فرهنگاخبارجامعهخبر مهم

ویژه برنامه مهران رجبی برای شب یلدا

به سنت صدها ساله در بلندترین شب سال شبکه‌های سیما از آشتی ها، محبت‌ها و شادی‌ها سخن می‌گویند و تلاش می‌کنند تا یلدایی مفرح را به بینندگان خود هدیه دهند. در ویژه برنامه‌هایی که تدارک دیده شده، حضور خوانندگان و بازیگران سینما و تلویزیون به چشم می‌خورد. در این گزارش مروری بر برنامه‌های تلویزیون و شبکه‌های سیما داریم.

ویژه برنامه مهران رجبی برای شب یلدا

به گزارش شجرنیوز، ویژه‌برنامه شب‌یلدایی «شب‌روشنی» چهارشنبه ۳۰ آذرماه از ساعت ۱۸ تا ۱:۰۰ بامداد پنج شنبه یکم‌دی‌ماه به روی آنتن شبکه یک می‌رود.

این ویژه‌برنامه با اجرای اقبال واحدی، میزبان شاعران و کارشناسان فرهنگ‌عامه و خواننده‌ها، نواحی‌خوانان و نوازنده‌هایی از سراسر ایران است. همچنین «شب روشنی» میزبان مجریان برنامه‌های مختلف شبکه یک است که هدایای تصویری خود از آداب و فرهنگ و رسوم را تقدیم نگاه ایرانیان می‌کنند. تصاویری که روایت‌گر یلدای شهرهای ایران‌عزیزمان همچون زاهدان، مشهد، خرم‌آباد، گیلان، هرمزگان، تنب بزرگ، ابوموسی، کردستان، و نیز از کشور افغانستان است.

ویژه برنامه شب یلدای شبکه دو سیما با اجرای حسن اسماعیل‌پور و علیرضا مسعودی چهارشنبه، ۳۰ آذر از ساعت ۲۱ به روی آنتن می‌رود.

ویژه‌برنامه یلدا با حضور هنرمندان، ورزشکاران، شعرا و افراد تاثیرگذار در حوزه‌های مختلف در فضایی متناسب با این آیین ایرانی پخش می‌شود.
اجرای موسیقی و گزارش‌های ویژه در کنار گفت‌وگوی صمیمانه با مهمانان از جمله بخش‌های این برنامه است. همچنین حضور عوامل چند برنامه شبکه دو مانند «صبحانه ایرانی» در این ویژه‌برنامه پیش‌بینی شده است.

این ویژه‌برنامه توسط تیم سازنده «ورزش از نگاه دو» آماده پخش می‌شود و با توجه به این موضوع با حفظ بسته ورزشی، نگاهی اجتماعی فرهنگی به موضوعات مختلف در برنامه قابل مشاهده است. با توجه به ایام فاطمیه ذکر نام حضرت زهرا (س) در برنامه جاری است.
این برنامه کاری از گروه اجتماعی فرهنگی شبکه دو سیماست و به تهیه‌کنندگی سیدمحمد حسین میری تهیه شده که چهارشنبه، ۳۰ آذر از ساعت ۲۱ الی یک و ۳۰ دقیقه بامداد در جدول پخش برنامه‌های شبکه دو سیما قرار دارد.

ویژه‌برنامه «خودمونی» با اجرای مهران رجبی به مناسبت شب یلدا روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه (۲۹ و ۳۰ آذر ماه) روی آنتن شبکه سه خواهد رفت.ویژه‌برنامه «خودمونی» با اجرای مهران رجبی به مناسبت شب یلدا روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه (۲۹ و ۳۰ آذر ماه) از ساعت ۲۱ روی آنتن شبکه سه خواهد رفت.

 

طبق اعلام شبکه سه سیما «خودمونی» میزبان مهمانانی از اقشار مختلف از جمله هنرمندان، خوانندگان و … خواهد بود.این ویژه‌برنامه روزهای ۲۹ و ۳۰ آذر از ساعت ۲۱ پخش خواهد شد.

مسابقه «پنج ستاره» شبکه پنج سیما، قرار است ویژه برنامه ۱۲۰ دقیقه‌ای این شبکه تلویزیونی در شب یلدا باشد.این مسابقه که با اجرای حسین رفیعی در حال آماده‌سازی است، همچون برخی ویژه برنامه‌های دیگر با دعوت از چهره‌های هنری، فرهنگی و ورزشی شبی متفاوت را برای یلدای ایرانیان تدارک می‌بیند.

 

شبکه نسیم برنامه‌هایی را برای مخاطبان تدارک دیده است، اهالی مسابقه تلویزیونی «دیدی نو»، در این ایام به احترام مردم و فرهنگ فاخرمان تصمیم گرفتند برنامه‌ای با موضوع یلدا در دوشب تدارک ببینند و مهمان خانه‌های مردم باشند.

همچنین شبکه نسیم اولین برنامه جدید «خانه جلال» با اجرای بهروز افخمی و یوسفعلی میرشکاک را همزمان با شب یلدا پخش می‌کند، لوکیشن این برنامه در خانه موزه سیمین و جلال بوده و برنامه در آنجا تولید شده است.

برنامه «خانه جلال» قرار است یک مجله فرهنگی به میزبانی آقایان افخمی و میرشکاک باشد. در هر قسمت مهمانانی از جمله شعرا، طنزپردازان، مجسمه‌ساز، نقاش و … حضور خواهند داشت و درباره‌ی هنرهای مختلف به گفتگو می‌پردازند و در عین حال از دغدغه‌ها و فلسفه هنر می‌گویند.

بخشی از برنامه مهمان‌محور است و بخش دیگر کارشناسی است و به موضوعاتی از جمله شاهنامه‌خوانی و هفت پیکرخوانی پرداخته شده است. بخش جنبی برنامه هم پرداختن به خاطرات خانم سیمین دانشور است. در هر قسمت هم گریزی به زندگی و آثار جللا آل احمد خواهیم داشت. روایت‌ها و حکایت‌های یک کتاب فروش هم بخشی از این برنامه است که آقای علی رکاب آن را اجرا می‌کند.

یکی از سیاست‌های کلان شبکه افق سیما توجه به نهاد خانواده در جهت تقویت این نهاد بنیادی جامعه است.بر این اساس در ایام فرا رسیدن شب یلدا، شبکه افق سیما در نظر دارد تا حال و هوای مردم و جمع‌های خانوادگی ملت شریف ایران را در قاب خود به تصویر بکشد.

به همین منظور از مخاطبان خواسته شده که ویدئوهای خود از جمع‌های خانوادگی و حال و هوایشان در این ایام را برای پیامرسان بله به شماره ۰۹۹۳۷۹۴۲۲۶۴ ارسال کنند تا برابر دیدگان دیگر مخاطبان در شبکه افق قرار گیرد.

همزمان با فرا رسیدن شب یلدا، شبکه امید ویژه برنامه «باشگاه امید» را با محوریت مرور خاطرات شیرین پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها از گذشته و روایت پردازی و قصه گویی با حضور مهمانان ویژه و بخش‌های متنوع و متناسب با شب چله بلندترین شب سال و یلدای ایرانیان را روی روی آنتن این شبکه پخش خواهد کرد.

این برنامه بر مبنای پویش سراسری ویژه شب یلدا با نام «قصه ما» آثار ارسالی نوجوانان به این پویش که در سه محور خاطرات اولین حقوق پدربزرگ، آشنایی و ازدواج پدربزرگ و مادربزرگ با هم، سوم خرداد ۱۳۶۱ (آزادسازی خرمشهر) گردآوری شده، پخش خواهد کرد.

 

ویژه برنامه «باشگاه امید» در قالب ترکیبی به تهیه کنندگی علیرضا صادقی و اجرای مشترک حامد مدرس، حسام نام آور و مریم قاسمی به صورت زنده، سه شنبه و چهارشنبه (۲۹ و ۳۰ آذر) ساعت ۱۹ از شبکه امید پخش می‌شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا

مسدود کننده تبلیغات خاموش کنید

برای استفاده راحت و روان تر از سایت و نمایش صحیح صفحات لطفا مسدود کننده تبلیغات سایت رو غیر فعال کنید.