اخبار شهرستان رباط کریماخبارخبر مهمدر استان

چالش رباط کریم تامین تجهیزات درمانی و کادر پزشکی است

فرماندار شهرستان رباط کریم با بیان اینکه تامین تجهیزات درمانی و کادر پزشکی به چالشی در رباط کریم تبدیل شده است، گفت: تجهیز بیمارستان رباط کریم حائز اهمیت است و اگر دانشگاه علوم پزشکی در این مسیر به رباط کریم توجه ویژه‌ای داشته باشد برخی مشکلات در این حوزه رفع می شود.

چالش رباط کریم تامین تجهیزات درمانی و کادر پزشکی است

به گزارش شجرنیوز، امید احمدی عصر دوشنبه در جلسه با مشاور وزیر بهداشت و مسئولین خیرین بهداشت و درمان کشوردر محل فرمانداری با بیان اینکه رباط کریم از نظر رشد جمعیت نسبت به ارزانی مسکن و وجود شهرک های صنعتی متنوع با افزایش چشمگیری مواجه است، اظهار داشت: رشد جمعیت اتباع خارجی در شهرهای پرند، رباط کریم و نصیرشهر بسیار بالا است.

وی با بیان اینکه تهیه نان در رباط کریم با مشکل مواجه شده است، افزود: مصرف نان توسط اتباع در شهرستان بسیار بالا است که مردم را با مشکل مواجه کرده است.

فرماندار رباط کریم با بیان اینکه تنها یک بیمارستان و پلی کلنیک در شهرستان وجود دارد، گفت: مراجعه مردم به بیمارستان دولتی رباط کریم روز به روز بیشتر می شود.

احمدی در ادامه گفت: کادر درمانی و امکانات درمانی بیمارستان از مهمترین دغدغه ها و چالش های درمانی در شهرستان رباط کریم است که توجه ویژه وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی را می طلبد.

وی با اشاره به جمعیت ۳۵۰ هزار نفری پرند بیان کرد: یک بیمارستان خصوصی با ۲۶ تخت با تعرفه‌های آزاد اجازه استفاده قشر مستضعف را نخواهد داد.

فرماندار رباط کریم تصریح کرد: افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی توان خرید دارو و دیگر ملزومات درمانی را ندارند.

احمدی گفت: فقر مالی، اقتصادی و فرهنگی منجر به عدم حضور مردم جهت درمان به مراکز درمانی و بهداشتی است که سلامت جامعه را تهدید می کند.

وی به هفت منطقه منفصل شهرستان رباط کریم اشاره کرد و افزود: سرای محله در این مناطق می تواند با تغییر کاربری تبدیل به مراکز درمانی و درمانگاهی شود که بروکراسی اداری و پروانه فعالیت مانع از ایجاد مراکز درمانی شده است.

سند و نقشه راه خیرین سلامت کشور تدوین می‌شود

مشاور وزیر بهداشت در امور اجتماعی هم در این نشست گفت: نقشه راه خیرین سلامت کشور جهت دسترسی خیرین خارج از کشور به پروژه‌های درمانی تدوین می شود.

رضا محمودی با اشاره به تدوین نقشه راه خیرین سلامت کشور اظهار داشت: سامانه ملی خیرین سلامت برای تمام خیرین طراحی شده است وبه زودی خیرین خارج از کشور و داخل نیز می‌توانند در این سامانه فعالیت و حضور داشته باشند.

مشاور وزیر بهداشت در امور اجتماعی و دبیر کارگروه خیرین سلامت و مشارکت مردمی افزود: مسئولیت‌های اجتماعی سلامت در تمامی واحدهای صنعتی و تولیدی کشور اجرا می شود تا پشتیبانی خوبی در حوزه سلامت به نیروهای انسانی شکل بگیرد.

محمودی افزود: وزارت بهداشت حال و روز خوبی در تامین اعتبارات ندارد و ۱۷۴ هزار میلیارد تومان بودجه وزارت بهداشت در سالجاری است که سبد عمومی وزارت بهداشت از سرانه‌های کشور ۱۴ درصد است.

وی با اشاره به اختصاص ۷۰ درصدی هزینه جاری وزارت بهداشت از بودجه سالجاری گفت: خیرین سرمایه اجتماعی بسیار بالایی هستند که در پروژه‌های بهداشتی و درمانی فعالیت دارند که پروژه‌های حوزه درمانی با حضور موثر خیرین افتتاح می شوند.

مشاور وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: از سال ۹۵ تا به امروز حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان از سوی خیرین به حوزه بهداشت و سلامت کشور کمک شده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا

مسدود کننده تبلیغات خاموش کنید

برای استفاده راحت و روان تر از سایت و نمایش صحیح صفحات لطفا مسدود کننده تبلیغات سایت رو غیر فعال کنید.