اخبار شهرستان رباط کریماخبارخبر مهمدر استان

قائم مقام دادگستری استان تهران: کاهش جمعیت کیفری مد نظر قاضی باشد

قائم مقام رئیس کل دادگستری استان تهران گفت: موضوع‌های مربوط به کاهش جمعیت کیفری باید مد نظر قاضی قرار گیرد و تاحد امکان از ورود به زندان جلوگیری شود البته با این عمل نباید امنیت مردم در خطر بیافتد.

به گزارش شجرنیوز از رباط کریم، رضا شاکرمی روز یکشنبه در آئین معارفه دادستان جدید شهرستان رباط کریم اظهار داشت: افرادی که در جرم خود ابراز پشیمانی می کنند با دستبند و پابند الکترونیکی تحت نظارت باشند یا اینکه با آزادی مشروط از زندانها در کنار خانواده خود حضور پیدا کنند.

وی بهترین راه تسریع در رسیدگی و اجرای احکام را استفاده از فناوری‌های نوین خواند و افزود: باید با کمک معاونت فناوری با استفاده از دفاتر خدمات الکترونیک که از راهکارهای نوین به شمار می‌رود در تردد بی‌جا مراجعان و نبود ضرورت مراجعه به دادگاهها جلوگیری کنیم.

شاکرمی ادامه داد: یکی از مهمترین نهادهای تاثیرگذار بر مردم در نظام مقدس جمهوری اسلامی دستگاه قضا بوده و تحول در این مجموعه در حال رخ دادن است.

این مسئول خاطرنشان کرد: هنر ما این است که پیشگیری کنیم و وظیفه دستگاه قضای، نیروی انتظامی، سپاه و بسیج این است که اجازه ندهیم مفسده ایجاد ‌شود و سواستفاده و کلاهبرداری هایی به وقوع بپوندد که باعث به وجود آمدن پرونده با شاکی هایی زیاد شود.

شاکرمی اضافه کرد: دادستان سابق در شهرستان خدمات ارزنده ای به یادگار گذاشته که این شایستگی و و توانمندی وی باعث خدمت در حوزه دیگر دادگستری برای وی شده است و دادستان جدید هم یکی از نیروهای کارآمد و انقلابی است و امیداوارم در مسئولیت جدید هم موفق باشد.

وی با اشاره به رشد جمیتی در شهرستان رباط کریم یادآور شد: سخنان امام جمعه شهر پرند را در حوزه کمبود ساختاری حتما پیگیری می کنیم و در صورت شهرستان شدن پرند فرآیند مجتمع قضایی شهر پرند هم با ساختار کامل مستقر می شود و در حال حاضر تلاش می کنیم که زیرساخت ها از نظر سخت افزاری و نرم افزاری و نیروهای متخصص در سه شهر پرند و رباط کریم و نصیرشهر تقویت شود.

در پایان این آیین از خدمات رحیم علیشپور قدردانی و محمد یوسف وند به عنوان دادستان جدید شهرستان رباط کریم معرفی شد.

دادستان جدید رباط کریم پیش از این معاونت دادگستری شهرستان پیشوا را بر عهده داشت.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا

مسدود کننده تبلیغات خاموش کنید

برای استفاده راحت و روان تر از سایت و نمایش صحیح صفحات لطفا مسدود کننده تبلیغات سایت رو غیر فعال کنید.