اخبار شهرستان ریاخبارخبر مهمدر استان

۱۰ ساختمان فاقد مجوز در باقرشهر شهرستان ری تخریب شد

شهردار باقرشهر از توابع شهرستان ری اعلام کرد: ۱۰ ساختمان مسکونی واقع در این شهر که بدون دریافت مجوزهای قانونی احداث شده بود، تخریب شد.

به گزارش شجرنیوز از شهرداری باقرشهر، محسن قضاتلو شهردار باقرشهر روز یکشنبه در این باره گفت: این حکم با صدور رای قطعی تخریب کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری و با حضور رئیس دادگاه بخش، بخشدار کهریزک، شهردار باقرشهر، نیروی انتظامی و عوامل شهرداری اجرا شد.

وی افزود: این ساخت و سازهای غیراصولی علاوه بر آسیب جدی به سیمای شهری، به دلیل رعایت نکردن اصول فنی و شهرسازی مشکلاتی از جمله تعرض به معابر عمومی را به همراه دارد.

به گفته قضاتلو، پس از اخطار و اقدامات اقناعی متعدد قبلی شهرداری باقرشهر، با هماهنگی‌های بعمل آمده، برابر رای قطعی کمیسیون ماده صد و آرای قضایی، ۱۰ ملک دارای اضافه بنا و تخلفات ساختمانی که بدون مجوز در سطح شهر احداث شده بود، تخریب شد و همچنین تعداد هشت مورد از ساخت و ساز غیرمجاز جلوگیری شد.

وی ادامه داد: مدیریت شهری با افراد سود جو در حفظ و حراست از حقوق شهروندان، هیچگونه تعارفی ندارد.

امین بابایی بخشدار کهریزک هم در این زمینه از برخورد قاطع دستگاه های اجرایی بخش کهریزک با ساخت و سازهای غیر مجاز خبر داد.

این مسئول گفت: بیشتر این ساختمان ها بدون نظارت و اخذ مجوزهای قانونی و به صورت غیر ایمن و برخلاف اصول فنی، بهداشتی و شهرسازی ساخته شده اند و ایستایی و استحکام لازم را نداشته و هیچگونه مقررات ایمنی و شهرسازی در آنها رعایت نشده است، بنابراین باید آراء قطعی تخریب کمیسیون ماده ۱۰۰ در مورد آنان اجرایی شود.

باقرشهر با ۵۰۰ هکتار مساحت و ۸۰ هزار نفر جمعیت از توابع بخش کهریزک در شهرستان ری قرار دارد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا

مسدود کننده تبلیغات خاموش کنید

برای استفاده راحت و روان تر از سایت و نمایش صحیح صفحات لطفا مسدود کننده تبلیغات سایت رو غیر فعال کنید.