اخبارجامعهجوانان

قول رئیس‌جمهور برای اجرای قانون جوانی جمعیت

رئیس کمیسیون مشترک طرح جوانی جمعیت مجلس گفت: طی جلساتی که با آقای رئیسی رئیس‌جمهور داشتیم، ایشان اعلام کردند که دولت سیزدهم با جدیت تمام تلاش خود را برای اجرای قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده انجام خواهد داد.

قول رئیس‌جمهور برای اجرای قانون جوانی جمعیت

به گزارش شجرنيوز، امیرحسین بانکی‌پورفرد درباره قانون جوانی جمعیت، اظهار کرد: قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده‌ها برای اجرا به دولت ابلاغ شده است.

وی گفت: طی جلساتی که با آقای رئیسی رئیس جمهور داشتیم، اعلام کردند که دولت سیزدهم با جدیت تمام تلاش خود را برای اجرای این قانون انجام خواهد داد. علاوه براین جلساتی نیز با سازمان برنامه و بودجه داشتیم و اطمینان دادند که بودجه‌های لازم برای اجرای قانون جوانی جمعیت درنظر گرفته خواهد شد.

بانکی‌پور درباره نبود برنامه لازم درخصوص موضوع سربازی اجباری در قانون جوانی جمعیت، تصریح کرد: در ابتدای طراحی این قانون، موضوع سربازی اجباری را درنظر داشتیم اما نیروهای مسلح تذکر دادند که براساس شرایط، تهمیدات لازم را انجام می‌دهند و نیاز نیست مجلس به این موضوع ورود پیدا کند، هرچند که می‌دانیم موضوع “سربازی اجباری” یکی از موارد مهم برای تسهیل ازدواج است.

رئیس کمیسیون مشترک جوانی جمعیت مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چه تضمینی وجود دارد که عاقبت این قانون مانند قانون تسهیل ازدواج نشود، گفت: تمام موانع و مصارف قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده باهم دیده شده و تکلیف دستگاه‌ها کاملاً مشخص است. به دنبال آن اگر دستگاهی در اجرای این قانون کوتاهی و تخلف کند، برای بالاترین مقام دستگاه مربوطه مجازات پیش‌بینی شده است.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه مجلس چه برنامه‌ای را پیش‌بینی کرده که بعد از پایان دوره فعلی مجلس، نمایندگان دوره بعدی نیز پیگیر اجرای این قانون از دولت باشند، گفت: حُسن قانون جوانی جمعیت این است که در سال‌های اول مجلس یازدهم به تصویب رسیده و هنوز 2 تا 3 سال فرصت داریم که بر اجرای این قانون توسط دولت نظارت کنیم چراکه سال‌های اول تصویب یک قانون بسیار اهمیت دارد وقتی در چند سال اول قانون اجرا شود بعد از آن خود مردم مطالبه می‌کنند و دیگر دولت نمی‌تواند اجرا نکند.

رئیس کمیسیون مشترک جوانی جمعیت در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه در قانون جوانی جمعیت برای مردم تعیین تکلیف شده که چند فرزند داشته باشند؟ بیان کرد: اینکه بخواهیم برای مردم تعیین تکلیف کنیم درست نیست. ما در قانون فقط سعی کردیم مسیر فرزندآوری را برای خانواده‌ها هموار کنیم. حمایت‌هایی از خانواده‌هایی که 3 تا 5 فرزند دارند در قانون پیش‌بینی کردیم و از خانواده‌هایی که 5 فرزند دارند نیز حمایت خواهیم کرد البته خانواده‌هایی که زیر 3 فرزند دارند را رها نکردیم ولی حمایت ویژه ما از خانواده‌های بالای 3 فرزند است.

منبع: تسنيم

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا

مسدود کننده تبلیغات خاموش کنید

برای استفاده راحت و روان تر از سایت و نمایش صحیح صفحات لطفا مسدود کننده تبلیغات سایت رو غیر فعال کنید.