اخباردنیای فوتبالورزش

هاشم‌زاده: فوتسال چه زمانی قهرمان جهان شده که می‌گفتند باید به قهرمانی می‌رسیدیم؟/ میانگین سنی ما کمتر از آرژانتین بود

مربی تیم ملی فوتسال ایران درخصوص انتقادات مطرح شده نسبت به بالا بودن میانگین سنی این تیم، گفت که ایران از نایب‌قهرمان جهان جوان‌تر بود.

به گزارش شجرنيوز، محمد هاشم‌زاده درباره عملکرد تیم ملی فوتسال ایران در جام جهانی 2021 لیتوانی اظهار داشت: در دور اول خوب پیش رفتیم و صربستان و آمریکا را شکست دادیم. نتیجه خوبی مقابل آمریکا نگرفتیم و آرژانتین هم قهرمان دوره گذشته بود. مقابل ازبکستان تمرکز خود را چند لحظه از دست دادیم و 3،2 گل دریافت کردیم. روسیه یکی از قدرت‌های جهان است و چهار گل به ازبکستان زد، اما ما 9 بار مقابل این تیم گلزنی کردیم که این موضوع قدرت هجومی ما را نشان می‌دهد. تیمی که هجومی بازی می‌کند، دفاع ضعیف‌تری دارد.

از نتیجه کسب شده تیم ملی فوتسال رضایت نداریم

وی درخصوص دیدار با قزاقستان تصریح کرد: در نیمه اول این بازی عملکرد خوبی داشتیم و روی چند اشتباه گل خوردیم. ما تمام تلاش خود را کردیم تا به نیمه‌نهایی صعود کنیم و توقع مردم و خودمان بیشتر بود. به همین خاطر از این نتیجه رضایت نداریم.

  • ناظم‌الشریعه: سنگ‌سفیدی را تنبیه نمی‌کردم، نمی‌توانستم سرم را بالا بیاورم

جراح معروف کشور اعلام کرد طیبی 28 شهریور می‌تواند بازی کند
مربی تیم ملی فوتسال ایران در مورد وضعیت حسین طیبی و اینکه گفته شد کادر فنی از شرایط او آگاه بوده است، به تسنیم گفت: بهتر است پزشکان درباره او توضیح بدهند. جراح معروف کشورمان و کمیته پزشکی فدراسیون به ما نامه دادند که طیبی روز 28 شهریور می‌تواند بازی کند و به همین خاطر، او را به لیتوانی بردیم که در ادامه مسابقات هم نتوانست به میدان برود.

فوتسال ایران

ترسو نبودیم، محتاط عمل می‌کردیم
هاشم‌زاده در مورد عملکرد نامطلوب تیم ملی ایران در نیمه‌های دوم و اینکه برخی کارشناسان از ترسو بودن تیم صحبت کردند، خاطرنشان کرد: ما ترسو نبودیم و زمانی که گل می‌خوردیم، از حریف جلو بودیم. تیمی که در بازی‌های حذفی از حریفش عقب می‌افتد، فشار می‌آورد و ما تلاش می‌کردیم محتاط‌تر باشیم که سه گل از قزاقستان دریافت کردیم. اشتباهات داوری هم در این بازی دخالت داشت و خطای منجر به گل دوم قزاقستان درست نبود. اگر بازی 2-2 به پایان می‌رسید و به وقت اضافه می‌رفت، می‌توانستیم پیروز شویم.

  • نظری: بازیکنان تیم ملی فوتسال سردرگم بودند و آمادگی روانی نداشتند

بازیکنان به‌جای حضور در اردوی تیم ملی، در لیگ آماده جام جهانی شدند
وی در مورد اظهار نظر ناظم‌الشریعه درباره زمان کم آماده‌سازی و اینکه چرا این اتفاق در تعطیلی لیگ (اردیبهشت تا شروع جام جهانی) رخ نداد، بیان کرد: بازیکنان در اختیار تیم ملی نبودند. دعوت بازیکنان به تیم ملی یا پیوستن آنها به باشگاه‌ها و دریافت مبالغ قرارداد، دو روش پیش روی ما بود که دومی را انتخاب کردیم. لیگ برتر ایران قدرتمند است و بازیکنان با سه بازی، خودشان را برای جام جهانی آماده کردند. در ادامه هم به تورنمنت تایلند و سپس بلاروس رفتیم.

مشکل خاصی بابت غذا و لباس نداشتیم
مربی تیم ملی فوتسال در پاسخ به این پرسش که آیا اعضای این تیم مشکل غذا و پوشاک داشتند یا خیر، عنوان کرد: مشکل خاصی از این بابت نداشتیم.

بازیکنان تیم ملی فوتسال

ناظم‌الشریعه تاکتیک‌های کلی را مشخص می‌کرد، نه بازیکنان
هاشم‌زاده در این باره که یک بازیکن در زمان استراحت به تشریح نکات فنی برای سایر بازیکنان می‌پرداخت، اظهار داشت: ناظم‌الشریعه صحبت‌های کلی را درباره مسائل تاکتیکی مطرح می‌کرد. بازیکنان در هر مسابقه به دو گروه چهار نفره تقسیم می‌شوند و در زمان استراحت، یکی از آنها به سایر بازیکنان گروه می‌گوید در این زمان، از این تاکتیک استفاده می‌کنیم. ناظم‌الشریعه تاکتیک‌های کلی تیم را مشخص می‌کند و بازیکنان هم تاکتیک‌ها را یادآوری می‌کنند، نه اینکه خودشان تاکتیک بدهند.

  • دلایل ناکامی تیم ملی فوتسال در جام جهانی؛ یکی دو بازیکن کمکی به ما نکردند

چه زمانی به قهرمانی یا نایب‌قهرمانی جهان رسیدیم که این بار باید قهرمان می‌شدیم؟
وی درخصوص وضعیت قراردادی کادر فنی تیم ملی فوتسال گفت: ما تا پایان سال با فدراسیون فوتبال قرارداد داریم و فدراسیون در مورد ادامه کار تصمیم می‌گیرد. به‌جز سال 2016 که با همین کادر فنی به مقام سوم جهان رسیدیم، هیچ‌وقت در جایگاه‌های اول تا سوم جهان قرار نگرفتیم. برخی می‌گویند باید قهرمان می‌شدیم؛ در چه دوره‌ای قهرمان یا نایب قهرمان شدیم؟ ما اشتباهاتی داشتیم و برخی انتقادات به‌صورت دلسوزانه مطرح می‌شود، اما برخی نقدها مغرضانه است.

میانگین سنی ایران از نایب قهرمان جام کمتر بود
مربی تیم ملی فوتسال ایران درمورد لزوم جوانگرایی در این تیم تصریح کرد: جوانگرایی چند سال طول می‌کشد و بعد از هر دوره جام جهانی باید آن را آغاز کنیم؛ نه اینکه هنگام اعزام به جام جهانی دست به جوانگرایی بزنیم. کادر فنی تیم ملی باید بازیکنان جوانی به تیم اضافه کند تا میانگین سنی تیم کاهش یابد. البته میانگین سنی آرژانتین که نایب‌قهرمان جهان شد، بالای 32 سال است و میانگین سنی ایران حدود 31 سال بود.

 

با ما در شبكه هاي اجتماعي همراه باشيد: اينستاگرام شجرنيوز ، تلگرام شجرنيوز

منبع : تسنيم

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا

مسدود کننده تبلیغات خاموش کنید

برای استفاده راحت و روان تر از سایت و نمایش صحیح صفحات لطفا مسدود کننده تبلیغات سایت رو غیر فعال کنید.