اخبار شهرستان ملارداخبارخبر مهمدر استان

مسجدی که مرکز فرهنگیِ شهرستان ملارد است

کانون فرهنگی هنری «نشر فرهنگ اسلامی» در جوار مسجد خامس آل‌عبا(ع) با تشکیل گروه سرود و تئاتر توانسته از مراکز فعال فرهنگی در شهرستان ملارد باشد؛ رسیدگی ماهانه به ۲۰۰ خانواده نیازمند نیز از فعالیت‌های بچه‌های این مسجد است.

مسجدی که مرکز فرهنگیِ شهرستان ملارد است

به گزارش شجرنیوز از ملارد، «حسین سلیمی» بااشاره به رویکردها و برنامه های کانون فرهنگی هنری «نشر فرهنگ اسلامی» در جوار مسجد خامس آل عبا(ع) واقع در شهرستان ملارد، اظهار کرد: کانون فرهنگی هنری مسجد خامس آل عبا(ع) با تشکیل گروه سرود و تئاتر توانسته یکی از مراکز فعال و موفق در حوزه هنری در سطح منطقه محسوب شود.

مدیر کانون فرهنگی هنری نشر فرهنگ اسلامی با اشاره به برگزاری برنامه های فرهنگی، قرآنی و پاسخ به شبهات دینی در فضای مجازی برای مخاطبان در این کانون، گفت: فعالان این کانون در دارالقرآن این مسجد در حوزه های پژوهش های قرآنی کار تحقیقی انجام می دهند و پیرامون شیوه تاثیرگذاری نماز در انسان و دیگر موضوعات، مباحث کاربردی را استخراج می کنند.

وی برگزاری نشست هایی با موضوع سبک زندگی اسلامی، برگزاری مسابقات فرهنگی و کتابخوانی و برگزاری دوره های طب اسلامی را بخشی از فعالیت های این کانون نام برد و افزود: برپایی اردوهای زیارتی مشهد، قم و مسجد مقدس جمکران، مداحی و سخنرانی در مناسبت های مذهبی با حضور جوانان از محورهای فعالیتی کانون «نشر فرهنگ اسلامی» مسجد خامس آل عبا(ع) است.

مدیر کانون نشر فرهنگ اسلامی با اشاره به برگزاری کرسی های تلاوت قرآن کریم، تصریح کرد: کرسی های تلاوت قرآن کریم در مناسبت های مختلف مذهبی با حضور قاریان مطرح کشوری و بین المللی در مسجد خامس آل عبا(ع) برگزار می شود. همچنین کتابخانه کانون در موضوعات مذهبی، فرهنگی و اجتماعی به مخاطبان خود خدمات ارایه می دهد. اجرای طرح آنلاین ختم قرآن در دوره کرونا نیز از ابتکارات این کانون فعال مسجدی است.

سلیمی همچنین با اشاره به فعالیت های خیریه مسجد افزود: خیریه امیرالمومنین(ع) 200 خانواده نیازمند را تحت پوشش دارد و به صورت ماهیانه به این اقشار کمک های معیشتی می کند، ضمن اینکه در ماه دو گوسفند را ذبح و گوشت آن را در میان 100 خانواده بی بضاعت تحت پوشش تقسیم می کند.

مدیرکانون فرهنگی هنری نشر فرهنگ اسلامی خاطرنشان کرد: در دوران اوج بیماری کرونا فعالان مسجد در ضدعفونی معابر، خیابان ها و مساجد همکاری و در تهیه و توزیع ماسک و اقلام بهداشتی مشارکت گسترده ای داشتند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا

مسدود کننده تبلیغات خاموش کنید

برای استفاده راحت و روان تر از سایت و نمایش صحیح صفحات لطفا مسدود کننده تبلیغات سایت رو غیر فعال کنید.