اخبار شهر ریاخباراخبار شهرستان ریخبر مهمدر استان

فاجعه در واحدهای غیرمجاز بازیافت پلاستیک شهرری

ری- رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ری گفت: هم اکنون ۲ مشکل اساسی این شهرستان نبود مدیریت اصولی پسماند ناشی از فعالیت واحدهای سنگ بری و همچنین رعایت نکردن اصول اولیه محیط زیستی در واحدهای بازیافت پلاستیک غیرمجاز است.

به گزارش شجرنیوز از ری، محمد رستگاری رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ری روز سه شنبه در بازدید از شهرک صنعتی شمس آباد شهرستان ری اظهار داشت: از ظرفیت‌های ارزشمند صنعت بازیافت در این شهرستان و واحدهایی که در این زمینه به صورت اصولی فعالیت می کنند حمایت خواهد شد.

و ی با اشاره به اینکه ظرفیت‌های بالقوه خوبی در شهرستان ری در خصوص بازیافت به صورت صنعتی و اصولی وجود دارد، خاطرنشان کرد: متاسفانه نبود ارزش گذاری واقعی اقتصادی منابع محیط زیستی باعث شده از ظرفیت صنعت بازیافت به طور کامل استفاده نشود و برای تامین منابع اولیه اتکای زیادی به منابع طبیعی ‌باشد که این امر علاوه بر ایجاد نشدن اشتغال مثبت در زمینه بازیافت، باعث از بین رفتن ثروت نسل‌های آتی می‌شود.

رستگاری ادامه داد: در این خصوص برنامه‌ریزی‌های لازم صورت پذیرفته و برخورد با واحدهای بازیافت غیرمجاز که موجبات آلودگی محیط زیست را فراهم آورده‌اند به صورت مستمر در قالب طرح های زمین پاک در دست اجرا است.

مشاور مدیرکل و رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ری همچنین در پایش و بازدید از واحدهای صنعتی شهرک شمس آباد از یک واحد صنعتی بازیافت فلزات بازدید و دستورات لازم برای صدور مجوز ادامه فعالیت آن را برابر مقررات صادر کرد.

شهرک صنعتی شمس آباد بیش از یک هزار و ۴۰۰ واحد صنعتی و تولیدی کوچک و بزرگ را در زمین سه هزار هکتاری خود جای داده و یکی از قدیمی ترین شهرک های صنعتی ایران به شمار می آید.

به گزارش شجرنیوز، شهرستان ری با جمعیتی در حدود یک میلیون نفر در جنوب تهران قرار گرفته است، این شهرستان به دلیل استقرار صنایع مختلف تولیدی و خدماتی به عنوان قطب صنعتی پایتخت مطرح می شود و همین امر در کنار قرارگیری مجمتع پردازش آراد که روزانه در حدود هفت هزار تن زباله تهران به آنجا حمل می شود، این شهرستان را کانون اصلی آلودگی هوا و محل جمع آوری و بازیافت انوع پسماندهای پلاستیکی و فلزی کرده است.

با ما در شبكه هاي اجتماعي همراه باشيد: اينستاگرام شجرنيوز ، تلگرام شجرنيوز

منبع: ایرنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا

مسدود کننده تبلیغات خاموش کنید

برای استفاده راحت و روان تر از سایت و نمایش صحیح صفحات لطفا مسدود کننده تبلیغات سایت رو غیر فعال کنید.