اخبارجامعهحوادثخبر مهمذره بین شجرمجله شجر

از شایعه تا واقعیت حضور یک تمساح در دریاچه خلیج فارس تمساح خبرساز هفته؛ چرا خزنده دریاچه خلیج فارس پیدا نشد؟

تمساح خبرساز دریاچه چیتگر با روایتی طوفانی از قد و بالای ۴ متری‌اش در شبکه‌های اجتماعی زنده شد ولی پس از جستجوی یک هفته‌ای، هیچکس نتوانست نشانه‌ای واقعی از وجود این خزنده اسرارآمیز پیدا کند. انگار همه چیز از اول هم شوخی زودرس روز ۱۳ فروردین بود.

به گزارش شجرنیوز؛ تمساحی که خبر آن شهر را به هم ریخت، انگار دود شده و به هوا رفته یا آب شده و رفته به زمین که همه در هفته گذشته به دنبال او گشتند و هیچ کس هیچ چیزی از او نیافت.

روایتهای هالیوودی از وجود تمساح غول پیکر در دریاچه خلیج فارس واقع در غرب تهران، چند روزی همه را سرگرم کرده است. همه چیز از یک عکس شروع شد که در تاریکی شب گرفته شده بود و چیزی در آن واضح نبود. ولی گفتند تمساح عظیم الجثه ای در دریاچه خلیج فارس برای خودش می چرخد.

بخش طنز این روایت به قدری جذاب بود که کاریکاتورهایی هم درباره تمساح گرسنه دریاچه چیتگر منتشر شد تا به مردم یادآوری کند ماجرا خیلی هم جدی نیست.

تمساح چیتگر

با این حال، مردمی که قصه را جدی گرفته بودند به مسئولان فشار آوردند که چه نشسته اید؟ تمساح دارد در دریاچه می چرخد و هر آن ممکن است یکی دو نفر از ما را شکار کند و ببلعد. اینطور بود که به دستور مسئولان، عملیات جستجو برای یافتن تمساح خبرساز، آغاز شد و پس از گشت و گذار چند روزه، بالاخره در گزارشی رسمی اعلام شد هیچ خبری از وجود تمساح در دریاچه خلیج فارس وجود ندارد و مردم آسوده بخوابند، همه جا امن و امان است.

واقعیت این است که چند روزی تیم های مختلف مردمی، فعالان محیط زیست، گروه های جستجو و حتی آتشنشانی به دنبال یافتن این موجود بودند. آتشنشانی تهران با اسکنر به دنبال صید تمساح در دریاچه افتاد ولی باز هم چیزی پیدا نکرد. ملکی سخنگوی آتشنشانی تهران گفته نه تمساح دیدیم و نه ردپا یا فضولات او را مشاهده کردیم. هر چه گشتیم، خبری از تمساح نبود که نبود!

بیخبری از تمساح به اندازه ای طول کشید که فرمانده یگان حفاظت از محیط زیست تهران در گفتگویی، فرضیه تلف شدن تمساح را هم مطرح کرد و گفت: تمساح نمی تواند زیر آب بماند. ما ۳ روز تمام در دریاچه حضور داشتیم و حتی اگر تمساحی در دریاچه چیتگر بوده است تا الان باید جسدش روی آب می‌آمد که چنین چیزی را هم ما مشاهده نکردیم.

تمساح در تهران

اما روایتی که می تواند جایزه طلایی درباره جستجو به دنبال تمساح را بگیرد، به یک پژوهشگر و فعال ورزشهای آبی تعلق گرفت که می گوید چندماه دوربین تصویربرداری در زیر آب را کف دریاچه مستقر کرده تا ردی از تمساح بگیرد و در نهایت، هیچ چیزی به دام دوربین او نیفتاد. این فعال ورزشهای آبی  گفت از دریاچه خلیج فارس انواع ماهی های بزرگ و کوچک را صید کرده ام ولی هیچ نشانه ای از تمساح ندیده ام. آنطور که او گفته ردپایی که ناخنهای بزرگ دارد و می گفتند متعلق به تمساح است، هم مربوط به لاکپشت فراتی است که در دریاچه زیست دارد.

برخی افراد هم درباره وجود ماهیهایی که تصویر آنها ممکن است شبیه تمساح باشد هم توضیح دادند. برخی گفتند ماهی الیگیتور در دریاچه وجود دارد که سر بزرگی شبیه تمساح دارد و سخنگوی آتشنشانی هم از وجود ماهی سرسوسماری در دریاچه خلیج فارس خبر داد و گفت احتمالا تصاویری که از تمساح ثبت شده مربوط به این ماهی بوده است.

برخی تحلیلگران هم فرصت را مغتنم شمردند تا با اشاره به ماجرای عجیب تمساح در غرب تهران، فاصله طبقاتی بین مناطق برخوردار پایتخت تا دوردستهای استان سیستان و بلوچستان را دوباره گوشزد کنند و به مسئولان بگویند به جای این که به دنبال صید تمساح خیالی در دریاچه غرب تهران باشید فکری به حال گاندوهای سیستان و بلوچستان کنید که هر چند وقت یکبار، خبر می رسد دست و پای بچه های مردم را خورده اند. البته برخی هم گفتند تمساح دریاچه واقعیت دارد و این گونه توسط قاچاقچیان حیوانات وحشی به صورت غیرقانونی وارد تهران شده و حالا برای خودش در حال شکار و زندگی در اطراف دریاچه خلیج فارس است.

دریاچه چیتگر

روایتهای هالیوودی از وجود تمساح در دریاچه بالاخره پایان یافت ولی قصه هایی که درباره حضور موجودات خطرناک و آدمخوار در این گودال پر از آب در شبکه های اجتماعی منتشر شده، همچنان مشتری خود را دارد و عده ای تصور می کنند هر چه رنگ و لعاب اخبار ضد و نقیض درباره وجود تمساح ۳.۵ متری آزاد در تهران پررنگتر منتشر شود، بیشتر می توانند در شبکه های اجتماعی فالوئر بگیرند، فیو و لایک بخورند و مورد توجه باشند.

منبع: خبرآنلاین

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا

مسدود کننده تبلیغات خاموش کنید

برای استفاده راحت و روان تر از سایت و نمایش صحیح صفحات لطفا مسدود کننده تبلیغات سایت رو غیر فعال کنید.