اخبارورزش

یوونتوس – بارسلونا؛ بدون رونالدو، با مسی

یوونتوس – بارسلونا؛ بدون رونالدو، با مسی

پایگاه خبری تحلیلی شجرنیوز/ لیگ قهرمانان اروپا؛ لعنت به کرونا! چند ماهی که دنیا درگیر این ویروس عجیب و غریب است، تصور اینکه خیلی زود رویارویی دوباره کریستیانو رونالدو و لیونل مسی را خراب کند، برای‌مان دشوار بود. حالا کریس بعید است دیگر در فاصله کوتاه تا بازی مهم مقابل لئو برسد. امشب از ساعت 23:30 در تورین، یوونتوس و بارسلونا در دیداری از هفته دوم لیگ قهرمانان اروپا به مصاف هم خواهند رفت، جدالی که نتیجه‌اش در تعیین صدرنشین می‌تواند خیلی مهم باشد.

یوونتوس‌؛ بدون CR7 هم می‌شود
یوونتوسی که معمارش آندره‌آ پیرلو است، تیم خوبی بوده، نه ایده‌آل. کرونایی شدن کریستیانو رونالدو را می‌توان توفیق اجباری دانست. پیرلو این روزها تیمش را به گونه‌ای آرایش می‌کند که وابسته به این فوق‌ستاره نباشد. در بازی قبلی مقابل ورونا عملکرد تیمش خوب بود اما به برد نرسیدند.

نبرد امشب یووه مقابل بارسلونا مهم‌ترین بازی فصل تیم پیرلو تا اینجای کار خواهد بود. باید ببینیم او که در دوران بازی یک طراح خوشفکر بود، در دوران مربیگری و در بازی‌های بزرگ چه خواهد کرد. حداقل اینکه می‌داند هواداران از تساوی‌های متوالی در سری A خسته شده‌اند و دلبسته به برد اروپایی هستند.

بارسلونا؛ یک فرصت دیگر
شرایط برای رونالد کومان خیلی بدتر از چیزی که فکر می‌کردیم ایجاد شد. هرچه نتیجه بارسلونا گرفته یک طرف، باخت ال‌کلاسیکو هم طرف دیگر. این بازی می‌توانست روحیه کاتالان‌ها را عوض کند اما هنوز ذهن‌شان درگیر اتفاقات آن دیدار است. برخی اعتقاد دارند لیونل مسی انگیزه زیادی ندارد. شاید رویارویی با رونالدو و یک بازی بزرگ او را هم تغییر دهد. امشب در تورین یک فرصت دیگر برای جبران هست. بعد از این بازی، رقبا کوچک خواهند بود و بردن آن بازی‌ها چیزی را عوض نخواهد کرد. کومان دوست ندارد هنوز به نیم‌فصل نرسیده با بحران و خبرهایی مبنی بر برکناری مواجه شود.

آخرین جدال
در بازی برگشت گروهی لیگ قهرمانان در فصل 2018-2017، در همین شهر تورین به تساوی بدون‌گل رسیدند. بازی رفت را بارسا با 3 گل از یووه برده بود.

آمار بازی
یوونتوس و بارسلونا 11 مرتبه به مصاف هم رفته‌اند. در این بازی‌ها یووه 3 برد و بارسا 4 برد کسب کرده‌اند و 4 بازی هم مساوی شده. 10 گل یوونتوس زده و 13 گل هم بارسلونا وارد دروازه حریف کرده.

در 4 فصل اخیر، 4 مرتبه یووه و بارسا مقابل هم قرار گرفته‌اند که هر تیم یک برد 3 بر صفر داشته و 2 بازی هم بدون‌گل شده.
یوونتوس بیش از هر کشور دیگری مقابل تیم‌های اسپانیایی قرار گرفته. در 73 بازی، 30 برد، 17 تساوی و 26 شکست برای آنها ثبت شده. 90 گل زده‌اند و 81 گل خورده‌اند.

بارسلونا مثل خیلی از فصول اخیر با ایتالیایی‌ها مسابقه داده. آخرین رقابت‌شان با ناپولی در فصل گذشته بود که رفت و برگشت 4 گل زدند.
صفر) تیم آندره‌آ پیرلو یکی از معدود تیم‌های بزرگ قاره سبز است که هنوز شکست نخورده. 3 برد و 3 تساوی در تمامی رقابت‌ها برای یووه رقم خورده.
برخلاف یووه، بارسلونا وضعیت خیلی خوبی نداشته. در همین مدت زمان کم و در تنها 6 بازی 2 مرتبه شکست خورده‌اند.

رویارویی با بارسلونا برای پیرلو خاطره خوشی نداشته. فینال لیگ قهرمانان 2015 مقابل بارسا همراه یووه 3 بر یک باخت و دستش از جام کوتاه ماند.

مصدومان و محرومان
کریستیانو رونالدو غایب خواهد بود؟ اگر در آخرین لحظات خبر رسید تست او منفی شده و می‌تواند بازی کند تعجب نکنید. با این حال فعلاً ویروس کرونا او را از حضور در ترکیب یوونتوس مقابل بارسلونا محروم کرده. علاوه بر کریس، ماتایس دی‌لیخت، جورجو کیلینی و الکس ساندرو مدافعان یووه هم مصدوم و غایب خواهند بود.

این احتمال وجود دارد که لئوناردو بونوچی هم به جمع مصدومان یووه اضافه شود. جرارد پیکه در بازی اول بارسلونا در لیگ قهرمانان اخراج شد و بازی مهم مرحله گروهی را از دست داد. مارک‌آندره تراشتگن، ساموئل اومتیتی و فیلیپه کوتینیو هم 3 غایب مهم بارسلونا به‌دلیل مصدومیت هستند.

ترکیب احتمالی دو تیم
یوونتوس:
 شچسنی، کودرادو، دمیرال، بونوچی، دانیلو، کیزا، آرتور، رابیو، رمزی، کولوشوسکی و موراتا
بارسلونا: نتو، دِست، آرائوخو، لانگله، آلبا، بوسکتس، دی‌یونگ، پدری، گریزمن، فاتی و مسی

 

با ما در شبكه هاي اجتماعي همراه باشيد: اينستاگرام شجرنيوز ، تلگرام شجرنيوز

امتیاز کاربران: 4.65 ( 1 رای)
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا

مسدود کننده تبلیغات خاموش کنید

برای استفاده راحت و روان تر از سایت و نمایش صحیح صفحات لطفا مسدود کننده تبلیغات سایت رو غیر فعال کنید.