اخبار شهرستان پاکدشتاخبارخبر مهمدر استان

فعالیت معادن شن و ماسه در پاکدشت ممنوع شد

رئیس اداره حفاظت از محیط زیست شهرستان پاکدشت گفت: بدلیل افزایش آلودگی هوا، فعالیت معادن شن و ماسه و همچنین کارخانجات آسفالت و بتن تا زمان رفع آلودگی در این شهرستان ممنوع شد.

فعالیت معادن شن و ماسه در پاکدشت ممنوع شد

به گزارش شجرنیوز از پاکدشت، محمودرضا سعیدپور رئیس اداره حفاظت از محیط زیست این شهرستان افزود: با افزایش میزان آلاینده‌های هوا که منجر به غیرحضوری شدن مدارس و مراکز دانشگاهی درسطح استان تهران شد، به منظور جلوگیری از تشدید این آلودگی، فعالیت کلیه معادن شن و ماسه در شهرستان پاکدشت ممنوع شده است.

وی اظهار داشت: علاوه بر معادن شن و ماسه، فعالیت واحدهای بتن آماده در شهرستان پاکدشت نیز در روز سه شنبه ۲۷ دیماه ممنوع است.

این مسئول افزود: اداره حفاظت از محیط زیست، ممنوعیت فعالیت معادن شن و ماسه در شهرستان پاکدشت را به صورت مکتوب به صاحبان این صنایع اعلام کرده و در صورت مشاهده هر گونه فعالیت، واحد متخلف پلمب شده و از ادامه فعالیت آن‌ها جلوگیری می‌شود.

سعیدپور اضافه کرد: پیش از این نیز، ۲ معدن شن و ماسه پاکدشت که در زمان افزایش میزان آلودگی نسبت به فعالیت اقدام کرده بودند، پلمب و از ادامه فعالیت آن‌ها جلوگیری شد که این امر طی یکماه گذشته با جدیت دنبال شده و منجر به پلمب هشت واحد معدنی شده است.

وی فعالیت مجدد معادن را منوط به اعلام نظر کمیته اضطرار بررسی وضعیت آلودگی هوا اعلام کرد.

به گزارش ایرنا، جلسه کارگروه اضطرار آلودگی هوا با حضور اعضا برگزار شد و بر اساس مصوبات این کارگروه، روز سه شنبه ۲۷ دی ماه در همه شهرستان‌های استان تهران کودکستان‌ها تعطیل و همه مدارس در مقاطع ابتدایی و متوسطه غیرحضوری و به صورت مجازی دایر است.

همچنین بر اساس مصوبات کارگروه اضطرار آلودگی هوای تهران، طرح زوج و فرد از درب منازل شهروندان اجرا و فروش روزانه مجوز طرح ترافیک برای روز سه‌شنبه از سوی شهرداری تهران ممنوع است.

بر این اساس، پلیس راهور فاتب و پلیس تهران بزرگ از تردد شبانه کامیون‌ها به استثنای کامیون‌های حامل سوخت و مواد فاسدشدنی در سطح شهر تهران از ساعت ۲۲ روز سه شنبه جلوگیری خواهد کرد.

همچنین فعالیت‌های عمرانی شهرداری‌های استان تهران و معادن شن و ماسه برای روز سه‌شنبه ۲۷ دی ماه ممنوع خواهد بود.

در حال حاضر شاخص آلودگی هوا در شهرستان پاکدشت روی عدد ۱۷۰، ورامین۱۶۱، قرچک ۱۷۲ و پیشوا ۱۶۰ است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا

مسدود کننده تبلیغات خاموش کنید

برای استفاده راحت و روان تر از سایت و نمایش صحیح صفحات لطفا مسدود کننده تبلیغات سایت رو غیر فعال کنید.