اخبار شهرستان شهریاراخبارخبر مهمدر استان

وضعیت نامناسب مسیل رودخانه شادچای در صباشهر/ شهرداری: لایروبی به زودی انجام می‌شود

وضعیت نامناسب رودخانه شادچای در محدوده صباشهر با انباشت زباله و فاضلاب و بوی نامطبوع از گلایه‌های سال‌های اخیر شهروندان است که شهردار صباشهر از انجام عملیات لایروبی این رودخانه پس از انتخاب پیمانکار خبر داد.

وضعیت نامناسب مسیل رودخانه شادچای در صباشهر/ شهرداری: لایروبی به زودی انجام می‌شود

به گزارش شجرنیوز، رودخانه شادچای، از نقاط شمال غربی شهرستان شهریار و قسمت‌های مرزی استان تهران و استان البرز ( محور شهریار-کرج) آغاز می‌شود و با طی امتداد شهر شهریار و شهر صباشهر به جنوبی‌ترین نقاط شهرستان‌های رباط‌کریم و بهارستان ختم می‌شود.

علاوه بر مسائل مربوط به کاهش چشمگیر دبی آب در این رودخانه طی سال‌های اخیر، مشکل وجود زباله، بوی نامطبوع، ریختن پساب واحدهای صنعتی و معدنی و خطرات احتمالی به دلیل ایمن نبودن مسیل رودخانه، مردم شهرستان شهریار به ویژه شهر صباشهر را آزار می‌دهد.

یکی از شهروندان محله ویره صباشهر گفت: چندین سال است که وضعیت رودخانه شادچای با انبوه زباله و فاضلاب همراه است و بوی بسیار بد و حیوانات موذی در کنار خطرات به ویژه برای کودکان از مشکلات آن است.

علی ملکی شهردار صباشهر در خصوص وضعیت رودخانه شادچای، اظهار‌ کرد: طی بازدید به عمل آمده، متاسفانه وضعیت نامناسبی در رودخانه شادچای حاکم است و بوی نامطبوعی پخش می‌شود.

وی افزود: طی پیگیری‌ها رقم خوبی در بودجه توسط شورای شهر در این خصوص دیده شده بود و طی لایحه ارسالی و اخذ مصوبه از شورا، انتشار آگهی مناقصه عمومی جهت انتخاب پیمانکار و انجام پروژه لایروبی رودخانه شادچای انجام گرفته است.

شهردار صباشهر با بیان‌ اینکه این پروژه، پروژه‌ای فنی و سخت است، تصریح کرد: فاضلابی از شهر شهریار به این سمت می‌آید و در مسیر نیز فاضلاب‌ها و پساب‌های مختلفی به آن اضافه می‌شود و اوضاع نامناسبی دارد.

ملکی گفت: لایروبی رودخانه شادچای کار سختی است و ان‌شاءلله با توان مجموعه شهرداری این کار به نحو احسن انجام شده و رضایت شهروندان کسب شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا

مسدود کننده تبلیغات خاموش کنید

برای استفاده راحت و روان تر از سایت و نمایش صحیح صفحات لطفا مسدود کننده تبلیغات سایت رو غیر فعال کنید.