکن آموزشی و تربیتی در بهارستان استفاده شود.

عقب‌ماندگی شهرستان بهارستان در فضاهای آموزشی و مدرسه

به گزارش شجرنیوز از بهارستان، مسعود بهرامی در جلسه شورای آموزش‌وپرورش استان تهران که در بهارستان برگزار شد، با اشاره به نیازهای زیاد این شهرستان در حوزه‌های زیربنایی و آموزشی و تأکید بر عقب‌ماندگی بهارستان از نظر فضاهای آموزشی و مدرسه اظهار داشت: از ظرفیت‌های ملی خیرین مدرسه‌ساز در ساخت اماکن آموزشی و تربیتی در بهارستان استفاده شود.

وی افزود: شهرداری‌های سه شهر بهارستان می‌توانند در صورت توان و موافقت شوراهای اسلامی سالانه دو مدرسه در شهرهای خود برای ارتقاء سرانه آموزشی بسازند.

مدیرکل آموزش‌وپرورش شهرستان‌های استان تهران در ادامه گفت: برخی مدارس بهارستان در نقاط مرکزی و با ارزش افزوده بالا قرار دارند که برای توسعه این فضاهای آموزشی باید اقدام عاجل از سوی مسئولین مربوطه و آموزش‌وپرورش انجام بگیرد.

عدم همخوانی تحصیل بیش از 125 هزار دانش‌آموز بهارستانی با امکان آموزشی

در ادامه عبدالله نوحی اظهار داشت: شهرستان بهارستان با 3 شهر و 5 روستا به لحاظ جغرافیایی و جمعیتی شرایط ویژه‌ای دارد و جمعیت بیش از 125 هزار دانش‌آموز این شهرستان با جمعیت کلان‌شهرها و استان‌ها برابری می‌کند.

وی با اشاره وجود 144 فضای آموزشی و 288 نوبت کلاس درس در بهارستان افزود: مدرسه‌ای در بهارستان وجود دارد که 1280 دانش‌آموز دختر در یک شیفت تحصیل می‌کنند.

فرماندار بهارستان با اشاره به مشکلات مختلف در تأمین نیروی انسانی مدارس گفت: بهارستان از نظر فضاهای آموزشی و مدرسه از استانداردها بسیار عقب است.

نوحی تأکید کرد: هیچ‌گونه مشکلی در تأمین زمین برای ساخت مدرسه در بهارستان وجود ندارد و سازمان نوسازی مدارس باید در این حوزه کمک شایانی به حوزه آموزشی بهارستان داشته باشد.

عقب‌ماندگی سخت‌افزاری آموزش و تربیت در بهارستان مشهود است

در ادامه حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید علی حسینی اظهار داشت: در راستای توسعه تمدن اسلامی مبلغین دینی حضور مکرر در مدارس بهارستان حضور خواهند داشت.

وی با بیان اینکه نیروهای متخصص و معلمین خوبی در بهارستان تدریس می‌کنند افزود: کمبود فضای آموزشی در بهارستان از بزرگ‌ترین عیب‌های آموزشی و تربیتی است که نمازخانه مدارس به کلاس تبدیل شده است و این رویه با اصلاح شود.

امام جمعه نسیم‌شهر در ادامه گفت: کارشناسان آسیب‌های اجتماعی، بهداشتی، مشاوره، پرورشی و حقوقی در آموزش‌وپرورش بهارستان وجود ندارد که مسئولین استان باید این کمبودها را مرتفع کنند.

حسینی در پایان با تأکید بر حذف فاصله طبقاتی در حوزه آموزش و تعلیم خاطرنشان کرد: در حوزه سخت‌افزاری فضاهای آموزشی و تربیتی در بهارستان بسیار با عقب‌ماندگی مواجه هستیم.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا

مسدود کننده تبلیغات خاموش کنید

برای استفاده راحت و روان تر از سایت و نمایش صحیح صفحات لطفا مسدود کننده تبلیغات سایت رو غیر فعال کنید.