دیپلماسی ایراناخباربین الملل

محکومیت‌های جهانی حمله تروریستی در شاهچراغ

در حادثه تیراندازی تروریستی در حرم شاهچراغ(ع) شیراز در شامگاه چهارشنبه ۴ آبان، تعدادی از هم‌وطنان شهید و مجروح شدند. این اقدام تروریستی که داعش مسئولیت آن را برعهده گرفت از سوی بسیاری از کشورها محکوم شد.

محکومیت‌های جهانی حمله تروریستی در شاهچراغ

به گزارش شجرنیوز، حادثه تروریستی در حرم احمد بن موسی‌الکاظم در شیراز با واکنش‌های مختلف از سوی مقامات و مسئولان سایر کشورها مواجه شد. در پیام‌هایی که خطاب به رئیس‌جمهور و یا وزیر خارجه کشورمان منتشر شد و  همچنین در بیانیه‌ها و توییت‌های متعدد، این اقدام تروریستی محکوم شد.

دبیرکل سازمان ملل حمله تروریستی شیراز را محکوم کرد

دبیرکل سازمان ملل با انتشار بیانیه‌ای حادثه تروریستی در حرم شاهچراغ شیراز را محکوم و بر لزوم مجازات عاملان این جنایت تاکید کرد.

به گزارش شجرنیوز، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل در بیانیه‌ای که توسط سخنگوی او منتشر شده است حادثه تروریستی روز چهارشنبه در حرم مطهر احمد بن موسی بن جعفر (ع) در شهر شیراز را محکوم کرد.

بنابر گزارش وبسایت سازمان ملل، در این بیانیه آمده است: دبیرکل به شدت حمله تروریستی به حرم مطهر شاهچراق شیراز در جمهوری اسلامی ایران را که داعش مسئولیت آن را بر عهده گرفته است، محکوم می‌کند. این گونه اقدامات که مکان‌های مذهبی را هدف قرار می‌دهند، بسیار شنیع و شرم‌آور هستند. دبیرکل بر لزوم مجازات عاملان این جنایت که علیه افرادی صورت گرفته است که از حق آزادی مذهب بهره می‌بردند، تاکید می‌کند.

دبیرکل همچنین مراتب تسلیت عمیق خود را به خانواده‌های داغدار و مردم و دولت جمهوری اسلامی ایران اعلام می‌دارد و برای مجروحان حادثه آرزوی شفای عاجل دارد.

به گزارش شجرنیوز، ‌پیشتر استفان دوجاریک، سخنگوی سازمان ملل در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درخصوص واکنش این نهاد بین‌المللی به حمله تروریستی به مردم در حرم شاهچراغ گفت: اقدامات تروریستی به خصوص حمله به مراکز مذهبی را محکوم و با مردم و دولت ایران ابراز همدردی می‌کنیم.

ونزوئلا حادثه تروریستی شیراز را محکوم کرد

وزارت امور خارجه ونزوئلا با انتشار بیانیه ای ضمن اعلام همبستگی با دولت و ملت ایران، حمله تروریستی به حرم شاهچراغ در شیراز را محکوم کرد.

به گزارش شجرنیوز، در این بیانیه  آمده است: جمهوری بولیواری ونزوئلا در چارچوب دیپلماسی صلح هر شکلی از تروریسم را که تهدیدی جدی علیه امنیت جهانی است، محکوم می کند.

در این بیانیه، وزارت خارجه ونزوئلا با خانواده های قربانیان این حادثه تروریستی ابزار همدردی کرده است.

 

جمهوری آذربایجان حمله تروریستی شیراز را محکوم کرد

وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان حمله تروریستی در حرم شاهچراغ شیراز را محکوم کرد.

به گزارش شجرنیوز، وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان در پیامی ضمن محکوم کردن حادثه تروریستی شیراز با خانواده های قربانیان این حادثه ابراز همدردی کرده و برای مجروحان آروزی بهبودی کرد. همچنین به شدت و صراحتا این حادثه را محکوم کرد.

 

عمان حمله تروریستی شیراز را محکوم کرد

وزارت خارجه عمان حمله تروریستی در شاهچراغ شیراز را محکوم کرد.

به گزارش شجرنیوز به نقل سایت رسمی وزارت خارجه عمان، این وزارت در بیانیه ای حمله تروریستی در شیراز را محکوم کرد.

در این بیانیه آمده است که سلطنت عمان هرگونه خشونت و تروریسم را محکوم می کند.

وزارت خارجه عمان این حادثه را به خانواده قربانیان، دولت ‌و ملت ایران تسلیت گفت و برای مجروحان آرزوی شفای عاجل کرد.

سوریه حمله تروریستی شیراز را محکوم کرد

وزارت امور خارجه سوریه حمله تروریستی در شاهچراغ در شیراز را محکوم کرد.

به گزارش شجرنیوز به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه(سانا)، وزارت خارجه این کشور در بیانیه ای تاکید کرد که دمشق حمله تروریستی بزدلانه در حرم شاهچراغ در شیراز را به شدت محکوم می کند.

در این بیانیه آمده است: این حمله تروریستی بار دیگر نشان داد که تروریسم به یکی از ابزارهای اصلی سیاست آمریکا برای بر هم زدن صلح و ثبات سایر کشورها با هدف وابستگی آنها به آمریکا تبدیل شده است.

 

پیام پوتین در پی حمله تروریستی در شیراز

رئیس جمهور روسیه طی پیامی به ابراهیم رئیسی حمله تروریستی به حرم شاه‌چراغ در شیراز را تسلیت گفت.

به گزارش شجرنیوز به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، کاخ ریاست جمهوری روسیه (کرملین) امروز (پنج‌شنبه) اعلام کرد، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه طی پیامی به ابراهیم رئیسی، همتای ایرانی خود حمله تروریستی به حرم شاه‌چراغ در شیراز را به وی تسلیت گفت.

پوتین در ادامه پیام خود آمادگی روسیه برای افزایش همکاری با ایران به منظور مقابله با تروریسم را اعلام کرد و افزود: تصور جنایتی وحشتناک‌تر از قتل غیرنظامیان – از جمله زنان و کودکان – در داخل دیوارهای یک زیارتگاه مذهبی دشوار است.

رئیس جمهور روسیه خاطرنشان کرد: تروریسم نه تنها قوانین، بلکه هنجارهای اخلاقی انسانی را نیز نقض می کند.

پوتین ضمن ابراز همدردی و حمایت از خانواده قربانیان این حادثه تروریستی برای همه مجروحان آرزوی بهبودی عاجل کرد.

بیانیه قاهره درخصوص حمله تروریستی شیراز

وزارت خارجه مصر حمله تروریستی در شاهچراغ شیراز را محکوم کرد.

به گزارش شجرنیوز به نقل از الشرق الاوسط، وزارت خارجه مصر در بیانیه ای ضمن محکوم کردن حمله تروریستی در شاهچراغ شیراز، این حادثه را به خانواده جان باختگان تسلیت گفت و برای مجروحان آرزوی شفای عاجل کرد.

در این بیانیه بر ضرورت همبستگی جامعه بین المللی برای مقابله با انواع تروریسم تاکید شده است.

قطر حمله تروریستی شیراز را محکوم کرد

وزارت خارجه قطر حمله تروریستی شیراز را محکوم کرد.

به گزارش شجرنیوز به نقل از خبرگزاری رسمی قطر (قنا)، وزارت خارجه قطر در بیانیه ای حمله تروریستی در حرم شاهچراغ شیراز را به شدت محکوم کرد.

در این بیانیه آمده است که موضع ثابت قطر مخالفت با خشونت و تروریسم با هر هدف و انگیزه است.

وزارت خارجه قطر این حادثه تروریستی را به خانواده های جان باختگان، دولت و ملت ایران تسلیت گفت و برای مجروحان آرزوی شفای عاجل کرد.

مشاور امنیت ملی عراق:

حادثه شیراز نشان می دهد خطر تروریسم در هر نقطه ای وجود دارد

مشاور امنیت ملی عراق به حمله تروریستی شیراز واکنش نشان داد.

به گزارش شجرنیوز، قاسم الاعرجی، مشاور امنیت ملی عراق در صفحه توییتر خود نوشت: تعرض تروریستی که یک مکان زیارتی در شیراز را مورد هدف قرار داد و ده ها بی گناه در آن جان باختند نشان می دهد که خطر تروریسم در هر نقطه ای وجود دارد.

وی نوشت: این مساله جامعه بین المللی را ملزم می کند که هم‌بستگی و یکدستی خود برای نابودی تروریسم و خشک کردن ریشه‌های انسانی و مالی و رسانه‌ای آن را حفظ کنند.

واکنش ترکیه و ارمنستان به حادثه تروریستی شیراز

وزارت‌خانه‌های امور خارجه ترکیه و ارمنستان در پیام‌هایی حمله تروریستی در حرم شاه‌چراغ را تسلیت گفتند.

به گزارش شجرنیوز به نقل از المیادین، وزارت امور خارجه ترکیه در ‌پیامی حمله تروریستی روز چهارشنبه به حرم احمدبن موسی‌ (ع) در شیراز را محکوم و با خانواده‌های قربانیان این حادثه ابراز همدردی کرد.

همچنین سخنگوی وزارت امور خارجه ارمنستان با انتشار پیامی در توئیتر نوشت: تسلیت صمیمانه و همدردی خود را به دلیل حمله تروریستی به حرم شاه‌چراغ در شیراز به مردم و دولت ایران اعلام می‌کنیم و برای مجروحان حادثه آرزوی شفای عاجل داریم.

پیام تسلیت وزیر خارجه فنلاند

وزیر امور خارجه فنلاند با انتشار پیام تسلیت به مردم ایران تاکید کرد که کشورش تروریسم را در هر شکل و ظاهری به شدت محکوم می‌کند.

به گزارش شجرنیوز، پکا هاویستو وزیر امور خارجه فنلاند امروز (پنج‌شنبه) با انتشار پیامی در حساب کاربری خود در توئیتر به حمله تروریستی روز گذشته در حرم احمد بن موسی‌ (ع) واکنش نشان داد.

وی در پیام خود نوشت: از حمله تروریستی در حرم شاه‌چراغ در شیراز عمیقاً متاسف شدم و با خانواده‌های قربانیان ابراز همدردی می‌کنم. فنلاند به شدت تروریسم را در تمام اشکال و مظاهر آن محکوم می‌کند.

لبنان خواستار مجازات عاملان حمله تروریستی شیراز شد

وزارت خارجه لبنان در بیانیه ای حمله تروریستی شیراز را محکوم کرد.

به گزارش شجرنیوز به نقل از خبرگزاری رسمی لبنان، وزارت خارجه این کشور در بیانیه ای ضمن محکوم کردن حمله تروریستی در حرم شاهچراغ شیراز خواستار محاکمه و مجازات عاملان این اقدام جنایتکارانه شد.

وزارت خارجه لبنان همچنین این حادثه را به دولت و ملت ایران و خانواده های جان باختگان تسلیت گفت و برای مجروحان آرزوی شفای عاجل کرد.

واکنش بحرین به حمله تروریستی شیراز

وزارت خارجه بحرین حمله تروریستی شاهچراغ را محکوم کرد.

به گزارش شجرنیوز به نقل از خبرگزاری رسمی بحرین، وزارت خارجه این کشور در بیانیه ای حمله تروریستی شیراز را به شدت محکوم کرد.

وزارت خارجه بحرین تاکید کرد که این اقدام تروریستی در تضاد با تمام ارزش های دینی و اخلاقی و انسانی است.

در این بیانیه آمده است که بحرین مخالف هرنوع افراطی گری، خشونت و تروریسم است.

وزارت خارجه بحرین همچنین این حادثه را به خانواده جان باختگان تسلیت گفت و برای مجروحان آرزوی شفای عاجل کرد.

بغداد حمله تروریستی شیراز را محکوم کرد

وزارت خارجه عراق حمله تروریستی در شاهچراغ را محکوم کرد.

به گزارش شجرنیوز به نقل از خبرگزاری رسمی عراق (واع)، وزارت خارجه عراق در بیانیه ای حمله تروریستی در شاهچراغ شیراز را محکوم کرد.

در این بیانیه آمده است که دولت عراق مخالف هرگونه تروریسم خشونت و ایدئولوژی افراطی است.

وزارت خارجه عراق این حادثه را به دولت و ملت ایران و خانواده جان باختگان تسلیت گفت.

امارات حمله تروریستی شیراز را محکوم کرد

وزارت خارجه امارات حمله تروریستی شیراز را محکوم کرد.

به گزارش شجرنیوز به نقل از خبرگزاری رسمی امارات، وزارت خارجه این کشور در بیانیه ای حمله تروریستی در حرم شاهچراغ شیراز را به شدت محکوم کرد.

در این بیانیه آمده است که امارات این اقدامات جنایتکارانه و انواع خشونت و تروریسم که منجر به ناامنی و بی ثباتی می شود و در تضاد با ارزش های انسانی است را به شدت محکوم می کند.

وزارت خارجه امارات این حادثه را به دولت و ملت ایران و هم‌چنین خانواده جان باختگان تسلیت گفت و برای مجروحان آرزوی شفای عاجل کرد.

اتحادیه اروپا حمله تروریستی در شاهچراغ را محکوم کرد

سخنگوی روابط خارجی اتحادیه اروپا در توییتی حمله تروریستی روز گذشته در شاهچراغ شیراز را محکوم کرد.

به گزارش شجرنیوز، پیتر استانو، سخنگوی روابط خارجی اتحادیه اروپا روز پنج‌شنبه در توییتی نوشت: اتحادیه اروپا قویا حمله تروریستی علیه حرم مطهر شاهچراغ شیراز در روز چهارشنبه را محکوم می‌کند. این حمله – که داعش مسئولیت آن را برعهده گرفته است – نمونه دیگری از حملات تروریستی است که جان شهروندان بی‌گناه را هدف قرار می‌دهد. اتحادیه اروپا به خانواده قربانیان این حمله تسلیت می‌گوید.

وی در توییت دیگری اضافه کرد: اتحادیه اروپا در عین حال شرایط ایران را از نزدیک دنبال می‌کند. اتحادیه اروپا از مقامات می‌خواهد که از خشونت پرهیز و آزادی و حقوق شهروندان‌شان اطمینان حاصل کنند.

سخنگوی وزارت امور خارجه چین حادثه تروریستی در شیراز را محکوم کرد

به گزارش شجرنیوز، ‏مائو نینگ سخنگوی وزارت امور خارجه چین گفت: ما از وقوع حادثه تروریستی شیراز شوکه شدیم و آن را به شدت محکوم می‌کنیم.چین با هرگونه اشکال تروریسم مخالف است و قاطعانه از دولت و ملت ‎ایران در مقابله با اقدامات تروریستی و افراط‌گرایی و حفظ صلح و ثبات ملی آن کشور حمایت می کند.

پیام تسلیت رئیس شورای عالی سیاسی یمن به رئیسی

رئیس شورای عالی سیاسی یمن در پیامی به رئیس جمهور کشورمان حمله تروریستی شیراز را محکوم کرد.

به گزارش شجرنیوز به نقل از المسیره، مهدی المشاط، رئیس شورای عالی سیاسی یمن در پیامی به ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران حمله تروریستی شیراز را محکوم کرد.

وی در این پیام بر حمایت و ایستادگی یمن در کنار دولت وملت ایران در مقابله با تروریسم و اقدامات جنایتکارانه و تخریبی و تمام چالش ها و توطئه هایی که امنیت و ثبات ایران و کشورهای منطقه را هدف قرار داده است، تاکید کرد.

المشاط ضمن محکومیت شدید این جنایت گفت که این اقدام بزدلانه در تضاد با تمام ادیان آسمانی و ارزش های انسانی است.

رئیس شورای عالی سیاسی یمن برای جان باختگان این حادثه آرزوی مغفرت و برای مجروحان آرزوی شفای عاجل کرد.

واکنش سید حسن نصرالله به حمله تروریستی شیراز

دبیرکل حزب الله لبنان به حمله تروریستی شیراز واکنش نشان داد.

به گزارش شجرنیوز به نقل از المیادین ، سید حسن نصرالله ، دبیرکل حزب الله لبنان در اظهاراتی حمله تروریستی شیراز را به رهبر انقلاب اسلامی و دولت و ملت ایران و خانواده شهدا تسلیت گفت.

وی تاکید کرد: به مردم ایران می گویم کسی که اغتشاشات را در ایران هدایت می کند، همان کسی است که قاتلان را به شیراز فرستاد.

نصرالله خاطرنشان کرد: دولت های آمریکا زمینه انتقال سران و عناصر داعش و دیگر گروه های تکفیری به افغانستان را فراهم کردند و وظیفه امروز داعش خدمت به آمریکاست.

دبیرکل حزب الله لبنان گفت که این گروه تروریستی در افغانستان است تا ملت افغان و ایران و کشورهای همسایه را هدف بگیرد.

سید حسن نصرالله تاکید کرد: اگر مبارزه و جهاد حاج قاسم سلیمانی و حاج ابومهدی المهندس و سید بدرالدین نبود، آنچه که در شیراز رخ داد هر روز در ایران و در تمام منطقه رخ می داد.

وی گفت :حمله ای که در شیراز رخ داد بسیار فجیع و دردناک بود و ملت ایران با یک توطئه خطرناکی رو به رو است.

جنبش جهاد حمله تروریستی شیراز را محکوم کرد

جنبش جهاد اسلامی فلسطین حمله تروریستی شیراز را محکوم کرد.

به گزارش شجرنیوز به نقل از فلسطین الیوم، جنبش جهاد اسلامی فلسطین در بیانیه‌ای حمله تروریستی شیراز را به شدت محکوم کرد.

در این بیانیه آمده است که هدف قرار دادن مردم بی گناه از جمله زنان وکودکان اقدامی بزدلانه است.

جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ادامه این حادثه را به دولت ‌ملت ایران و خانواده جان باختگان تسلیت گفت.

واکنش حماس به حمله تروریستی شیراز

جنبش حماس حمله تروریستی شیراز را محکوم کرد.

به گزارش شجرنیوز به نقل از المنار، جنبش حماس در بیانیه‌ای حمله تروریستی در حرم شاهچراغ شیراز را به شدت محکوم کرد.

جنبش حماس این حادثه را به دولت وملت ایران و خانواده جان باختگان تسلیت گفت و برای مجروحان آرزوی شفای عاجل کرد.

حامد کرزای حمله تروریستی شیراز را محکوم کرد

رئیس‌جمهور پیشین ‎افغانستان حمله تروریستی به زایرین زیارت شاه چراغ در شهر ‎شیراز ‎(ایران) را شدیداً تقبیح و محکوم کرد و آن را خلاف تمام موازین دینی و ارزش‌های انسانی دانست.

به گزارش شجرنیوز، حامد کرزای، رئیس جمهور پیشین افغانستان در توییتی با اظهار اینکه مردم ‎افغانستان درد ناشی از حملات تروریستی را بیش از همه درک کرده اند، با خانواده‌های قربانیان این حادثه ابراز همدردی کرده  و ضمن ابراز مراتب تسلیت و همدردی به ملت برادر ‎ایران و بازماندگان قربانیان این حادثه، از درگاه ایزد منان برای شهداء بهشت برین و برای مجروحین شفای عاجل استدعا می‌کند.

کعبی: سرنوشت واحدی در انتظار ملت‌های ایران و عراق است

پیرو حمله تروریستی به حرم شاهچراغ، دبیرکل جنبش مقاومت اسلامی نُجَباء با صدور پیامی این جنایت اندوهبار را که به شهادت جمعی زائر بی‌گناه با شعله شرارت داعش انجامید، تسلیت گفت و بر همبستگی و همیاری با ملت ایران و مقامات ارشد جمهوری اسلامی تأکید کرد.

به گزارش شجرنیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین «اکرم الکعبی» حاکمیت ایران را نماد اسلام ناب محمدی در مسیر اهل‌بیت خواند و افزود: در پیشگاه خداوند اعلام می‌کنیم که همواره حامی این مسیر الهی ـ اسلامی خواهیم بود؛ مسیری که با وجود مشکلات و دشمنی‌ها و سنگینی هجمه‌های تروریستی از جانب استکبار امریکا و صهیونیست‌ها و سایر توطئه‌گران با هدف متوقف کردن حرکت دولت کریمه جمهوری اسلامی، با قوت پیموده می‌شود.

وی با بیان این که  حملات نیروهای شرور علیه ملت و رهبر ایران هزینه پشتیبانی از مستضعفان در شرق و غرب جهان است ، خاطرنشان ساخت: این هیولای وحشی (داعش) دست‌پرورده ایالات‌متحده و بزرگترین دلیل بر این مدعاست که تروریسم، برساخته آمریکا می‌باشد.

دبیرکل نُجَباء ضمن تقبیح جنایت خونبار داعش در شیراز، ادامه داد: این واقعه نشانگر بصیرت فرماندهان ما در شناسایی کمینگاه‌های خطرناک بود و همچنین درون‌مایه صاحبان افکار تروریستی را که می‌کوشند خود را طرفدار دموکراسی، آزادی و حقوق‌بشر جلوه دهند، برملا کرد.

الکعبی در خاتمه تصریح کرد: از اینجا به همه تأکید می‌کنیم که سرنوشت واحدی در انتظار ملت‌های ایران و عراق است؛ افق چشم‌اندازشان یکی‌ست و دشمنشان هم یکی‌ست که هرگاه بتواند، کینه خود را نسبت به اهل‌بیت و پیروانشان بروز می‌دهد.

واکنش سفیر آلمان در تهران به حادثه تروریستی شاهچراغ

سفیر آلمان در تهران به حادثه تروریستی شاهچراغ واکنش نشان داد.

به گزارش شجرنیوز، سفیر  آلمان در تهران  در صفحه توییتر خود نوشت :«از خبر حمله وحشتناک به حرم شاهچراغ در شیراز و قتل انسان‌های بیگناه عمیقأ متأثر و غمگین شدم. من به یاد بازماندگان قربانیان هستم و برای مجروحین آرزوی بهبودی و شفای عاجل دارم.»

طالبان حمله تروریستی در شیراز را محکوم کرد

سخنگوی طالبان در پیامی توییتری حمله تروریستی در حرم شاهچراغ شیراز را محکوم کرد.

به گزارش شجرنیوز، ذبیح‌الله مجاهد در توییتی نوشت :” امارت اسلامی  حمله وحشیانه علیه نمازگزاران و زائرین در شیراز ایران را شدیدا تقبیح می‌نماید و با خانواده‌های قربانیان و تمام مردم ایران ابراز همدردی  می‌کند.
متأسفانه که فتنه انگیزهای تکفیری در افغانستان نیز چند بار مردم بی گناه را هدف قرار داده اند، آنها دشمنان اسلام و مسلمانانند.

بیانیه کویت در محکومیت حمله تروریستی شیراز

وزارت خارجه کویت حمله تروریستی شیراز را محکوم کرد.

به گزارش شجرنیوز به نقل از سایت رسمی وزارت خارجه کویت، این وزارت در بیانیه ای حمله تروریستی در حرم شاهچراغ شیراز را محکوم کرد.

کویت در این بیانیه بر موضع ثابت خود در مخالفت با خشونت و تروریسم تاکید کرد.

وزارت خارجه کویت این حادثه را به دولت وملت ایران و همچنین خانواده جانباختگان تسلیت گفت و برای مجروحان آرزوی شفای عاجل کرد.

پیام پاشینیان به رئیسی

نخست‌وزیر ارمنستان در پیامی به رئیس‌جمهور کشورمان حادثه تروریستی شیراز را محکوم کرد.

به گزارش شجرنیوز، نیکول پاشینیان، نخست وزیر ارمنستان در پیامی به حجت‌الاسلام ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور کشورمان حمله تروریستی در حرم شاهچراغ شیراز را تسلیت گفت و اظهار داشت: با اندوه از اقدام تروریستی در حرم شاهچراغ شهر شیراز جمهوری اسلامی ایران که جان ده‌ها انسان بیگناه را گرفت مطلع شدم. ارمنستان همه اشکال و مظاهر تروریسم را محکوم می کند.

وی همچنین  در نامه ای به رئیس جمهور کشورمان گفت: من صمیمانه به خانواده ها و دوستان قربانیان تسلیت گفته و برای همه مجروحان آرزوی بهبودی عاجل دارم.

تسلیت رییس‌جمهور بلاروس به رئیسی

الکساندر لوکاشنکو، رییس‌جمهور بلاروس، جان باختن تعدادی از ایرانیان در اثر اقدام تروریستی در حرم شاهچراغ شیراز را به رییس‌جمهور کشورمان تسلیت گفت.

به گزارش شجرنیوز، در پیام لوکاشنکو رییس‌جمهور بلاروس آمده است: “با وحشت و درد از اقدام تروریستی در حرم شاهچراخ در شهر شیراز مطلع شدم. بلاروس جنایاتی را که منجر به مرگ مردم بیگناه می شود و زندگی آرام کشور را تهدید می کند، به شدت محکوم می کند.

محکومیت حمله تروریستی شیراز در دیدار فیصل مقداد و سفیر ایران

سفیر کشورمان در دمشق و وزیر خارجه سوریه دیدار و رایزنی کردند.

به گزارش شجرنیوز، مهدی سبحانی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در دمشق در صفحه توییتر خود نوشت که با فیصل مقداد، وزیر خارجه سوریه دیدار و رایزنی کرده است.

فیصل مقداد در این دیدار جنایت تروریستی حرم شاهچراغ را به شدت محکوم کرد.

وزیر خارجه سوریه همچنین با ملت ایران و خانواده جان باختگان ابراز همدردری کرد.

تاجیکستان حادثه تروریستی شیراز را محکوم کرد

رییس‌جمهور تاجیکستان در پیامی به رییس‌جمهور کشورمان حادثه تروریستی شیراز را محکوم و بر لزوم تقویت پیوسته مبارزه مشترک بی‌ امان با هرگونه مظاهر تروریسم و افراط‌گرایی تاکید کرد.

به گزارش شجرنیوز، متن پیام امامعلی رحمان رئیس جمهور تاجیکستان به حجت الاسلام رئیسی به شرح زیر است؛

جناب آقای سید ابراهیم رئیسی
رییس محترم جمهوری اسلامی ایران
عالیجناب؛
در ارتباط با حمله ظالمانه به حرم مطهر شاهچراغ در شیراز که منجر به شهادت رسیدن و مجروح شدن تعدادی از مردم بی‌گناه شد، مراتب تسلیت و همدری عمیق خود را به جناب‌عالی، نزدیکان و خویشاوندان قربانیان ابراز نموده، از خداوند برای آنها صبر جمیل خواهانم.

ما این اقدام تروریستی را قاطعانه محکوم کرده و بر لزوم تقویت پیوسته مبارزه مشترک بی‌امان با هر گونه مظاهر تروریسم و افراط‌گرایی تاکید می‌نماییم.
از درگاه خداوند متعال برای جان باختگان رحمت و مغفرت و برای همه آسیب‌دیدگان، شفای کامل را مسألت می‌نمایم.

با کمال تاسف
امامعلی رحمان
رییس‌جمهور تاجیکستان

بیانیه دولت اسپانیا در محکومیت حادثه تروریستی شیراز

دولت اسپانیا، در بیانیه‌ای حادثه تروریستی شیراز که منجر به شهادت و مجروح شدن تعدادی از شهروندان ایرانی شد را، محکوم کرد.

به گزارش شجرنیوز، در این بیانیه آمده است:

«دولت اسپانیا حمله تروریستی انجام‌شده در حرم شاهچراغ را قاطعانه محکوم می‌کند و ضمن ابراز تسلیت صمیمانه خود به قربانیان و خانواده‌های آنها، برای مجروحان آرزوی شفای عاجل دارد. اسپانیا بر همبستگی کامل خود با ایران در مبارزه با تروریسم تاکید می‌کند.»

 

ایتالیا حمله تروریستی در شیراز را محکوم کرد

وزارت امور خارجه ایتالیا حمله تروریستی در حرم شاهچراغ شیراز را محکوم و با خانواده قربانیان و مجروحان اعلام همبستگی کرد.

به گزارش  شجرنیوز، وزارت امور خارجه ایتالیا در توئیتی با اشاره به حادثه تروریستی شیراز نوشت:” حمله تروریستی داعش به حرم شاهچراغ در شیراز (ایران) را به شدت محکوم می کنیم. حملاتی که اماکن مذهبی را هدف قرار می دهند فجیع و غیر قابل قبول هستند. با خانواده قربانیان و مجروحان اعلام همبستگی می کنیم و به دولت ایران تسلیت عرض می کنیم.

ابراز همدردی هلند با خانواده‌های قربانیان حمله تروریستی شیراز

وزارت امورخارجه هلند با انتشار پیامی حمله تروریستی اخیر در شیراز را به شدت محکوم کرد.

به گزارش شجرنیوز، وزارت امورخارجه هلند در واکنش به حمله روز چهارشنبه به حرم احمد بن موسی‌الکاظم در شیراز پیامی را در حساب رسمی خود در توئیتر منتشر کرد.

در این پیام آمده است: هلند حمله تروریستی به حرم مطهر شاه‌چراغ در شیراز را به شدت محکوم می‌کند. تروریسم در تمام اشکال و مظاهر آن غیر قابل قبول است و ما با خانوده‌های قربانیان ابراز همدردی می‌کنیم.

شورای علمای شیعه افغانستان حادثه تروریستی شیراز را محکوم کرد

شورای علمای شیعه افغانستان با انتشار بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن حادثه تروریستی در حرم شاهچراغ شیراز (ایران) از سوی عوامل تروریستی گروه داعش، مسلمانان را به همگرایی و همدلی دعوت کرده و افزود که ملت مسلمان افغانستان درد و داغ ملل آسیب دیده از تروریسم را با گوشت و پوست خود درک می‌کنند.

به گزارش شجرنیوز، متن کامل بیانیه‌ شورای علمای شیعه افغانستان در پی حادثه‌ تروریستی حرم شاهچراغ در شیراز به شرح زیر است:

“بسم الله الرحمن الرحیم
وَمَا نَقَمُواْ مِنْهُمْ إِلَّآ أَن یُؤْمِنُواْ بِٱللَّهِ ٱلْعَزِیزِ ٱلْحَمِیدِ.  البروج/ ۸
ترور و تروریسم ابزار و تفکر شیطانی مبین پلیدترین و زجرآورترین شیوه‌ی اعمال خشونت و قساوت می‌باشد که مسلمانان در طول تاریخ مخصوصاً سال‌های پسین بیشترین صدمه و خسارت را از این ناحیه دیده‌اند.

این پدیده‌ی شوم که در پشت آن غالبا دست‌ها و جریان‌های سیاسی قرار دارد، هیزم سوخت آن انسان‌های جاهل و یا مریض و قربانیان آن انسان‌های بی‌گناه و بی‌تقصیر می‌باشند.

ملت مسلمان افغانستان که سال‌ها است با این پدیده‌ی شوم دست و پنجه نرم می‌کنند، درد و داغ ملل آسیب دیده از تروریسم را با گوشت و پوست خود درک می‌نمایند.
این عمل و تفکر شوم از دید تمام انسان‌های آزاده و مکاتب انسانی و الهی،  مخصوصاً اسلام عزیز مذموم و مطرود می‌باشد.

حادثه‌ی تروریستی روز چهارشنبه ۱۴۰۱/۰۸/۰۴ در حرم مطهر احمد ابن موسی( ع) مشهور به “شاهچراغ” در شهر شیراز ایران، موجب شهادت و مجروح شدن ده‌ها مسلمان بی‌گناه گردید که مشغول‌ نماز وعبادت بودند.

شورای علمای شیعه افغانستان این عمل تروریستی را به شدت محکوم کرده، شهادت زائران این حرم مقدس را به تمام ملت مسلمان ایران، مخصوصا خانواده‌های داغ‌دار تسلیت گفته، برای شهداء علو درجات و برای مجروحان شفای عاجل و کامل خواستار است و با استفاده از فرصت، یک بار دیگر مسلمانان جهان را به هوشیاری و همگرایی و همدلی دعوت می‌نماید”.

پیام تسلیت وزیر خارجه بوسنی و هرزگووین به امیرعبداللهیان

خانم بیسرا توکوویچ، وزیر امور خارجه بوسنی و هرزگووین در پیامی به حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان حمله تروریستی در حرم مطهر احمد بن موسی (ع) را محکوم و با دولت و ملت ایران ابراز همدردی نمود.

به گزارش شجرنیوز، در این پیام آمده است:

«با غم و اندوه فراوان خبر هولناک حمله به زیارتگاه شیعیان در شهر شیراز در جنوب ایران که منجر به کشته شدن مردم بیگناه و مجروح شدن عده زیادی شد را دریافت کردم.

اینجانب از طرف وزارت امور خارجه بوسنی و هرزگوین و از طرف خودم این ضایعه را به شما و ملت جمهوری اسلامی ایران تسلیت عرض می‌کنم.

ما در محکومیت شدید حملات هولناک به غیرنظامیان متحد هستیم و همچنان در کنار شما و جامعه بین‌المللی در مبارزه استوار با این جنایات وحشیانه ایستاده‌ایم.

از جنابعالی خواهشمندم مراتب تسلیت و همدردی اینجانب را به خانواده هایی که عزیزان خود را از دست داده اند ابلاغ فرمایید. همچنین برای مجروحان شفای عاجل آرزومندیم».

واکنش کمیته‌های مقاومت فلسطین به حمله تروریستی شیراز

سخنگوی کمیته‌های مقاومت فلسطین با بیان اینکه ایران برادر بزرگ محور مقاومت است، حمله تروریستی شاهچراغ را به شدت محوم کرد.

به گزارش شجرنیوز، ابومجاهد، سخنگوی کمیته های مقاومت فلسطین در گفت‌وگو با شبکه المیادین تاکید کرد: جنایت تروریستی در شیراز که مردم بی گناه را هدف قرار داد را محکوم می کنیم. این اقدام نشان دهنده نگاه جنایتکارانه است که هیچ ارتباطی با اسلام ندارد.

وی گفت: همبستگی کامل خود با جمهوری اسلامی ایران که امنیت و ثبات این کشور  را هدف قرار داده است را اعلام می کنیم. این حادثه را به دولت و ملت ایران تسلیت می گوییم.

ابومجاهد تاکید کرد که این اقدام از عزم کشور ایران که با تمام قدرت از مقاومت حمایت می‌کند، نمی‌کاهد.

سخنگوی کمیته‌های مقاومت گفت: دشمن تلاش دارد که با این رویکرد و با کشتن کودکان و بیگناهان ثبات منطقه را برهم بزند. این جنایت بر امنیت ایران که در تمامی زمینه ها پیشرو است و با تروریسم داعشی مقابله کرده است تاثیر نخواهد گذاشت.

وی گفت که ما در کنار ایران می ایستیم و آنچه در روزهای اخیر رخ داد نشان دهنده قدرت محور مقاومت در تمامی زمینه ها است.

ابومجاهد همچنین گفت که ایران برادر بزرگ محور مقاومت است و ما در فلسطین تاکید می کنیم که تلاش های دشمن اراده ایران و محور مقاومت را تضعیف نمی کند.

ژاپن حادثه تروریستی شاهچراغ را محکوم کرد

سفارت ژاپن در ایران در پیامی، حادثه تروریستی شاهچراغ را محکوم کرده و با خانواده قربانیان این حادثه ابراز هم‌دردی کرد.

به گزارش شجرنیوز، سفارت ژاپن در ایران در واکنش به حادثه تروریستی شاهچراغ شیراز، در صفحه توییترش نوشت: ما از تلفات جانی ناشی از حمله تروریستی در حرم شاهچراغ شهر شیراز در ۴ آبان ماه عمیقا متاثر و غمگین شدیم. ما این حمله تروریستی را به شدت محکوم می‌کنیم.

سفارت ژاپن در ایران افزود: حملات علیه غیرنظامیان بی‌گناه به هر دلیلی غیرقابل قبول است. از صمیم قلب به قربانیان و خانواده‌های داغدار تسلیت می‌گوییم و برای مجروحان شفای عاجل آرزو می‌کنیم.

بیانیه فرماندهان و رزمندگان لشکر فاطمیون در پی حادثه تروریستی در شاهچراغ

فرماندهان و رزمندگان لشکر فاطمیون در بیانیه‌ای حادثه تروریستی حرم حضرت احمد بن‌ موسی (ع) شیراز را محکوم کردند.

به گزارش شجرنیوز، متن این بیانیه به شرح زیر است؛

بسم رب‌الشهدا و الصدیقین
حادثه تروریستی در حرم حضرت احمدبن‌موسی(ع) شیراز و شهادت جمعی از مردان، زنان و کودکان مؤمن و مسلمان بی‌شک دل هر انسان آزاده‌ای را به درد می‌آورد و او را داغدار می‌کند.

باید این مصیبت بزرگ را به ملت شریف ایران، رهبر فرزانه انقلاب اسلامی و تمام مستضعفان عالم تسلیت و به خانواده بزرگ شهدای این حادثه تروریستی تبریک و تسلیت گفت.

از زمان ریشه زدن نهال فاطمیون در جبهه مقاومت جهانی و حضور در مناطق جنگ‌زده و آشوب‌زده، هر آنچه دیده‌ایم تقلای ملت‌های مظلوم برای کسب یک لحظه امنیت و آرامش بوده و این ملت بزرگ ایران بوده است که با حمایت‌ خود امنیت را در سخت‌ترین شرایط به نحوی برای ملت‌های مظلوم منطقه به ارمغان آورده و دست تروریست‌ها و اربابانشان را از زن، زندگی و مام میهن‌ این ملت‌ها کوتاه کرده است.

دشمن بی‌شک از شکستش در برابر شما ملت بزرگ ایران عصبانی‌ست و لحظه‌ای برای ضربه زدن به امنیت، ثبات و آرامش‌تان آرام نمی‌نشیند.
او با برنامه‌ریزی دقیق میدانی و رسانه‌ای و با به کارگیری مزدوران اجاره‌ای چندملیتی‌اش اکنون کار را به جایی رسانده که شقی‌ترین افراد این جرأت را به خود بدهند که در قلب ایران عزیز اسلامی دست به تحرک تروریستی زده و ضمن هتک حرمت به حرم شریف شاهچراغ، خون زن، مرد و کودک بی‌گناه ایرانی را بر زمین بریزد.

اکنون فصل شادی خشمناک گرگان درنده است تا با شقاوت‌تر و وحشیانه‌تر از گذشته چنگ بر چهره پاک جمهوری اسلامی ایران بیاندازند.
بدانید ریشه این ناامنی‌ها و تحرکات کور و ریشه پرورش تروریسم داعشی در خارج از مرزهای سرزمین شماست.

تروریسم وحشی داعشی‌ و اربابان او تصمیم‌شان ریختن خون بی‌گناهان در جای‌جای زمین از افغانستان عزیز تا ایران بزرگ و قوی ده‌ها منطقه دیگر است تا جلوی پیشرفت اسلام ومسلمانان را بگیرند و این بر هر مسلمانی واجب است تا هوشیارانه علیه این دژخیمان زمان قد علم کند.

لشکر فاطمیون که از زمان بروز و ظهورش تمام قوایش در راستای مبارزه با تروریسم جهانی و دواعش خونخوار بوده است، این جنایت هولناک را محکوم کرده و خود را در کنار تمام مظلومان عالم و دردکشیدگان‌از این حملات وحشیانه می‌داند.

راه به سمت قله استقرار نظام نوین اسلامی جهانی به رهبری بقیه‌الله الاعظم(عج) سخت و ناهموار اما پیمودنی‌ست و این دردهای پس از هر جراحت قطعا تسکین‌یافتنی‌ خواهد بود.
والسلام علیکم و رحمت‌الله و برکاته

منبع: ایسنا
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا

مسدود کننده تبلیغات خاموش کنید

برای استفاده راحت و روان تر از سایت و نمایش صحیح صفحات لطفا مسدود کننده تبلیغات سایت رو غیر فعال کنید.