دنیای فوتبالاخبارورزش

آیا ایران از جام جهانی حذف می‌ شود؟ / راستی‌آزمایی یک خبر درباره تیم‌ملی فوتبال

بر اساس مدارک و شواهد انتشار اخبار برای حذف ایران از جام جهانی اشتباه است.

آیا ایران از جام جهانی حذف می‌ شود؟ / راستی‌آزمایی یک خبر درباره تیم‌ملی فوتبال

به گزارش شجرنیوز، در شرایطی که خبری درباره حذف ایران از جام جهانی در کانال های مختلف منتشر شده است بررسی چند نکته نشان می دهد که افتادن این اتفاق خیلی بعید است.

1: فردا روز تعطیل فیفا است، با این حال ظاهرا قرار است یک جلسه برگزار شود که دستور آن جلسه طبق آن چیزی که روی سایت فیفا قرار گرفته به شرح زیر است:

تصویب طرح‌های ارائه شده در جلسات قبلی شورای فیفا از ماه‌های آوریل تا آگوست شامل ارائه آخرین جزئیات درباره جلسه هیئت قانون‌گذاری فوتبال (IFAB) در مورخ 13 ژوئن 2022، ارائه گزارش کمیته‌های مختلف فیفا شامل کمیته‌های مالی، توسعه، برگزاری تورنمنت‌های فیفا، تعیین میزبان مسابقات جام جهانی فوتبال ساحلی سال 2023، بروزرسانی برنامه پیشبردی فیفا، بررسی و اصلاح برخی از قوانین انضباطی، نقل و انتقال بازیکنان و در نهایت آخرین بروزسانی‌ها درباره آماده‌سازی جام جهانی 2022.

2:دستور برای حذف یک کشور از جام جهانی به همین سادگی ها نخواهد بود.اگر قرار باشد یک کشور از رقابتی حذف شود ابتدا این تصمیم باید به تصویب شورای فیفا برسد و سپس اعضای فیفا به آن رای بدهند.

3:فردا یکی از جلسات عادی فیفا قرار است برگزار شود و تا این لحظه هیچ درخواستی مبنی بر برگزاری جلسه به صورت فوری و اضطراری روی خروجی سایت فیفا قرار نگرفته است.

4:طبق قانون فیفا(جدول جام جهانی) هیچ کشوری از اروپا،آمریکای لاتین و 2 کشورآفریقایی نمی توانند جایگزین ایران شوند.انگلیس،ولز و آمریکا همگروه ایران هستند و کشور سومی از این دو قاره نمی تواند جایگزین ایران شود.به همین دلیل جایگزین شدن ایتالیا یا اوکراین به جای ایران از اساس اشتباه است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا

مسدود کننده تبلیغات خاموش کنید

برای استفاده راحت و روان تر از سایت و نمایش صحیح صفحات لطفا مسدود کننده تبلیغات سایت رو غیر فعال کنید.