اخبار شهرستان شهریاراخبارخبر مهمدر استان

فرماندار شهریار: آب مورد نیاز فضای سبز باید از پساب‌ها تامین شود

فرماندار ویژه شهرستان شهریار گفت: روند استفاده از منابع آب آشامیدنی در حوزه فضای سبز اصلاح و باید آب مورد نیاز این بخش از پسابها تامین شود.

فرماندار شهریار: آب مورد نیاز فضای سبز باید از پساب‌ها تامین شود

به گزارش شجرنیوز از شهریار، امیرعباس شفیع زاده فرماندار ویژه شهرستان شهریار افزود: طی سال جاری، مشکلات حوزه کمبود منابع آب در شهرستان شهریار پیگیری شده و دستگاه های مربوطه تذکرات لازم را به مصرف کنندگان صادر کرده اند.

وی یادآور شد: از سوی دیگر همزمان باصدور تذکرات، در خصوص قطع و جمع آوری انشعابات غیرمجاز در سطح شهرستان شهریار نیز اقدام شده است.

این مسئول اظهارداشت: با اقدامات انجام گرفته طی تابستان امسال، با وجود کم بارشی و مشکلات مربوط به تامین آب، هیچگونه قطعی آب برنامه ریزی شده در سطح شهرستان رخ نداد.

فرماندار ویژه شهرستان شهریار در خصوص طرح انتقال آب به باغستان، صباشهر، شاهدشهر و فردوسیه اقدامات انجام شده را بسیار مفید و قابل توجه خواند و خاطرنشان کرد: پس از بهره برداری از طرح آبرسانی الغدیر به باغستان با حضور وزیر نیرو در هفته دولت، طرح خط انتقال آب به این سه شهر از تصفیه خانه شماره ۶ تهران در خط الغدیر کار اجرایی خود را آغاز کرد.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون بخش مهمی از خط انتقال آب به صباشهر انجام شده که در صورت اتمام به میزان ۲۰۰ لیتر بر ثانیه از تصفیه خانه شماره ۶ تهران به شهرهای مذکور آبرسانی پایدار انجام و به شکل کامل مشکل آب این منطقه حل خواهد شد.

شفیع زاده ادامه داد: از مشکلات موجود در زمینه مصرف آب های زیرزمینی و آشامیدنی استفاده آن در حوزه فضای سبز و شهرداری ها است.

این مسئول اعلام کرد: با تشکیل جلسات مشترک میان شهرداران و بخشداران بنا شد تا شهرداری اندیشه امکان سنجی و مطالعات مربوطه را در خصوص اجرای خط انتقال پساب از تصفیه خانه شاهدشهر به اندیشه به عنوان شهر بالادستی شهرستان انجام دهد.

وی یادآور شد: با این اقدام در آینده نزدیک با همکاری سایر شهرداری ها امکان برداشت پساب تصفیه خانه شاهدشهر و استفاده از آن در آبیاری فضای سبز در سطح شهرستان فراهم می شود تا ضمن جلوگیری از استفاده از آب های زیرزمینی به تقویت آن نیز کمک شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا

مسدود کننده تبلیغات خاموش کنید

برای استفاده راحت و روان تر از سایت و نمایش صحیح صفحات لطفا مسدود کننده تبلیغات سایت رو غیر فعال کنید.