فناوری نویناخبارخبر مهمفناوری

گوگل مشکل خواندن دست‌خط بد دکترها را حل کرد

گوگل فناوری خواندن دست خط دکترها در گوگل لنز را توسعه می‌دهد. با این قابلیت Google Lens باید با دردسرهای خواندن دست خط پزشکان خداحافظی کنیم.

گوگل مشکل خواندن دست‌خط بد دکترها را حل کرد

به گزارش شجرنیوز، بر سر هر موضوعی در دنیا بی‌شک اختلافاتی هست، اما وقتی پای دست خط عملاً غیر قابل خواندن دکترها در میان باشد، همه با یکدیگر توافق دارند. شرکت‌های مختلف حوزه فناوری هم طی ده‌ها سال گذشته تلاش کرده‌اند تا این مشکل را حل و فصل کنند، ولی تا به اینجا موفق ظاهر نشده‌اند. حالا گوگل، یکی از شرکت‌های پیشگام در زمینه هوش مصنوعی، سعی دارد بالاخره امکان خوانش درست دست خط ناخوانای دکترها را از طریق گوگل لنز فراهم کند.

این شرکت طی رویداد Google for India که سالانه برای نمایش پیشرفت‌ها در بازار هند برگزار می‌کند، اعلام کرده است با داروسازان برای حل مشکل دست خط پزشک‌ها همکاری می‌کند. این قابلیت در قالب سرویس گوگل لنز به دست کاربران می‌رسد و کاربران می‌توانند از نسخه خود عکس بگیرند یا عکسی از آن را از گالری دستگاه خود آپلود کنند. برنامه بعد از پردازش تصویر، داروهای موجود در نسخه را شناسایی و مشخص می‌کند. البته به‌گفته گوگل طی بیانیه‌ای، این فناوری صرفاً نقش «کمکی» دارد و قرار نیست هیچ تصمیمی صرفاً بر پایه خروجی این فناوری گرفته شود.

در حال حاضر مشخص نیست گوگل در چه زمانی این قابلیت گوگل لنز را به عموم عرضه می‌کند. با وجود این، این شرکت طی این رویداد ذکر کرد که هند بیشترین کاربران گوگل لنز بین تمامی کشورهای دنیا را دارد. گذشته از این، از کار روی یک مدل واحد منسجم خبر داد که بیش از ۱۰۰ زبان هندی را به هر دو شکل متن و گفتار پوشش می‌دهد. هدف این پروژه، بهبود تجربه کاربری میلیون‌ها فرد در بازار جنوب آسیا است. هند با بیش از ۱ میلیارد کاربری که برای گوگل به‌ارمغان آورده، یکی از بازارهای مهم برای گوگل در نظر گرفته می‌شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا

مسدود کننده تبلیغات خاموش کنید

برای استفاده راحت و روان تر از سایت و نمایش صحیح صفحات لطفا مسدود کننده تبلیغات سایت رو غیر فعال کنید.