علم و دانشاخبارفناوری

قرص ضدکرونا خطر بستری و مرگ را ۳۰ درصد کاهش می‌دهد

شرکت داروسازی «مرک» اعلام کرد: قرص آزمایشی ضد کووید-۱۹ این شرکت خطر بستری شدن بیماران کرونایی در بیمارستان و فوت ناشی از این بیماری را تا ۳۰ درصد کاهش می‌دهد.

قرص ضدکرونا خطر بستری و مرگ را ۳۰ درصد کاهش می‌دهد

به گزارش شجرنيوز، شرکت داروسازی مرک این خبر را بر اساس داده های نتایج مرحله نهایی یک مطالعه اعلام کرد.

این شرکت اعلام کرد که داده‌های مربوط به داروی «مولنوپیراویر» که با همکاری شرکت «ریجبک بیوتراپیوتیکس» ساخته شده، به سازمان غذا و داروی آمریکا ارائه شده است.

تجزیه و تحلیل این داده ها در ماه گذشته نشان داد که ۷.۳ درصد افرادی که مولنوپیراویر را دو بار در روز و به مدت پنج روز دریافت می کردند، در بیمارستان بستری شدند و هیچ یک تا ۲۹ روز پس از درمان فوت نکردند. این در حالی است که میزان بستری شدن در بیماران کرونایی که دارونما مصرف می کردند، ۱۴.۱ درصد بوده است.

این در حالی است که داده های به روز شده این دارو نشان می دهد که ۶.۸ درصد افرادی که مولنوپیراویر دریافت کردند، در بیمارستان بستری شدند و یک نفر فوت کرده، در حالی که میزان بستری شدن در گروه دارونما ۹.۷ درصد بوده است.

قرار است کارشناسان اداره نظارت بر دارو و غذای آمریکا امروز نتایج بررسی داده های داروی مولنوپیراویر را اعلام کنند.

مولنوپیراویر یک قرص ضد ویروس است که به صورت روزانه و کوتاه مدت پس از تشخیص ویروس تجویز می‌شود تا از بروز علائم وخیم‌تر پیشگیری کند.

داروی ضدویروس دیگری که برای درمان کووید-۱۹ استفاده می‌شود «رمدسیویر» است که به صورت آمپول تزریق می‌شود و بر خلاف مولنوپیراویر، در مراحل اولیه بیماری یا به صورت گسترده استفاده نمی‌شود.

 

منبع: ايرنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا

مسدود کننده تبلیغات خاموش کنید

برای استفاده راحت و روان تر از سایت و نمایش صحیح صفحات لطفا مسدود کننده تبلیغات سایت رو غیر فعال کنید.