اخبار شهرستان قدساخبارخبر مهمدر استان

لزوم ورود سرمایه گذاری برای بازآفرینی شهری قدس

فرماندار قدس بر لزوم ورود سرمایه گذار برای بازآفرینی شهری قدس تاکید کرد.

لزوم ورود سرمایه گذاری برای بازآفرینی شهری قدس

به گزارش شجرنیوز از شهرقدس، وحید گلی کانی در همایش باز آفرینی شهری نقش احیای بافت فرسوده در شهر قدس طی سخنانی گفت: حل مشکلات بازآفرینی شهری قدس نیازمند عزم همگانی است که باید با مطالعات دقیق و برنامه ریزی همه جانبه پیش رود.

فرماندار قدس اظهار داشت: نظام شهری شکل گرفته شهر قدس در گذشته از نظام مهندسی بهره‌مند نبود و مردم در کنار هم ساختمان‌هایی بنا کردند، که الگوی خاصی نداشت و در ضمن هیچ سرانه آموزشی فضای سبز و درمانی مطرح نبود اما امروزه باید برای سرانه‌های مورد نیاز شهر برنامه ریزی کرد و این مسئله را سیاست گذاری کنیم.

وی در ادامه به مسائل فرهنگی بافت‌های فرسوده اشاره کرد و افزود: اکثریت بافت‌های فرسوده تک واحدی یا دو واحدی بوده و نظام حقوقی آپارتمان نشینی شکل نگرفته بود و این مهم را در نظر داشته باشیم و به ابعاد فرهنگی توجه ویژه داشته باشیم.

گلی کانی ادامه داد: یکی از بحث‌های مهم در احیای بافت‌های فرسوده اسناد مالکیت است که اراضی دولتی نیست و اوقاف است و از شرایط خاص خودش را دارد و یک بحث شرعی و قانونی است که باید در نظر داشته باشیم از یک سو امتیازاتی که برای تبدیل به احسن املاک است مورد استقبال شهروندان قرار نگرفته است و بروکراسی اداری اوقاف عدم اطمینان شهروندان درصد کمی از مردم استقبال کرده اند.

فرماندار قدس خاطر نشان کرد: در احیای بافت‌های فرسوده باید همه جوانب را مد نظر داشته باشیم آیا احیای بافت‌های فرسوده به صرفه برای کشور است و همچنین چالش‌های خدماتی که شامل آب برق گاز را داریم و باید با مشاوران سرمایه‌گذاری به دنبال طرح‌هایی برای جایگزینی بافت فرسوده باشیم و مردم را به پروژه‌های سرمایه گذاری و تعاونی‌ها تشویق کنیم.

وی در پایان ادامه داد: امیدوارم دفاتر تسهیل گری شهرستان قدس را با امتیازات ویژه ادارات مربوطه را به سوی بازآفرینی پیش ببریم و باید هوشیار باشیم که حادثه خبر نمی‌کند.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا

مسدود کننده تبلیغات خاموش کنید

برای استفاده راحت و روان تر از سایت و نمایش صحیح صفحات لطفا مسدود کننده تبلیغات سایت رو غیر فعال کنید.