اخبار شهرستان ملارداخبارخبر مهمدر استان

شهردار ملارد: یکی از نیازهای ضروری شهرنشینی وجود فضاهای سبز است

شهردار ملارد ضمن اشاره به اهمیت اقدامات سازمان فضای سبز شهرداری گفت وجود فضاهای سبز و پارک‌ها، یکی از نیازهای ضروری شهرنشینی است.

شهردار ملارد: یکی از نیازهای ضروری شهرنشینی وجود فضاهای سبز است

به گزارش شجرنیوز، محمد بهمنی شهردار ملارد، در هفته جهانی محیط زیست، اظهار کرد: امروزه مفهوم شهرها بدون وجود فضای سبز مؤثر در اشکال گوناگون آن دیگر قابل‌تصور نیست. شهرها به‌عنوان کانون‌های تمرکز، فعالیت و زندگی انسان‌ها برای اینکه بتوانند پایداری خود را تضمین کنند، چاره‌ای جز پذیرش ساختار و کارکردی متأثر از سیستم‌های طبیعی ندارند.

وی ادامه داد: در این میان، فضای سبز به‌عنوان جزء ضروری و لاینفک پیکره شهرها در متابولیسم آن‌ها نقش اساسی دارند که کمبود آن‌ها می‌تواند اختلالات جدی در حیات شهرها به‌وجود آورد.

شهردار ملارد اضافه کرد: فضاهای سبز و پارک‌ها بخشی از چهره مطلوب شهر را می‌سازد و یکی از نیازهای ضروری و پدیده‌های اثرگذار زندگی شهرنشینی محسوب می‌شود و کیفیت و کمیت این فضاها در بهبود شرایط محیط زیست نقش مؤثری دارد.

بهمنی متذکر شد: متأسفانه در شرایط فعلی جوامع شهری، رشد و توسعه روزافزون و اغلب ناموزون شهرها، عوارض مدرنیسم و زندگی شهرنشینی، محدودیت امکانات تفریحی، آلودگی هوا و صدا، فشارهای حاصل از کار روزانه و مشکلات تأمین هزینه زندگی، آثار نامطلوبی در حیات سالم و فعالیت‌های اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و رفاهی شهرنشینان باقی گذاشته که بدین منظور، بسط و توسعه سریع فضاهای سبز و دگرگونی شهری به یکی از اولویت‌های انکارناپذیر مدیران شهری تبدیل‌شده و سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری، بازوی توانمند شهرداری‌ها دراین‌حوزه، تمام توجه و نیروی خود را به کار گرفته تا با تدوین و اجرای طرح‌ها و اقدامات گوناگون ضمن ارتقای سرانه‌های فضای سبز شهری، از آسیب و خدشه به محیط زیست در اثر عوامل متعددی همچون توسعه کالبد شهری، جلوگیری به‌عمل آورد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: در این‌ راستا از دیگر اهداف این سازمان، توجه به حذف و کاهش زوائد و آلاینده‌های بصری و ارتقای ارزش زیباشناختی شهر است که بی‌شک این امر در شرایط زندگی ماشینی این روزها، تأثیر بسزایی بر سلامت روح و روان شهروندان دارد و باید به‌طور ویژه به آن توجه شود.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا

مسدود کننده تبلیغات خاموش کنید

برای استفاده راحت و روان تر از سایت و نمایش صحیح صفحات لطفا مسدود کننده تبلیغات سایت رو غیر فعال کنید.