اخباراقتصادصنعت و تجارت

عدالت توزيعي براي اولين بار در پاكسان عملياتي شد

عدالت توزيعي در پاكسان با افزايش دويست درصدي پاداش توليد كاركنان محقق شد

به گزارش خبرنگار اقتصادي شجرنيوز، مفهوم عدالت توزيعي بر توزیع عادلانه منابع و منافع جامعه بین اقشار مختلف تأکید دارد و در اين روزهاي سختي كه گريبان صنعت را گرفته و هر روز شاهد كوچكتر شدن سفره كارگران هستيم و يا اخبار ناخوشايندي از گوشه و كنار صنعت به گوش مي رسد شنيدن خبرهاي خوش و شيريني كه دل ها را زنده مي كند نواي اميدي است كه ما را به آينده صنعت كشور بيش از گذشته دلگرم مي سازد.

افزايش قابل توجه دويست درصدي پاداش توليد شركت پاكسان بازتاب بسيار خوبي در رسانه هايي همچون اقتصاد و تجارت، اقتصاد گويا، آرمان ملي، بورس 24و…..داشته است و اين نشان از توجه ويژه به كارگران و پرسنل اين مجموعه دارد كه مي تواند در اين برهه زماني كمك شاياني به اقتصاد خانواده آنها داشته باشد و الگوي خوبي براي ساير شركت هاي توليدي و صنعتي باشد تا بخشي از درآمد خود را براي بهبود شرايط پرسنل خود هزينه كنند.

در واقع اين هزينه كرد به نوعي سرمايه گذاري در جهت روحيه بخشي و بهبود كار در محيط توليد است كه در كوتاه مدت به سبد درآمدي آن مجموعه باز مي گردد.

اقدام اخير شركت پاكسان مثال روشني در عدالت توزيعي است كه در ادامه به تشريح آن مي‌پردازيم؛

اين مجموعه پس از حضور حسن بقائي به عنوان مديرعامل و همزمان با اجرايي نمودن طرح هاي متعدد رفاهي، در قانون پرداخت پاداش توليد بازنگري اساسي صورت داد تا پرسنل اين مجموعه طعم عدالت در پاداش و دستمزد را بچشند.

با توجه به اينكه عليرغم افزايش ميزان تورم، در سال هاي گذشته در مبلغ پاداش توليد پرسنل پاكسان تغييري ايجاد نشده بود با دستور مستقيم مديرعامل مجموعه در توزيع اين درآمد بازنگري شد تا هر فرد متناسب با شرح وظايف و كاري كه انجام مي دهد از اين امتياز برخوردار شود.

در مدت زماني كه از مسئوليت بقائي در پاكسان مي گذرد اين مجموعه شاهد تحولات جدي و اساسي بوده است و تغييرات ملموسي رخ داده كه بخشي از آن در حوزه اقدامات رفاهي و خدماتي به پرسنل مجموعه خلاصه مي‌شود.

بي شك توجه به پرسنل خصوصا كارگران يك مجموعه اتفاق خوش آيندي است كه مي توان ثمره آن را در بهره‌وري كاركنان و بازدهي مجموعه به عينه مشاهده نمود و مشخصا تيم مديريتي پاكسان در فرايند بهبود بخشي به امور كارگران، اين مسئله را به صورت جدي مد نظر قرار داده و به آن توجه ويژه داشته است.

شعار سال جاري توليد، پشتيباني‌ها، مانع زدائي‌هاست و يقينا حمايت از قشر آسيب پذير كارگر به غير از اجر اخروي ثمرات فراواني نيز در مجموعه توليدي از خود بر جاي مي گذارد كه نمي توان آن را در حوزه توليد و درآمدزا بودن يك مجموعه ناديده گرفت.

شركت پاكسان با بيش از شش دهه قدمت و نزديك به هزار نفر پرسنل كه به صورت مستقيم در آن مجموعه مشغول به كار هستند نمونه خوبي براي تشريح رابطه مديريت با پرسنل مجموعه است چرا كه شواهد حاكي از اين است كه مديرعامل پاكسان با ايجاد حس همدلي در مجموعه به شكلي اقدام كرده كه تمامي پرسنل “پاكسان” را از آن خود مي دانند و براي سربلندي و دسيابي به موفقيت تمام تلاش خود را به كار مي گيرند تا اهداف و برنامه هاي مورد نظر مديريت مجموعه تمام و كمال اجرايي و عملياتي شود.

آنچه كه مشخص است مديرعامل اين مجموعه با افزايش پاداش توليد تلاش دارد به همه كاركنان اين پيام را بدهد كه در ازاي كاري كه انجام مي دهيد دستمزد متناسب با آن دريافت مي كنيد و اين امر مي تواند مشوق خوبي براي انجام درست كار درست در يك مجموعه باشد كه دريچه اي نو در صنعت شوينده اين كشور گشوده است.

اقدامات صورت گرفته توسط بقائي مديرعامل پاكسان فصل تازه اي از توجه به پرسنل در اين مجموعه است كه به زودي ثمره و اثرات مثبت آن را در بيرون از اين مجموعه به منصه ظهور خواهد رسيد.

مديران سازمان ها اين روزها بايد همچون رهبر اركستر تلاش كنند تا بتوانند نواي موزوني از همدلي با كارگران خلق كنند تا بيش از گذشته زمينه رشد و شكوفايي مجموعه هاي توليدي خود را فراهم نمايند و صنعت كشور را بيش از پيش به سمت و سوي بالندگي و شكوفايي مورد نظر مقام معظم رهبري و منويات ايشان در حوزه صنعت و اقتصاد كشور كه بارها بر آن تاكيد نموده اند سوق دهند.

بقايي با سابقه مديريتي كه در سطح كلان مديريت كشور دارد به خوبي از اين قضيه آگاه است كه نبض توليد در دستان كارگر است و اگر كارگران يك مجموعه رضايت شغلي داشته باشند قطعا آن مجموعه در اجراي برنامه هاي خود موفق خواهد بود و مي تواند به شايستگي رسالت خود را در قبال هموطنان، شهروندان و پرسنل مجموعه به درستي ايفا كند و در توليد و ارائه محصولي با كيفيت و جلب رضايت مشتري و سهامداران به نمونه ارزنده اي در صنعت كشور تبديل شود.

 

 

با ما در شبكه هاي اجتماعي همراه باشيد: اينستاگرام شجرنيوز ، تلگرام شجرنيوز

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا

مسدود کننده تبلیغات خاموش کنید

برای استفاده راحت و روان تر از سایت و نمایش صحیح صفحات لطفا مسدود کننده تبلیغات سایت رو غیر فعال کنید.