اخبار شهرستان رباط کریماخبارخبر مهمدر استان

پروژه مرکز جامع انتقال خون پرند کلنگ زنی شد

پروژه 15 هکتاری مرکز جامع انتقال خون پرند، با حضور مدیرعامل سازمان انتقال خون و جمعی از مدیران ارشد ستاد سازمان انتقال خون و مسوولان استانی و شهری کلنگ زنی شد.

پروژه مرکز جامع انتقال خون پرند کلنگ زنی شد
به گزارش شجرنیوز از رباط کریم، آیین کلنگ زنی و احداث مرکز جامع انتقال خون شهر پرند شامل ساختمان انبار استراتژیک، ساختمان موسسه علمی تحقیقاتی سازمان انتقال خون، مرکز اهدای خون شهر پرند و سردخانه نگهداری فراورده های پلاسمایی برگزار شد.
در این مراسم مصطفی جمالی مدیرعامل سازمان انتقال خون ضمن قدردانی از همراهی و همکاری مدیرعامل، شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر پرند در تخصیص زمین 15 هکتاری این مجتمع از خیری که مسوولیت ساخت بنای 13 هزار و 500 متر مربعی این بنا را برعهده گرفته و خواسته است گمنام بماند تقدیر و تشکر کرد.
 جمالی با اشاره به گستردگی استان تهران و مشکلات پخش خون از مرکز وصال به کل استان و مراکز شهرستانها گفت: نیازهای ناگهانی، ترافیک بین شهری، امکان تصادفات و … پیوسته زنجیره حمل خون را تهدید می کند.
وی افزود: در اسلامشهر و بهارستان هیچ مرکز انتقال خونی وجود ندارد و مرکز رباط کریم نیز در شأن اهدا کنندگان نیست  لذا اگر امکان احداث مرکز اهدا در نزدیکی مراکز شهرستانهای تهران فراهم شود نه تنها مشکل توزیع استانی خون را حل می کند بلکه روزانه بیش از 500 واحد خون به آمار اهدای استان می افزاید.
 جمالی گفت: مرکزی که امروز کلنگ زنی می شود، تامین فراورده، آزمایشات، نگهداری و پخش خون را نیز عهده دار خواهد شد همچنین  رفع مشکلات حمل و نقل خون و ترافیک نعمت بزرگی  خواهد بود.
وی با اشاره به بخشهای دیگری که در این مجتمع دیده شده است گفت: موسسه علمی تحقیقاتی، آمفی تئاتر، سوئیت های رفاهی، سالن چند منظوره برای اجلاس و سمینارهای آموزشی بین المللی بزرگ  مناسب جهت میهمانان خارجی، سردخانه مرکزی برای ذخایر پلاسما و احداث انبار استراتژیک برای نگهداری اقلام و تجهیزات مورد نیاز مثل کیت و کیسه و … در شرایط استاندارد از بخشهای دیگر این مجتمع است.
مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران تاکید کرد: این مرکز بزرگترین و مهمترین مرکز آموزشی و خدماتی انتقال خون  خواهد شد و امیدواریم با حمایت خیرین و مسوولین منطقه هرچه سریعتر به بهره برداری برسد تا هرچه زودتر سلامت مردم منطقه تامین شود.
سید محمد هادی ایازی رییس مجمع خیرین انتقال خون نیز در این مراسم کمک مردم را راه گشای توسعه زیر ساختهای فرهنگی و سلامتی کشور دانست و افزود: علاوه بر مشارکت مردم و خیرین، عمل به مسوولیت اجتماعی در بنگاه های اقتصادی و شهرداری و دستگاه های دولتی نیز دراین زمینه تاثیر بسزایی دارد.
وی ضمن اشاره به همکاری بانک صنعت و معدن و شهرداری تهران در ساخت 4 مرکز جامع اهدای خون تهران گفت: در این پروژه نیز اعضای شورای شهرجدید پرند، شهرداری، فرمانداری و شرکت عمران پرند، با همکاری یکی از خیرین پیشقدم شده اند تا گام مهمی در راستای توسعه مراکز و خدمات انتقال خون برداشته شود.
در بخش دیگری از این برنامه حمید رضا الهیاری شهردار پرند ضمن اشاره به اهمیت موقعیت مکانی و امکان جذب جمعیت در آینده نزدیک در شهر پرند گفت: ما با شعار پرند، شهر خانواده محور، به گسترش زیر ساختهای آموزش و سلامت و فرهنگ این شهر کمک خواهیم کرد.
در ادامه حسن نوروزی نماینده مردم رباط کریم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به جمعیت 500 هزار نفری شهر پرند گفت: سرریز جمعیت شهر تهران با گرانی مسکن به این منطقه وارد می شود و آینده این شهر بسیار روبه توسعه است و وجود چنین مرکز انتقال خونی در این منطقه بسیار ضروری است.
وی افزود: ما در تمامی مراحل ساخت تا بهره برداری این پروژه با تمام تلاشمان در کنار سازمان انتقال خون خواهیم بود و کمک خواهیم کرد تا این طرح به ثمر بنشیند.
در ادامه این مراسم کلنگ این پروژه با زیر بنای 13 هزار و 500 متر بنا توسط مدیرعامل سازمان انتقال خون و مسوولان شهر پرند به زمین زده شد.
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا

مسدود کننده تبلیغات خاموش کنید

برای استفاده راحت و روان تر از سایت و نمایش صحیح صفحات لطفا مسدود کننده تبلیغات سایت رو غیر فعال کنید.