بانک و سرمایهاخباراقتصاد

قیمت دلار آزاد حباب دارد/ برنامه‌های بانک مرکزی برای کنترل ارز

نرخ سازی صورت گرفته برای دلار بازار آزاد مبنای واقعی نداشته و منابع ارزی کشور از طریق منابع صادر کنندگان تامین شده و امسال ۳۰ درصد نسبت به سال قبل افزایش داشته است.

به گزارش شجرنیوز، شیوا راوشی مدیر کل تجارت خارجی بانک مرکزی گفت: در سال جاری موفق شدیم بیش از ۸۰ میلیارد دلار تخصیص ارز برای مصارف وارداتی را انجام داده و از این میان بیش از ۶۰ میلیارد دلار انجام شده است، بیش از ۱۸ میلیارد دلار برای کالاهای اساسی طبق برنامه وزارت کشاورزی هستیم، ۳.۲ میلیارد دلار نیز برای مصارف وزارت بهداشت اختصاص داده شده و این دو بر اساس نرخ نیمایی ۲۸۵۰۰ انجام شده است.

راوشی اضافه کرد: نرخ سازی صورت گرفته برای دلار بازار آزاد مبنای واقعی نداشته و چند سال گذشته منابع ارزی کشور را با اعداد و ارقام گفته شده و از طریق منابع صادر کنندگان تأمین شده است، امسال ۳۰ درصد از سال گذشته افزایش ورود ارز داشتیم.

مدیر کل تجارت خارجی بانک مرکزی در انتها گفت: مردم باید با این موضوع هیجانی برخورد نکرده تا ضرر نکنند، بازار آزاد الان با حباب مواجه شده است، تأمین نیازهای واقعی کشور وضعیت کاملاً ثابتی دارند، ارز در بازار بیشتر از قبل وجود داشته و بانک مرکزی در این هفته سیاست‌های جدیدی را اعلام خواهد کرد تا روند معاملات ارز بسیار بهتر از قبل صورت گیرد.

با ما در شبكه هاي اجتماعي همراه باشيد: اينستاگرام شجرنيوز ، تلگرام شجرنيوز

منبع: مهر

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا

مسدود کننده تبلیغات خاموش کنید

برای استفاده راحت و روان تر از سایت و نمایش صحیح صفحات لطفا مسدود کننده تبلیغات سایت رو غیر فعال کنید.