اخبار شهرستان قدساخبارخبر مهمدر استان

پایان ماجرای انتخابات هیئت رئیسه شورای شهر قدس با حواشی خاص خود

انتخاب هیئت رئیسه شورای اسلامی شهرقدس در دومین سال با حواشی مختلفی همراه بود و این درحالی است که با وجود بودجه ۹۰۰ میلیاردی مردم از وضعیت موجود و‌ بی‌سامانی گلایه‌مند هستند.

پایان ماجرای انتخابات هیئت رئیسه شورای شهر قدس با حواشی خاص خود

به گزارش شجرنیوز، شامگاه شنبه انتخابات دومین دوره هیئت رئیسه شورای اسلامی دوره ششم شهرقدس به ریاست فرماندار قدس در جلسه‌ای فوق العاده در فرمانداری برگزار شد.

پیش از این جلسه روز پنجشنبه 13 مرداد نیز جلسه فوق‌العاده شورای شهرقدس به‌منظور انتخاب هیئت رئیسه دور دوم در سالن جلسات برگزار شد که 4 عضو شورا از جلسه خارج شدند اما 5 عضو باقیمانده در جلسه، انتخابات را میان خود برگزار و سمت‌ها را تقسیم کردند.

در همان زمان سعید ششگل‌نژاد عضو شورای اسلامی شهرقدس به نمایندگی از گروه 4 عضو خارج‌شده از جلسه گفت: با اعلام اسامی نامزدهای هیئت رئیسه، مهندسی شده بودن این انتخابات از بیرون مشخص شد و معلوم شد که شایسته سالاری و توجه به توانمندی‌ها مورد توجه اعضای دیگر نبوده و نظام دوقطبی در شورا شکل گرفته است.

اما در این جلسه فوق‌العاده که به ریاست وحید گلیکانی فرماندار قدس برگزار شد، ایجاد ثبات و جامعیت یافتن انجام وظایف قانونی و تکمیل پازل خدمت‌رسانی به مردم مورد تاکید قرار گرفت.‌

فرماندار قدس با بیان اینکه مصوبه شورای پنجشنبه با مغایرت مواجه شده و نظام پارلمان شهری باید بدون دخالت احدی از خارج مجموعه مدیریت شود گفت: وضعیت نامناسب خدمات شهری از جمله آسفالت معابر و نظافت سطح شهر می‌بایست رسیدگی شود و مردم از این وضعیت و‌ بی‌سامانی گلایه‌مند هستند.

 ادامه جلسه با فرآیند انتخابات هیئت رئیسه برای سال دوم همراه بود که از میان 9 عضو شورا، سعید ندیری رئیس شورا، سمیه ملکی نایب رئیس، اصلان مهینی منشی اول، علیرضا حمیدی منشی دوم و حسینعلی مقدم به‌عنوان خزانه‌دار انتخاب شدند.

پس از برگزاری انتخابات و رقابت بر سر کرسی قدرت، نظرات مختلفی مطرح شد.

سعید ششگل نژاد عضو شورای شهر گفت: پایان سال این دوره می‌توان نتیجه گرفت که این انتخابات ختم به خیر شده است یا خیر اما به نمایندگی از مردم اعلام می‌کنم که هیئت رئیسه را برای اداره شورا توانمند و با برنامه نمیبینم اما به رای گیری احترام گذاشته و زمانی‌که رئیس جدید خدامحوری و شفافیت را پیش گیرد و به خرد جمعی احترام گذارد، بنده هم در خدمت شورا و هیئت رئیسه کار و کمک خواهیم کرد اما اگر از این خطوط تخطی کند تعارفی نخواهیم داشت.

حجت‌الاسلام حسین اشرفی عضو دیگر شورا در ادامه افزود: قضاوت اتفاقاتی که در این 10 روز گذشت را به مردم واگذار و تمکین قانون کرده و به رای اکثریت بسنده می‌کنم.

سعید ندیری رئیس جدید شورای شهر با اشاره به بودجه 900 میلیاردی شورا گفت: این بودجه در دوره‌‌های شوراهای گذشته بی‌سابقه بوده و قراردادها و فعالیت‌های عمرانی در روزهای آینده انجام خواهد شد.

فرماندار قدس در پایان جلسه تاکید کرد: از رئیس شورا انتظار کارآمدی داشته و اعضای شورا باید به سمت منافع مردم حرکت کنید و دنبال کسب منافع در طبقات پنجم و ششم نبوده و عدالت در توزیع امکانات صورت گیرد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا

مسدود کننده تبلیغات خاموش کنید

برای استفاده راحت و روان تر از سایت و نمایش صحیح صفحات لطفا مسدود کننده تبلیغات سایت رو غیر فعال کنید.