اخبار شهرستان ملارداخبارخبر مهمدر استان

۸ طرح آبرسانی شهرستان ملارد در دست اجرا است

ملارد- رئیس شرکت آب و فاضلاب ملارد با تاکید بر تداوم خدمت رسانی به مردم شهرستان گفت: هشت طرح آبرسانی با ۸۶۰ میلیاردریال اعتبار در دست اجرا داریم.

به گزارش شجرنیوز از ملارد، مهدی زماندار روز سه شنبه در نشست فرماندار ملارد با مدیران آب و فاضلاب شهرستان اظهار داشت: چهار طرح با ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار در بخش مرکزی ملارد در دست اجرا است که بالای ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی خاطرنشان کرد: مخزن ۱۰ هزار مترمکعبی شهید روحی یکی از طرح های مادر و تأمین کننده آب آشامیدنی ملارد است که در پیک مصرف قابلیت خروجی ۶۰۰ لیتر بر ثانیه را دارد و برای اجرا و تکمیل بیش از ۱۹۰ میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است.

این مسئول افزود: به منظور تامین آب آشامیدنی پایدار سه حلقه چاه در نقاط مختلف شهر ملارد در حال کندن است که اعتبار اولیه در نظر گرفته شده بالغ بر ۷۰ میلیارد ریال و برای تجهیز و بهره برداری کامل نیاز به ۱۵۰ میلیارد ریال اعتباردارد.

زماندار اضافه کرد: اجرای خط انتقال چدن داکتیل ۳۰۰ میلیمتر به طول یکهزار و ۸۰۰ متر و لوله رانی به طول ۵۰ متر با ۲۸ میلیارد ریال اعتبار از دیگر طرح های در حال اجرا در حوزه آبرسانی است که با اجرای این طرح بخشی از آب آشامیدنی شهرملارد تأمین خواهد شد.

این مسئول اشاره ای هم به اصلاح و بازسازی شبکه های فرسوده کرد و گفت: برای اصلاح و بازسازی شبکه آب در بخش ملارد به طول هشت کیلومتر قراردادی بالغ بر ۶۲ میلیارد ریال منعقد شده است.

۸ طرح آبرسانی شهرستان ملارد در دست اجرا است

رئیس اداره آب و فاضلاب بخش صفادشت نیز در این نشست با ارائه گزارشی از وضعیت طرح ها گفت: با هدف تأمین آب آشامیدنی پایدار سه حلقه چاه در نقاط مختلف صفادشت با اعتباری بالغ بر با ۱۵۰ میلیارد ریال در حال اجرا است.

محمد براتی از اجرای فاز دوم آبرسانی به روستاهای دهستان اخترآباد خبرداد و افزود: این طرح اولویت دار آبفا بوده که به طول ۱۲ کیلومتر با ۶۰ میلیارد ریال اعتبار درحال انجام است.

وی در خصوص وضعیت احداث مخزن چهار هزار متر مکعبی روستای امیرآباد توانبخشی خاطرنشان کرد: این طرح توسط شهرداری صفادشت باهمکاری آبفا با ۱۱۰ میلیارد ریال در حال احداث بوده و تاکنون ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است که در آینده تأمین کننده آب روستاهای غرب صفادشت خواهد بود.

براتی به کیفی سازی آب روستاهای دهستان اخترآباد اشاره و اضافه کرد: برای کیفی سازی آب روستاهای دهستان اخترآباد بالغ بر ۴۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

شهرستان ملارد از شمال با فردیس، از جنوب با دهستان جوقین، از شرق با شهریار و از غرب با ماهدشت و اشتهارد هم‌جوار است.

این شهرستان دارای ۲ بخش مرکزی و صفادشت، ۲ شهر ملارد و صفادشت، چهار دهستان به نام های دهستان ملارد شمالی ، دهستان ملارد جنوبی ، دهستان بی‌بی سکینه و دهستان اخترآباد و ۵۹ روستای دارای سکنه است.

با ما در شبكه هاي اجتماعي همراه باشيد: اينستاگرام شجرنيوز ، تلگرام شجرنيوز

منبع: ایرنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا

مسدود کننده تبلیغات خاموش کنید

برای استفاده راحت و روان تر از سایت و نمایش صحیح صفحات لطفا مسدود کننده تبلیغات سایت رو غیر فعال کنید.