اخبار شهرستان ورامیناخبارخبر مهمدر استان

نمایشگاه توانمندی‌های بانوان روستائی ورامین افتتاح شد

نمایشگاه توانمندی‌های بانوان روستایی بخش‌های مرکزی و جوادآباد ورامین، روز دوشنبه با حضور مسئولان در محل مدیریت جهاد کشاروزی این شهرستان افتتاح شد.

نمایشگاه توانمندی‌های بانوان روستائی ورامین افتتاح شد

به گزارش شجرنیوز از ورامین، مدیر جهاد کشاورزی این شهرستان  روز دوشنبه در مراسم افتتاح این نمایشگاه گفت: نمایشگاه توانمندی‌های بانوان روستائی شهرستان ورامین در قالب ۱۱ غرفه، ظرفیت‌های مناطق روستایی بخش‌های مرکزی و بخش‌جوادآباد را در حوزه‌های مختلف کارآفرینی در معرض دید عموم مردم قرار داده است.

هاتف ممیزی افزود: در این نمایشگاه تولیدات روستایی در حوزه صنایع دستی، محصولات غذایی، پوشاک، کیف و کفش، فرش، قالی، گلیم، چرم، شیشه و تولیدات کشاوزی به نمایش گذاشته شده و به طور مستقیم به مردم عرضه می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: ورامین با برخورداری از ۳۰۰ هزار رأس دام سنگین، ۱۰۰ هزار رأس دام سبک و پنج هزار نفر شتر، ۴۰ درصد از گوشت و ۳۰ درصد از شیر مورد نیاز استان تهران را تامین و ۷۰ درصد از جوجه اردک مورد نیاز کشور را تولید می‌کند و در حوزه تولید محصولات زراعی، بیش از ۲۲ هزار هکتار از اراضی مرغوب کشاورزی شهرستان در سال زراعی جاری زیر کشت گندم و جو رفته است.

این مسئول با اشاره به ظرفیت بانوان در ایجاد مشاغل خرد در مناطق روستایی اظهار داشت: یکی از راه‌های موثر برای ایجاد شغل در مناطق روستایی، حمایت از مشاغل خانگی و بانوان کارآفرین است که تلاش می‌شود با توسعه فعالیت‌های بانوان و ایجاد امکان عرضه مستقیم و بدون واسطه محصولات تولیدی، گام‌های موثری در این زمینه برداشته شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا

مسدود کننده تبلیغات خاموش کنید

برای استفاده راحت و روان تر از سایت و نمایش صحیح صفحات لطفا مسدود کننده تبلیغات سایت رو غیر فعال کنید.