بانک و سرمایهاخباراقتصاد

غلامرضا فتحعلی: نسبت مطالبات معوق بانک سینا در وضعیت مطلوبی قرار دارد

سرپرست بانک سینا گفت: میزان مطالبات معوق بانک ۲.۵ درصد است که این رقم با توجه به میانگین نظام بانکی، رقم مطلوب و قابل قبولی است.

غلامرضا فتحعلی: نسبت مطالبات معوق بانک سینا در وضعیت مطلوبی قرار دارد

به گزارش شجرنیوز به نقل از روابط‌عمومی بانک سینا، غلامرضا فتحعلی در همایش سراسری کارشناسان حقوقی و وصول مطالبات این بانک ضمن تبریک هفته وحدت و ولادت باسعادت حضرت محمد(ص)، افزود: همکاران از سطح شعبه تا ستاد باید با جدیت در کاهش پرونده‌های حقوقی تلاش مضاعف داشته باشند و فرایند وصول مطالبات را مدیریت کنند.
سرپرست بانک سینا در خصوص رسیدگی به پرونده‌های حقوقی، گفت: در این مقوله باید از روش امهال و تمدید به جای قضایی کردن آنها استفاده شود و ضمن تعامل با مشتریان، نوع نگاه و برخورد باید طوری باشد که وفاداری مشتریان را نیز به دنبال داشته باشد.
وی با اشاره به آنکه در بانک سینا دو واحد حقوقی و وصول مطالبات در یک معاونت متمرکز شده‌اند، این ساختار را موجب ارتقای سطح کنترل‌های داخلی بانک دانست و افزود: مجموعه معاونت حقوقی و مطالبات بانک سینا از دانش و تبحر خاصی برخوردار است و با انتقال صحیح تجربیات، بهره‌گیری از ظرفیت‌ها و ایجاد وحدت رویه در عملکرد همه همکاران در مناطق و ستاد، اهداف بانک در حوزه حقوقی و مطالبات تحقق می‌یابد.
وی ادامه داد: رعایت شکل درست و صحیح عملیاتی کردن عقود اسلامی در فرایند عملیات بانکی و استفاده صحیح از قراردادها در پرداخت تسهیلات، رسالت همکاران شاغل در حوزه حقوقی است.
در ادامه این همایش، معاون حقوقی و مطالبات بانک سینا نیز با اشاره به اهمیت جایگاه معاونت حقوقی، گفت: معاونت حقوقی به لحاظ ماهیت کاری ارتباط تنگاتنگ با سایر واحدها به عنوان مرجع استعلامات و کسب تکلیف دارد.
ابوالفضل انوری افزود: با توجه به اهمیت بالای عملکرد و فعالیت‌های حقوقی، لازمه موفقیت در این حوزه، تقویت دانش کاربردی و تخصصی در حوز ه های مختلف عملیات بانکی است.
وی ضمن ارائه گزارشی از اهم اقدامات معاونت حقوقی و مطالبات در سال ۱۴۰۰ گفت: عملکرد بانک سینا در حوزه حقوقی و مطالبات مطلوب بوده به طوری که میزان وصولی های بانک طی سال مذکور ۸۶۱ برابر نسبت به سال ۹۹ رشد داشته است.
گفتنی است در حاشیه این همایش از سامانه جامع حقوقی و وصول مطالبات بانک سینا به عنوان ابزاری در جهت اصلاح فرایند پیگیری و ثبت پرونده‌های حقوقی رونمایی شد.
در این همایش دو روزه کارگاه‌های آموزشی متعددی با موضوعات مختلف علمی و حقوقی با حضور اساتید دانشگاه، قضات و وکلای دادگستری برگزار می شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا

مسدود کننده تبلیغات خاموش کنید

برای استفاده راحت و روان تر از سایت و نمایش صحیح صفحات لطفا مسدود کننده تبلیغات سایت رو غیر فعال کنید.