اخبار شهرستان قدساخبارخبر مهمدر استان

فرماندار شهرقدس: شهرقدس ظرفیت راه‌اندازی بیمارستان صحرایی را دارد

فرماندار شهرقدس گفت: یکی از ظرفیت‌های این شهرستان وجود تجهیزات بیمارستان صحرایی است، اما به دلیل نبود مکان مناسب برای استقرار آن بهره‌برداری لازم از این تجهیزات انجام نمی‌شود؛ شهرداری و شورای شهر باید نسبت به تامین مکان مناسب و راه‌اندازی مجدد آن با کمک دیگر دستگاه‌ها فعالیت کنند.

فرماندار شهرقدس: شهرقدس ظرفیت راه‌اندازی بیمارستان صحرایی را دارد

به گزارش شجرنیوز،  وحید گلی‌کانی فرماندار شهرقدس روز سه‌شنبه در نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرقدس با اشاره به فعالیت در حوزه مدیریت بحران، افزود: یکی از موارد مهم در شهرستان که نیازمند همفکری و همکاری دستگاه‌های اجرائی به ویژه شهرداری‌ است، فعالیت در حوزه مدیریت بحران و احصاء امکانات موجود است.

وی با بیان اینکه باید ظرفیت های موجود در حوزه مدیریت بحران شناسایی شود، اظهار داشت: ضمن شناسایی ظرفیت های موجود در بخش خصوصی و دولتی به کسب اطلاعات دقیقی در این حوزه نیاز است تا در زمان وقوع بحران استفاده بهینه‌ای از این تجهیزات صورت گیرد.

فرماندار شهرقدس خاطرنشان کرد: از برکات روی‌کار آمدن دولت سیزدهم، راه‌اندازی دفتر هلال احمر در سطح شهرستان و ذیل آن افتتاح خانه‌های هلال در محله‌های مختلف با هدف ایجاد جامعه ایمن و آماده در مقابل مخاطرات طبیعی و مقابله باحوادث است.

گلی‌کانی با تأکید بر اهمیت احداث سوله های مدیریت بحران در زمان وقوع حوادث، تاکید کرد: از موارد مهم در راستای استقرار سوله مدیریت بحران، بررسی و انتخاب مکان جغرافیایی مناسب است که در شرایط متفاوت می‌توان استفاده‌های مختلفی از آن داشت؛ نمونه آن در شهرستان نیز سوله مدیریت بحران پارک حنانه است که در نزدیکی محور چیتگر، بیمارستان شهید سردار سلیمانی و ریل راه آهن قرارد دارد.

وی با بیان اینکه در مناطق مختلف شهر باید در راستای احداث و تجهیز سوله مدیریت بحران فعالیت شود، ادامه داد: در راستای اجرای مانور بهره‌برداری از بیمارستان صحرایی و مانور مدیریت بحران، تمامی دستگاه‌های متولی مکلفند تا پایان تیرماه طرح‌شان را به دبیرخانه مدیریت بحران در مجموعه فرمانداری ارسال کنند تا پس از هماهنگی لازم، مانوری با همکاری دستگاه‌های مربوطه در تابستان امسال داشته باشیم.

فرماندار شهرستان قدس یادآور شد: دستگاه‌های خدمات‌رسان به ویژه در حوزه آب و برق باید اطلاع‌رسانی لازم را در خصوص اعلام ساعات قطعی آب و برق به شهروندان انجام دهند تا از ایجاد مشکلات جلوگیری شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا

مسدود کننده تبلیغات خاموش کنید

برای استفاده راحت و روان تر از سایت و نمایش صحیح صفحات لطفا مسدود کننده تبلیغات سایت رو غیر فعال کنید.