اخبار شهرستان شهریاراخبارخبر مهمدر استان

فرماندار ویژه شهریار: قوانین ساخت و ساز شهرها نیازمند بازنگری است

فرماندار ویژه شهرستان شهریار گفت: قوانین مربوط به ساخت و ساز و حریم شهری نیازمند بازنگری است و باید با همگرایی وزارت خانه های کشور و راه و شهرسازی در این زمینه به یک نتیجه واحد رسید.

فرماندار ویژه شهریار: قوانین ساخت و ساز شهرها نیازمند بازنگری است

به گزارش شجرنیوز از شهریار، امیر عباس شفیع زاده فرماندار ویژه شهرستان شهریار گفت: در حوزه های معاونت عمرانی وزارت کشور، تقسیمات سیاسی وزارت کشور، شورای عالی شهرسازی و معماری و نمایندگان وزارت راه و شهرسازی در زمینه حریم شهرها و قوانین مربوطه باید به همفکری لازم برسند.

وی به حضور ۴۴ شهر در کمیسیون معماری و شهرسازی اشاره کرد و یادآور شد: مهمترین نکات مطرح شده در سومین دوره این کمیسیون، بحث در حوزه مداخلات حریم شهر تهران با شهرستان های استان بود.

شفیع زاده اظهار داشت: به واسطه قاون ضوابط تقسیمات کشوری، بحث مصوبات شورای عالی شهرسازی و معماری، بخشی از حوزه حریم شهر تهران در سطح شهرستان ها تسری یافته است.

فرماندار ویژه شهرستان شهریار گفت: این تداخل ها در قالب ساخت و ساز های غیر مجاوز و مدیریت چندگانه نواحی مختلف خود را نشان داده و به چالشی برای شهرها و شهرستان های مختلف تبدیل شده است.

وی خاطرنشان کرد: باید در قوانین موجود بازنگری کرد تا اشکالات اساسی آن با همفکری نهاد های مربوطه شناسایی و برای رفع آنها اقدام شود.

سومین اجلاس مجمع مشورتی روسای کمیسیون های شهرسازی شوراهای اسلامی استان تهران دیروز چهارشنبه با موضوع حریم شهرها و شهرستان های این استان در فرهنگسرای استاد مرحوم محمد حسین شهریار در شهرستان شهریار برگزار شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا

مسدود کننده تبلیغات خاموش کنید

برای استفاده راحت و روان تر از سایت و نمایش صحیح صفحات لطفا مسدود کننده تبلیغات سایت رو غیر فعال کنید.