اخبار شهرستان پردیساخباردر استان

نجات جغد شاخدار کمیاب در پردیس

رئیس آتش‌نشانی پردیس از نجات یک بهله جغد شاخدار از گونه کمیاب پرندگان شکاری خبر داد و گفت: این پرنده شکاری توسط شکارچیان از ناحیه بال دچار آسیب و شکستگی شده و قادر به پرواز نبود اما جهت مداوا با کمک یکی از خیرین به مرکز درمانی دامپزشکی منتقل شد.

نجات جغد شاخدار کمیاب در پردیس

به گزارش شجرنیوز از پردیس، مهدی درفکی، با اشاره به نجات جغد گرفتار در پردیس اظهار داشت: با تماس تلفنی شهروندان مبنی بر گرفتار شدن یک بهله جغد شاخدار در اطراف یک دکل برق فشارقوی در شهر پردیس نیروهای امداد و نجات در محل حاضر شده و این پرنده شکاری که از ناحیه بال راست دچار آسیب و شکستگی شده بود نجات دادند.

وی افزود: با انتقال این پرنده و بررسی‌های اولیه مشخص شد که از نوع جغد شاخدار بهله یا میرشکاران پنجه‌دار و از گونه‌های کمیاب در ایران است.

رئیس آتش‌نشانی پردیس در ادامه گفت: این پرنده شکاری احتمالاً توسط شکارچیان از ناحیه بال دچار آسیب و شکستگی شده و قادر به پرواز و ادامه حیات نیست.

درفکی تصریح کرد: جهت ادامه حیات این جاندار با کمک یکی از خیرین شهرستان به یکی به مراکز درمانی دامپزشکی جهت مداوا منتقل شد.

رئیس آتش‌نشانی پردیس در پایان خاطرنشان کرد: با انجام چند عمل جراحی موفقیت آمیز و با هزینه 10 میلیون تومان جغد شاخدار از مرگ حتمی نجات یافته و مقدمات تحویل به محیط‌زیست شهرستان پردیس فراهم شده است.

جغد شاخدار  پس از سه ماه به دامن طبیعت بازمی‌گردد

احمد باطبی با اشاره به روند تحویل بهله جغد شاخدار از آتش‌نشانی پردیس به خبرنگار تسنیم گفت: با تلاش به‌موقع عوامل آتش‌نشانی پردیس و مراحل درمانی این پرنده شکاری تحویل محیط‌زیست شهرستان پردیس شد و جهت انجام مطالعات بالینی به این اداره منتقل می‌شود.

وی افزود: با آسیب‌های جدی به این پرنده که از گونه‌های کمیاب است جهت مطالعات و بررسی‌های بیشتر فعلاً در محیط‌زیست شهرستان پردیس نگهداری می‌شود.

مسئول اجرای محیط‌زیست پردیس ابراز داشت: برای مداوا و بازگشت به چرخه طبیعی این پرنده مدت‌زمان 3 ماه طول می‌کشد تا این پرنده در طبیعت به پرواز کردن و شکارکردن برای ادامه حیات به طبیعت بازگردد.

باطبی در پایان خاطرنشان کرد: جغد شاخدار و یا جغد گوش دراز گونه‌ای از جغد سانان هستند که از نوع پنجه‌دار با پنجه‌های قوی به میرشکاران معروف شده و در اروپا، آسیا و آمریکای شمالی و معمولاً در مناطق جنگلی، آشیانه‌های متروک و زیر شیروانی‌ها و خرابه‌ها زندگی می‌کنند اما تخم‌گذاری این پرندگان روی زمین است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا

مسدود کننده تبلیغات خاموش کنید

برای استفاده راحت و روان تر از سایت و نمایش صحیح صفحات لطفا مسدود کننده تبلیغات سایت رو غیر فعال کنید.