اخباراخبار شهرستان بهارستانخبر مهمدر استان

۱۳ هکتار تغییر کاربری اراضی کشاورزی در بهارستان آزادسازی شد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بهارستان از آزاد سازی در حدود ۱۳ هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان با تخریب ۶۸ مورد تغییر کاربری‌های غیرمجاز خبر داد.

۱۳ هکتار تغییر کاربری اراضی کشاورزی در بهارستان آزادسازی شد

به گزارش شجرنیوز، مهدی فرقی با اشاره به مقابله با تغییر کاربری اراضی کشاورزی اظهار داشت: با حکم دادستان بهارستان 68 مورد ساخت و ساز و تغییر کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی در خیرآباد نسیم‌شهر قلع و قمع شد.

وی با تاکید بر حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها و مستند به تبصره 2 ماده 10 قانون برای آزادسازی اراضی کشاورزی و برگرداندن آن به چرخه تولید محصولات کشاورزی افزود: قلع و قمع و آزادسازی اراضی کشاورزی در بهارستان شامل دیوارکشی، محوطه سازی، ساخت بنا و تفکیک اراضی کشاورزی است که با همکاری نیروی انتظامی و شهرداری نسیم‌شهر به حالت اولیه برگشت داده شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بهارستان تصریح کرد: با تخریب تغییر کاربری‌های غیرمجاز حدود 13 هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان آزاد سازی و اعاده به وضع سابق صورت گرفته است که برخی از این اراضی در حریم بستر رودخانه‌ و شهر و اراضی کشاورزی قرار داشت.

فرقی عنوان کرد: تأمین امنیت غذایی مردم و حفظ سلامت جامعه در بلند مدت مستلزم تأمین شرایط لازم برای حفظ و پاسداشت اراضی موجود کشاورزی برای استفاده مستمر و موثر از آن‌ها است که بهره برداری بهینه و حفاظت از اراضی به ویژه اراضی کشاورزی به عنوان منابع پایه تأمین غذا و تضمین کننده تداوم حیات بشری یکی از مأموریت‌های مهم جهاد کشاورزی محسوب می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی بهارستان در پایان خاطرنشان کرد: جهاد کشاورزی در راستای حفظ امنیت غذایی با افرادی که به هر دلیل به‌صورت غیرمجاز اراضی زراعی و باغ‌ها را تغییر کاربری دهند، به صورت قانونی برخورد خواهد کرد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا

مسدود کننده تبلیغات خاموش کنید

برای استفاده راحت و روان تر از سایت و نمایش صحیح صفحات لطفا مسدود کننده تبلیغات سایت رو غیر فعال کنید.