لژیونرهااخبارورزش

گزارش مارکا درباره طارمی؛ خاویار ایرانی پورتو، گزنده‌ای در چهره یک فرشته

نشریه اسپانیایی مارکا در گزارشی به تمجید از مهدی طارمی پرداخته و او را با القابی جالب خطاب کرده است.

گزارش مارکا درباره طارمی؛ خاویار ایرانی پورتو، گزنده‌ای در چهره یک فرشته

به گزارش شجرنیوز،  انتخاب مهدی طارمی به عنوان بهترین بازیکن هفته پنجم مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا در جایی که رقیبی مانند لیونل مسی برای کسب این افتخار داشت، او را بیش از پیش در کانون توجه و مورد تحسین قرار داد. در همین راستا نشریه مارکا چاپ مادرید گزارشی در تمجید از مهاجم تیم ملی ایران منتشر کرده است که مهمترین بخش‌های آن را در ادامه می‌خوانید:

« مهدی طارمی اتلتیکو را می‌خواهد. فصل گذشته، VAR در تساوی بدون گل پورتو و اتلتیکومادرید با تشخیصی سختگیرانه به خاطر برخورد توپ با دستش گل طارمی را مردود کرد تا شانس صعود به مرحله بعدی از اژدهایان گرفته شود. امسال هم رویارویی با روخی بلانکو برای طارمی سرآغاز چندان بهتری نداشت.

او در سفر تیمش به مادرید به خاطر تمارض برای گرفتن پنالتی اخراج شد و تیمش هم 2 بر یک باخت. با این حال، این ایرانی هنوز هم مرد سرنوشت‌ساز اژدهایان است؛ خاویار خالص. با 4 گلش و 2 پاس گلی که در این فصل لیگ قهرمانان داده که با آنها تعداد گل‌هایش در تمامی رقابت‌های این فصل را به 11 گل و 7 پاس گل در 16 بازی افزایش داد، طارمی شاگردان سرجیو کنسیسائو را را به سمت مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان رهبری کرد.

این دومین دبل متوالی طارمی در این فصل لیگ قهرمانان بود که با آن تیمش را به مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان رساند. حالا او امیدوار است که حرکتی مشابه را در بازی آخر تیمش در مرحله گروهی در خانه برابر اتلتیکومادرید تکرار کند تا پورتو بتواند جایگاه کلوب بروژ را به عنوان صدرنشین گروه B بگیرد. کارلوس کاروالیال بازیکن سابق پورتو و براگا درباره طارمی به مارکا گفت:”او بازیکنی بسیار کامل است. بازی‌اش خوب است، پاس گل‌هایی مهم می‌دهد، کیفیت دارد، در زدن ضربات پایانی با دقت است و سرعتش بالاست

. فیزیک بدنی طارمی قابل قبول است اما در عین حال مانند یک مار نیش می‌زند. او یک شکارچی است که حرکاتی بسیاری سریع دارد و به پورتو برای تغییر فاز سریع از دفاع به حمله، نقش بسیار مهمی ایفا می‌کند.

 چیزهایی که کاروالیال درباره عملکرد طارمی می‌گوید به واسطه شناختی است که او از شاگرد سابقش دارد. سرمربی پیشین تیم‌های اسپورتینگ لیسبون و سوانزی همان کسی است که سال 2019 به مسئولان باشگاه ریو آوه پرتغال گفت طارمی را از تیم الغرافه قطر بخرند. من او را می‌شناختم و خیلی هم به او امید داشتیم چون بازی‌هایش را در دور (اول) مربیگری کارلوس کی‌روش در تیم ملی ایران هم دیده بودم.

من بودم که به مدیرورزشی باشگاه آندره ویلاش‌بواش گفتم، طارمی همان بازیکنی است که ما نیاز داریم و و تلاش کردم که او را برای جذب این بازیکن متعاعد کنم. طارمی می‌خواست به اروپا بیاید و پیش از ما از چند باشگاه پرتغالی دیگر هم پیشنهاد داشت اما اصرار و سماجت ما برای جذبش سرانجام نتیجه داد.

  او همان لازمه‌های لازم برای موفقیت در اروپا را داشت؛ پتانسیل‌اش ، با تمام احترامی که برای بازیکنان ریو آوه قائلم از سایر بازیکنان آن تیم بالاتر بود. او برای تطبیق دادن خودش با ریو آوه زمان زیادی لازم نداشت و خیلی سریع توانست خودش را با حرکات تدافع و هجومی تیم هماهنگ کند. طارمی متحول شده است و الان بازیکنی بزرم است. او خیلی سریع به توصیه‌های کادر فنی واکنش خوب نشان داد.

او مهاجمی بود که بیشترین دوئل‌های فردی موفق (18 مورد) را در میان سایر بازیکنان هجومی تیمش داشت و این‌طور شد که مورد توجه پورتو و بنفیکا قرار گرفت. او امیدوار بود که آمارخوبش او را به براگا ببرد اما آنها گفتند نه. او امیدوار بود که در لیگ قهرمانان بازی کند و من هم درک می‌کردم. طارمی از نظر هوشی بسیار زیرک است و توانایی فوق‌العاده‌ای در تحلیل بازی‌ها دارد. اگر در زمین بازی فضایی خالی بماند، مهدی همان‌جاست.

مارکا در ادامه گزارش خود درباره طارمی می‌نویسد: عجیب است که با 30 سال سن، بعد از زدن 60 گل و ثبت 42 گل در 112 بازی، طارمی جزو گران‌ترین بازیکنان فروخته شده توسط پورتو نبوده است. کاروالیال در این باره می‌گوید:” من فکر می‌کنم که طارمی دست‌کم گرفته شده است. شاید این به خاطر آن باشد که او خیلی دیر و در 27 سالگی به اروپا آمد. اگر او در 22 سالگی به ریو آوه و در 24 سالگی به پورتو آمده بود، الان داشت در انگلیس، ایتالیا یا اسپانیا بازی می‌کرد.

در فوتبال مدرن امروز، گلزنان فوق‌العاده فراوانی وجود ندارد. به همین دلیل فکر می‌کنم که طارمی حتی اگر 30 ساله شده باشد هم می‌تواند به یک باشگاه بزرگ دیگر منتقل شود، اگرچه پورتو هم یکی از همین باشگاه‌های بزرگ است. من نمی‌دانم که در سر او چه می‌گذرد چون با خودش صحبت نکرده‌ام اما می‌دانم که در گذشته او برای بازی در انگلیس یا اسپانیا انگیزه داشت.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا

مسدود کننده تبلیغات خاموش کنید

برای استفاده راحت و روان تر از سایت و نمایش صحیح صفحات لطفا مسدود کننده تبلیغات سایت رو غیر فعال کنید.