اخبار شهرستان ریاخبارخبر مهمدر استان

فرمانداری ادعاها درباره بیماری ساکنین کنار کارخانه سیمان تهران را بررسی کند

رئیس شورای اسلامی شهرستان ری با اشاره به گزارش‌های مردمی از وجود بیماری‌ در روستاهای هم‌جوار کارخانه سیمان تهران گفت: فرمانداری شهرستان ری با کمک شرکت مشاور متخصص آمار عجیب‌وغریب بیماری را در روستاهای هم‌جوار کارخانه سیمان تهران بررسی کند.

فرمانداری ادعاها درباره بیماری ساکنین کنار کارخانه سیمان تهران را بررسی کند

به گزارش شجرنیوز از ری، جعفر شربیانی صبح امروز در نشست با اعضای شورای روستاهای مجاور کارخانه سیمان تهران با تأکید بر اینکه در حق روستاهای مجاور این کارخانه کوتاهی شده است اظهار داشت: در یک سال گذشته نشست‌هایی با شوراهای شهرها و روستاهای تابعه ری برگزار و مطالبات از سوی منتخبین مردم به شورای اسلامی شهرستان ری ارائه شده است.

وی افزود: تعدادی از روستاهای شهرستان ری اطراف کارخانه سیمان تهران قرار گرفته‌اند و مشکلات زیادی از نظر آلودگی زیست‌محیطی، آلودگی هوا و تخریب زیرساخت‌ها برای مردم این منطقه ایجاد کرده است.

رئیس شورای اسلامی شهرستان ری در ادامه گفت: در مقام چاره‌اندیشی برای رفع مشکلات روستاهای مجاور این صنعت با توجه به اشتغال 6هزارنفری و تأثیر بسزا در تولید سیمان نمی‌توان در خصوص تعطیلی و انتقال این کارخانه اظهار نظر کرد زیرا که بخش زیادی از صنعت ساخت‌وساز پایتخت از این مجموعه تأمین می‌شود و تعطیلی کارخانه به‌دلیل هم‌جواری با منطقه مسکونی مطالبه نسنجیده‌ای است.

شربیانی با تصریح به اینکه کارخانه سیمان تهران باید مجهز به بهترین نوع فیلتراسیون در کشور باشد عنوان کرد: جان مردم مهم‌تر از سودآوری یک بنگاه اقتصادی است و آن هم بنگاه اقتصادی‌ای که در زیرمجموعه بنیاد مستضعفان قرار دارد و باید مردم مناطق محروم را مورد توجه ویژه قرار دهد.

وی اضافه کرد: کارخانه سیمان تهران باید به‌گونه‌ای فعالیت کند که مردم روستاهای هم‌جوار با خاک و غبار آلاینده‌ها در محل زندگی روبه‌رو نشوند و بعد از آن حفظ محیط زیست و اکوسیستم کوه بی‌بی شهربانو که یک سرمایه طبیعی در شهر ری است باید در اولویت باشد.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: سیمان تهران نیز مانند تمام صنایع باید بخشی از سود کارخانه را در اجرای مسئولیت اجتماعی در مناطق محروم هم‌جوار با این کارخانه هزینه کند.

وی خاطرنشان کرد: به مسئولین کارخانه سیمان تهران پیشنهاد کردیم که در راستای مسئولیت اجتماعی، در روستاهای هم‌جوار مدرسه بسازد تا دختران این روستاها مجبور نباشند روزانه کیلومترها مسیر را برای به مدرسه رفتن طی کنند و همچنین خدماتی مانند ساخت مسجد، کتابخانه و بوستان برای مردم ضروری است اما متأسفانه کارخانه سیمان تهران 61 سال است که مردم را با آلودگی مواجه کرده اما هیچ‌گونه خدمات فرهنگی، عمرانی، رفاهی و… نداشته است.

شربیانی یادآور شد: گزارش‌های مردمی حاکی از وجود بیماری‌های ریوی، تنفسی و پوستی بین روستاهای هم‌جوار کارخانه سیمان تهران است و آمارهای عجیب‌وغریبی هم به گوش می‌رسد که باید حتماً فرمانداری شهرستان ری اقدامی برای این مسئله انجام دهد و به‌نظر می‌رسد بهترین راه نیز آن است که یک شرکت مشاور متخصص در این حوزه بیاید و تحقیق کند تا با همکاری شوراها، دهیاری‌ها و بخشداری‌ها معلوم شود چه‌بلایی سر مردم آمده است.

وی با بیان این نکته که “در این دوران تا کسی می‌خواهد کاری انجام بدهد، برخی مسائل را به پشت‌صحنه ارجاع می‌دهند” متذکر شد: این پشت‌صحنه‌هاست که باعث توقف مسیر خدمت به مردم می‌شود و باعث بدبینی مردم به بعضی از نهادهای کشور نیز می‌شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا

مسدود کننده تبلیغات خاموش کنید

برای استفاده راحت و روان تر از سایت و نمایش صحیح صفحات لطفا مسدود کننده تبلیغات سایت رو غیر فعال کنید.