اخبار استان هااخبار

پاره‌ آجر زیر دفترهای مشق؛ سهم دانش آموزان روستایی کهگیلویه و بویراحمد از مدرسه و تجهیزات آموزشی

سهم دانش آموزان چند روستای کهگیلویه و بویراحمد از مدرسه و تجهیزات آموزشی، پاره‌ آجر زیر دفترهای مشق با طعم محرومیت شد.

پاره‌ آجر زیر دفترهای مشق؛ سهم دانش آموزان روستایی کهگیلویه و بویراحمد از مدرسه و تجهیزات آموزشی

به گزارش شجرنیوز، کهگیلویه و بویراحمد سرزمینی با توپوگرافی کوهستانی در قلب زاگرس است و محرومیت تاریخی را سالهاست بر گرده خود احساس می‌کند.

هر بار در بخش یا منطقه‌ای از این استان، قصه‌ای پر غصه طنین انداز می‌شود.

دهیار روستای «بطاری» با تأیید وضعیت اسفبار تحصیلی این دانش آموزان از قصه ۲۲ ساله خانه به دوشی مدرسه در این روستا خبر داد.

حمید طاهری افزود: سال ۱۳۷۸ با هدف ایجاد مدرسه زمینی توسط شرکت گاز خریداری و در اختیار آمورش و پرورش قرار گرفت که نتیجه‌ای برای ساخت حاصل نشد.

مدرسه استیجاری فراهم نشد

طاهری با بیان اینکه با گذشت سال‌ها وضعیت دانش آموزان تحصیل در شرایط سخت و مدارس استیجاری بود، اظهار کرد: متأسفانه امسال ظرفیتی برای همان مدرسه استیجاری نیز فراهم نشد.

وی ابراز داشت: در حال حاضر دانش آموزان در ساختمان نیمه کاره یک مسجد آموزش خود را آغاز کرده و با علیرغم اعلام تجهیز به کانکس تا ۱۷ مهر ماه هیچ اقدامی صورت نگرفته است.

۱۲۷ مدرسه استیجاری است

مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: قریب به ۱۲۷ مدرسه ناایمن و استیجاری در استان وجود دارد.

حسنعلی عزت خواه در گفتگو با مهر، افزود: ۱۲۷ مدرسه استیجاری و نا ایمن و ۳۰۵ مدرسه کانکسی در این استان وجود دارد.

وی با بیان اینکه ۳۹۹ مدرسه فاقد سرویس بهداشتی و ۲۱۶ مدرسه دو شیفتی و چرخشی داریم، خاطرنشان کرد: ۱۱۴ مدرسه با پیشرفت‌های کاری مختلف در سراسر استان در دست ساخت است.

وی افزود: برای تکمیل و بهره برداری از این مدارس به اعتبار بالایی نیاز است که تکمیل و استفاده از برخی این فضاها در مهرماه ۱۴۰۱ عملیاتی شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان با بیان اینکه در حال حاضر ۶۵ درصد از جمعیت دانش آموزی استان در ۳۵ درصد فضاهای آموزشی شهری تحصیل می‌کنند، بیان کرد: همین عامل موجب افزایش تراکم دانش‌آموزی در کلاس‌ها و پایین آمدن کیفیت تحصیل آنها شده است.

وی ابراز داشت: ۱۷۲ هزار دانش آموز سال تحصیلی جدید را در مقاطع مختلف آغاز کردند.

آماده انتقال کانکس هستیم

همچنین مدیر روابط عمومی آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد از آمادگی برای نصب کانکس برای پوشش ضعف‌های زیرساختی مناطق مختلف استان خبر داد.

سید ولی موسوی افزود: ظرفیت نصب کانکس در مناطق مورد نیاز توسط آموزش و پرورش وجود دارد، اما این موضوع همکاری دستگاه‌های دارای ماشین آلات برای انتقال کانکس را طلب می‌کند.

موسوی با تاکید بر اینکه نگاه آموزش و پرورش تحقق عدالت آموزشی در تمام مناطق استان است، اظهار کرد: در چندین منطقه از استان ساخت مدارس با هدف حذف کانکس در حال انجام است.

مدیر روابط عمومی آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: در رابطه با مشکلات زیرساختی روستاهای بطاری، حسین آباد و چند منطقه دیگر اقدامات لازم عملیاتی خواهد شد.

همچنین مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس کهگیلویه و بویراحمد از تجهیز دانش آموزان منطقه «بطاری» بویراحمد به کانکس خبر داد.

سید رضا حسینی نیک، افزود: نصب و تجهیز این کانکس تا پایان هفته انجام می‌شود.

وی ابراز داشت: هدفگذاری کلنگ زنی ساخت مدرسه نیز برای این منطقه را خواهیم داشت.

عدالت آموزشی و تجهیز اولویت محور مناطق به عنوان حلقه اول آموزش بوده و باید دستگاه‌های متولی نسبت به تحقق این اصل اقدام کرده تا سایه بی مهری در مناطق محروم برچیده و شوق مهر در سوز محرومیت کور نشود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا

مسدود کننده تبلیغات خاموش کنید

برای استفاده راحت و روان تر از سایت و نمایش صحیح صفحات لطفا مسدود کننده تبلیغات سایت رو غیر فعال کنید.