اخبار شهرستان پاکدشتاخبارخبر مهمدر استان

۱۰۰ واحد غیرمجاز تفکیک زباله در پاکدشت اخطار گرفتند

پاکدشت- رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست پاکدشت گفت: در راستای اجرای کامل قانون مدیریت پسماند و آیین‌نامه کاهش مصرف کیسه‌های پلاستیکی با بیش از ۱۰۰ مرکز جمع آوری غیرمجاز پسماند برخورد قانونی شد.

به گزارش شجرنیوز از پاکدشت، محمود رضا سعیدپو ر رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست این شهرستان با اشاره به اهمیت اجرای صحیح پسماند غیرقابل بازیافت از محیط‌زیست اظهار داشت: در سال جدید تعیین تکلیف مراکز جمع آوری، خریدوفروش و تفکیک زباله‌های خشک شهری و روستایی در دستور کار قرار داد.

 وی افزود: طی چندین مرحله به‌صورت مشترک با نمایندگان دادگستری شهرستان و شبکه بهداشت و درمان و شهرداری از اماکنی که فاقد مجوز بودند و موجبات مزاحمت و آلودگی منابع آب‌وخاک و هوا را فراهم می‌آورند، بازدید به عمل آمد.

 رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست پاکدشت در ادامه گفت: بیش از 100 واحد غیرمجاز تفکیک زباله در اماکنی از قبیل انبارها، سوله‌ها و چهاردیواری‌ها و حتی معدودی از منازل مسکونی در محدوده و حریم شهرها و روستاها فعال است که پس از شناسایی در راستای ساماندهی نسبت به برخورد قانونی مطابق با مقررات و قوانین حاکم اقدام خواهد شد.

سعیدپور در پایان با اشاره به آیین‌نامه کاهش مصرف کیسه‌های پلاستیکی مصوب هیئت محترم وزیران در دولت سیزدهم خاطرنشان کرد: کیسه‌های نایلونی و آلودگی زمین از مباحث جدی در کلیه کشورهای مصرف‌کننده است که می‌بایست وفق آیین‌نامه ضمن مدیریت نحوه‌ی تولید کیسه‌های نایلونی از افزایش آن‌ها در محیط‌زیست جلوگیری به عمل آید.

با ما در شبكه هاي اجتماعي همراه باشيد: اينستاگرام شجرنيوز ، تلگرام شجرنيوز

منبع: تسنیم

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا

مسدود کننده تبلیغات خاموش کنید

برای استفاده راحت و روان تر از سایت و نمایش صحیح صفحات لطفا مسدود کننده تبلیغات سایت رو غیر فعال کنید.