اخبار شهر تهراناخباردر استان

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران: آموزش عمومی مدیریت بحران فرهنگ مقابله با حوادث را افزایش می دهد

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران با تاکید بر مقوله همگانی کردن آموزش مدیریت بحران به مردم گفت: آموزش عمومی مدیریت بحران فرهنگ مقابله با حوادث را افزایش می دهد.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران: آموزش عمومی مدیریت بحران فرهنگ مقابله با حوادث را افزایش می دهد

به گزارش شجرنیوز، حامد یزدی مهر، صبح دوشنبه در حاشیه برگزاری جلسه ستاد مدیریت بحران که با حضور رؤسای مدیریت بحران شهرستان‌های استان تهران برگزار شد در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این نشست به واسطه ایجاد گفتمان و شکل گیری شناخت صحیح از ظرفیت‌ها و نقاط مثبت و منفی مناطق مختلف استان در زمان بحران‌ها به واسطه بیان مسئولان مناطق برگزار شد.

یزدی مهر با اشاره به اینکه جنس مدیریت بحران و تکلیف آن از نوع هماهنگی و ریل گذاری است گفت: در این زمینه قانون چیزی فراتر از قانون مدیریت بحران طلب نکرده است.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران با تاکید بر اینکه مقوله مطالبه در مدیریت بحران نقش بسیار مهمی دارد که این موضوع در بسیاری از مواقع مغفول مانده است بیان داشت: مطالبه اجرای قانون مدیریت بحران از دستگاه‌های مسئول همواره باید در جریان باشد.

وی با بیان اینکه ماده ۱۴ قانون مدیریت بحران کشور تمام تکالیف را مشخص کرده است افزود: با فراهم کردن ساز و کار مناسب جهت اجرای درست و کامل قانون مدیریت بحران شاهد کوتاهی و قصور در این زمینه نخواهیم بود.

یزدی مهر در ادامه با تاکید بر مقوله همگانی کردن آموزش مدیریت بحران به مردم و بیان اینکه آموزش عمومی مدیریت بحران، فرهنگ مقابله با حوادث را افزایش می‌دهد گفت: وقتی سطح دانش و آگاهی عمومی مردم و مسئولین در مورد این موضوع در حد پایینی قرار دارد، لازم است که با برگزاری آموزش‌های عمومی در مورد وقوع حوادث ناگوار، حساسیت مسئولان و همچنین مردم را نسبت به اهمیت این موضوع افزایش داد.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران عنوان داشت: به دلیل اهمیت و ضرورتی که آموزش و آگاهی بخشی در مدیریت بحران دارد باید اهمیت برای عموم مردم آشکار سازی شود به طور مثال در زمان وقوع سیل و زلزله که اخیراً نیز با آن مواجه بودیم این موضوع که مردم بدانند چگونه ساعات اولیه حادثه را مدیریت کنند بسیار مهم است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا

مسدود کننده تبلیغات خاموش کنید

برای استفاده راحت و روان تر از سایت و نمایش صحیح صفحات لطفا مسدود کننده تبلیغات سایت رو غیر فعال کنید.