نرم افزار و سخت افزاراخبارخبر مهمفناوری

فراخوان وزارت ارتباطات برای مقابله با IOS و اندروید

وزارت ارتباطات فراخوانی را منتشر و از تولید کنندگان داخلی سیستم عامل موبایل دعوت به همکاری کرد.

فراخوان وزارت ارتباطات برای مقابله با IOS و اندروید

به گزارش شجرنیوز به نقل از روابط عمومی وزارت ارتباطات، معاونت فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به منظور تولید سیستم عامل تلفن همراه هوشمند فراخوان عمومی اعلام کرد.

در فراخوان منتشر شده معاونت فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات، آمده است: «در راستای اجرای بند 18 اهداف عملیاتی سند طرح کلان و معماری شبکه ملی اطلاعات و به منظور شناسایی ظرفیت های فنی و اجرایی تولید و توسعه سیستم عامل تلفن همراه هوشمند، از بین اشخاص حقیقی و حقوقی شامل شرکت های خصوصی، غیردولتی و سازمان های مردم نهاد که تا تاریخ بیستم دی ماه 1401 دارای حداقل یک سیستم عامل عملیاتی نصب شده بر روی گوشی هوشمند باشند برای ارزیابی دعوت به عمل می آید.»

داوطلبان حداکثر تا تاریخ فوق برای دریافت شرایط ارزیابی و حمایت، درخواست های خود را به همراه رزومه فنی و سوابق کاری مرتبط به نشانی رایانامه dti@ict.gov.ir ارسال کنند.

طرح سیستم عامل بومی از مدت‌ها پیش مطرح شده و زمانی که حذف تعدادی از برنامه‌های ایرانی از بازارهای بین‌المللی صورت گرفت در دستور وزارت ارتباطات قرار گرفت. «محمدجواد آذری جهرمی»، وزیر وقت ارتباطات تیرماه 1398 ویدیویی را در حساب توییتری خود منتشر کرد که حکایت از عزم جدی وزارت ارتباطات برای توسعه اندروید ایرانی داشت. ماجرا به حذف نسخه‌های تلگرام طلایی و هاتگرام از روی گوشی‌های کاربران ایرانی باز می‌گشت. در این راستا سیستم‌عاملی برای گوشی‌های اندرویدی تهیه شده بود تا دیگر امکان حذف اپ‌های ایرانی وجود نداشته باشد. رئیس سازمان فناوری اطلاعات وقت هم پیش‌بینی کرده بود که این نسخه می‌تواند 0.5 الی 8 درصد از مخاطبین اندروید در کشور را به خود جذب کند.

این طرح نهایتا به نتیجه نرسید و حالا دوباره وزارت ارتباطات آن را به جریان انداخته است. باید دید فراخوان وزارت ارتباطات چقدر مورد استقبال شرکت‌ها و تیم‌های نرم افزاری قرار خواهد گرفت و آیا در نهایت کاربران ایرانی نیز به این موضوع بخت و اقبالی نشان خواهند داد یا خیر.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا

مسدود کننده تبلیغات خاموش کنید

برای استفاده راحت و روان تر از سایت و نمایش صحیح صفحات لطفا مسدود کننده تبلیغات سایت رو غیر فعال کنید.