اخبار شهرستان ملارداخبارخبر مهمدر استان

کاهش ۵۸ درصدی مقرری بگیران بیکاری در ملارد

رئیس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی ملارد از کاهش ۵۸ درصدی مقرری بگیران بیکاری در این شهرستان طی ۹ ماه خبر داد.

به گزارش شجرنیوز از ملارد، حسن رحیمی پیش از ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: آمار بیکاری در ملارد به دلیل بهبود شرایط کار و اشتغال کاهش داشته و مقرری بگیران که در فروردین ماه ۲۴۱۵ نفر بود در دی ماه به ۱۴۱۷ نفر رسیده است که ۵۸ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

وی گفت: خوشبختانه در ملارد سطح اشتغال بسیار بالا رفته و در حال حاضر هر کس متقاضی واقعی کار باشد، می‌تواند در کمتر از یک روز در واحدهای صنعتی و تولیدی شهرستان مشغول به کار شود.

رئیس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی ملارد ادامه داد: در همین رابطه از ابتدای سال جاری در ملارد چهار هزار و ۶۲۰ نفر در حوزه صنایع و سه هزار و ۹۸۰ نفر هم در حوزه خوداشتغالی در این شهرستان مشغول به کار شده اند، در حوزه مشاغل خانگی هم در سال جاری با ۴۰۰ درصد رشد نسبت به سال گذشته در صدور مجوزها روبرو هستیم.

وی به موضوع تعاونی‌ها هم پرداخت و در این باره گفت: مردم را به ایجاد تعاونی‌های دانش بنیان دعوت می‌کنیم چرا که سیاست دولت توجه به حوزه تعاونی‌ها می‌باشد و زمینه، اعتبارات و تسهیلات خوبی توسط دولت به متقاضیان ارائه می‌شود.

رحیمی ادامه داد: در حال حاضر در ملارد ۲۰ تعاونی مسکن، ۳۷ تعاونی کشاورزی و دامداری، شش تعاونی مصرف ،۱۷ تعاونی تولیدی، دو تعاونی حمل و نقل، هشت تعاونی خدماتی، یک تعاونی اعتباری و دو تعاونی در بخش دهیاری مرکزی صفادشت فعال است، که مجموعاً به ۹۳ تعاونی می‌رسد.

وی افزود: عیدی امسال کارگران حداقل هشت میلیون و ۳۵۹ هزار و ۵۰۰ تومان و حداکثر ۱۲ میلیون ۵۳۹ هزار و ۵۵۰ تومان است.

رحیمی تصریح کرد: هر کسی بیش از یک روز در مجموعه تولیدی، خدماتی، صنعتی، صنفی و فنی مشغول به کار می‌باشد، دارای حقوق قانونی تعریف شده است و کارفرما می‌بایست طبق قوانین کارگری حقوق و مزایای مشخص شده را به وی پرداخت کند.

وی افزود: هر کارگری که حقوق تعیین شده را دریافت نمی‌کند و در حق او توسط کارفرما اجحافی صورت می‌گیرد، می‌تواند شکایت خود را به اداره کار منعکس نماید تا توسط کارشناسان ما مورد بررسی قرار بگیرد.

رئیس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی ملارد تصریح کرد: میزان بازرسی‌های ما نسبت به سال گذشته ۳۰ درصد افزایش یافته است و یک هزار و ۳۶۵ دادخواست در هیئت‌های تشخیص رسیدگی شده و میانگین زمان رسیدگی در حل و اختلاف ما ۱۵ روز است که در این زمینه جزو ادارات برتر و ساعی استان هستیم.

با ما در شبكه هاي اجتماعي همراه باشيد: اينستاگرام شجرنيوز ، تلگرام شجرنيوز

منبع: مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا

مسدود کننده تبلیغات خاموش کنید

برای استفاده راحت و روان تر از سایت و نمایش صحیح صفحات لطفا مسدود کننده تبلیغات سایت رو غیر فعال کنید.