اخبار شهرستان ملارداخبارخبر مهمدر استان

پلمب ۵ واحد نانوایی متخلف و کشف عرقیات گیاهی غیرمجاز در ملارد

ملارد- مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان ملارد از پلمپ ۵ واحد نانوایی متخلف بدلیل استفاده از جوش شیرین و کشف ۲۰۲ لیتر عرقیات گیاهی غیرمجاز در این شهرستان خبر داد.

به گزارش شجرنیوز از ملارد، جمشید واشانی مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان ملارد روز یکشنبه با اعلام این خبر گفت : با توجه به ضرورت رعایت موازین بهداشتی و رعایت پروتکل های تغذیه ای نان اعم از عدم استفاده از ( جوش شیرین و بلانکیت ) و رعایت استاندارد نمک در نان و حفظ ارزش تغذیه ای قوت غالب مصرف کنندگان در تهیه و پخت نان، کارشناسان بهداشت محیط شبکه بهداشت و درمان ملارد در راستای طرح های نظارتی بر نانوایان و با استفاده از تجهیزات پرتابل و نمونه برداری از مواد غذایی موارد مشکوک، تعداد ۵ مورد نانوایی متخلف را با اخذ حکم قضایی پلمپ کردند.

وی اضافه کرد: از آنجایی که استفاده از جوش شیرین در نان باعث اختلال در جذب آهن و بروز کم خونی، پوکی استخوان و بیماری های قلب و عروق، اختلال در فعالیت های آنزیم گوارش، هضم و جذب مواد غذایی، افزایش اسیدیته معده و بیماری های روده ای می شود. با توجه به هماهنگی های لازم با مراجع قانونی با متصدیانی که نسبت به رعایت موازین بهداشتی بی توجه باشند برخورد قانونی صورت گرفته و از ادامه فعالیت آنها جلوگیری می شود.

به دنبال اجرای گشت مشترک بهداشتی و نظارتی با حضور نمایندگان اتاق اصناف، اماکن، شبکه بهداشت شهرستان ملارد، واحدهای اصناف و انضباط شهری حوزه خدمات شهری شهرداری صفادشت از چهار واحد صنفی عطاری در شهرک امید ، مقدار ۲۰۲ لیتر عرقیات گیاهی تاریخ گذشته کشف و ضبط شد .

واشانی در این باره افزود: این گشت ها با هدف پایش عرضه داروهای گیاهی و بررسی وضعیت بهداشتی انجام شده و پرونده تخلفات این واحدهای متخلف توسط بازرس اتاق اصناف تشکیل و به اداره تعزیرات معرفی شدند.

با ما در شبكه هاي اجتماعي همراه باشيد: اينستاگرام شجرنيوز ، تلگرام شجرنيوز

منبع: ایرنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا

مسدود کننده تبلیغات خاموش کنید

برای استفاده راحت و روان تر از سایت و نمایش صحیح صفحات لطفا مسدود کننده تبلیغات سایت رو غیر فعال کنید.