لژیونرهااخبارورزش

جنگ بزرگ طارمی و سردار مقابل چشم کی‌روش

امشب دو ستاره ایرانی در ورزشگاه دو دراگائو پورتو مقابل هم قرار خواهند گرفت.

جنگ بزرگ طارمی و سردار مقابل چشم کی‌روش

به گزارش شجرنیوز، امشب هفته سوم دور گروهی لیگ قهرمانان اروپا آغاز خواهد شد و در یکی از دیدارهای گروه B این رقابت‌ها تیم‌های پورتو و بایرلورکوزن از ساعت ۲۲:۳۰ به مصاف هم خواهند رفت. تقابل امشب دو تیم به دلیل حضور مهدی طارمی و سردار آزمون برای فوتبال ایران هم از اهمیت خاصی برخوردار است و حتی کارلوس کی‌روش هم قصد دارد آن را از نزدیک تماشا کند.

طارمی و آزمون این روزها با توجه به تغییرات تیم ملی حالا برای حضور در ترکیب اصلی ایران در جام جهانی هم رقابت نزدیکی دارند و در این بازی برای اثبات دوباره خود به سرمربی پرتغالی تلاش خواهند کرد.

تیم پورتو هفته اول در ورزشگاه وندامترو پولیتانو میهمان اتلتیکومادرید بود و در مسابقه‌ای که مهدی طارمی به دلیل تمارض اخراج شد با نتیجه دو بر یک شکست خورد. شاگردان کونسیسائو در بازی دوم بدون مهاجم ایرانی با نتیجه عجیب ۴ بر صفر مقابل کلوب بروژ تن به شکست دادند تا انتقادات از سرمربی پرتغالی افزایش یابد. قهرمان پرتغال البته برخلاف لیگ قهرمانان در لیگ داخلی شرایط بدی ندارد و با کسب ۱۹ امتیاز از ۸ بازی ابتدایی در رده سوم است.

جنگ بزرگ طارمی و سردار مقابل چشم کی‌روش

در طرف مقابل شرایط لورکوزنی‌ها کاملا برعکس رقیب پرتغالی‌شان است. آن‌ها لیگ قهرمانان را با شکست یک بر صفر در خانه کلوب بروژ آغاز کردند ولی در بازی دوم موفق شدند اتلتیکومادرید را دو – صفر شکست دهند و به یک برد ارزشمند برسند و به صعود امیدوار باشند. با این حال آن‌ها در بوندسلیگا وضعیتی بحرانی دارند و حتی زمزمه‌هایی مبنی بر برکناری جراردو سیوانه سوییسی هم وجود دارد. لورکوزن پس از گذشتن ۸ هفته از بوندسلیگا با تنها ۵ امتیاز در رده هفدهم قرار دارد و ابتدای هفته هم با نتیجه چهار بر صفر مقابل بایرن مونیخ تن به شکست داد.

جنگ بزرگ طارمی و سردار مقابل چشم کی‌روش

در این بین موضوعی که دیدار امشب را برای ایرانی‌ها جذاب می‌کند حضور مهدی طارمی و سردار آزمون در خط حمله دو تیم است. این دو ستاره که چند هفته دیگر در جام جهانی کنار هم بازی خواهند کرد، امشب در مقابل یکدیگر هستند و تقابل‌شان از هیجان خاصی برخوردار است. نکته مهم در خصوص سردار و طارمی این است که هر دو فصل جدید لیگ قهرمانان را با ناکامی آغاز کرده‌اند و در بازی امشب به دنبال زدن اولین گل فصل خود هستند.

طارمی در هفته اول مقابل اتلتیکومادرید اخراج شد و در بازی دوم به خاطر محرومیت غایب بود. آزمون هم در دو هفته اول سر جمع پنج دقیقه به میدان رفته و در کل شرایط خوبی ندارد. او که ژانویه امسال راهی لورکوزن شده تاکنون فقط یک بار برای این تیم گلزنی کرده و در این فصل هنوز موفق به زدن گل نشده است. برخلاف او اما مهدی طارمی امسال در لیگ پرتغال درخشان ظاهر شده و آمار ۵ گل و سه پاس گل را دارد. پیش‌بینی می‌شود در بازی امشب هم طارمی فیکس باشد و آزمون کار را از روی نیمکت آغاز کند.

این دو ستاره ایرانی اخیرا در اردوی تیم ملی هم کنار هم حضور داشتند و شایعاتی هم در خصوص اختلاف آن‌ها منتشر شده بود که البته سردار آن را تکذیب کرد. آن‌ها در دو بازی دوستانه مقابل اروگوئه و سنگال هم هرکدام یک گل برای ایران به ثمر رساندند.

طارمی و آزمون طی سال‌های گذشته در لیگ قهرمانان اروپا عملکرد خوبی داشته‌اند و بارها دروازه تیم‌های بزرگ را باز کرده‌اند. طارمی در لیگ قهرمانان ۱۳ بار به میدان رفته و موفق به زدن ۳ گل و ارسال دو پاس گل شده است. ستاره ایرانی به ازای هر ۱۵۵ دقیقه یک تاثیرگذاری روی گل‌ها داشته و مهم‌ترین گل او هم در بازی با چلسی به ثمر رسید.

جنگ بزرگ طارمی و سردار مقابل چشم کی‌روش

سردار آزمون که زودتر از طارمی راهی فوتبال اروپا شد سابقه بیشتری نسبت به او در لیگ قهرمانان دارد و ۲۳ بار در این مسابقات به میدان رفته است. او در این تعداد بازی ۶ گل و یک پاس گل داشته و از جمله گل‌هایش می‌توان به گلزنی مقابل بایرن مونیخ، اتلتیکومادرید، چلسی و یوونتوس اشاره کرد. سردار در هر ۲۱۶ دقیقه موفق به یک تاثیرگذاری روی گل‌ها شده است.

جنگ بزرگ طارمی و سردار مقابل چشم کی‌روش

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا

مسدود کننده تبلیغات خاموش کنید

برای استفاده راحت و روان تر از سایت و نمایش صحیح صفحات لطفا مسدود کننده تبلیغات سایت رو غیر فعال کنید.